Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3064937
Al jaren probeer ik het bij te houden, maar het lukt niet.
Ik doe heel onregelmatig boodschappen. De ene keer koop ik 60 flessen wijn. een andere keer 30 kg koffie en een volgende keer 10 pakken waspoeder. De ene maand ben ik 400,-- euro kwijt, de andere maand 20,--. Als iets in de aanbieding is koop ik een voorraad
Gebruikersavatar
Door pluk
#3064938
Gemiddeld komen wij op 80 tot 100 per week voor 2 personen. Brood haal ik bij jumbo, de rest bij Appie.
Ik heb een tijdje geprobeerd zoveel mogelijk bij lidl te halen en de rest bij Appie maar dat bleek uiteindelijk duurder omdat ik bij beide winkels dan lekkere dingen meeneem  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3064970
pluk schreef: Gemiddeld komen wij op 80 tot 100 per week voor 2 personen. Brood haal ik bij jumbo, de rest bij Appie.
Ik heb een tijdje geprobeerd zoveel mogelijk bij lidl te halen en de rest bij Appie maar dat bleek uiteindelijk duurder omdat ik bij beide winkels dan lekkere dingen meeneem  :biggrin2:
Herkenbaar  ;D

Zag bij Renate dat zij zelfs shag in het budget hebben, dat had ik voor het gemak even niet meegerekend bij mezelf  :-X
Door renate1985
#3064975
Ja die heb ik inderdaad ook meegerekend want ook dat komt wekelijks terug.
Ik stel mezelf een budget en probeer zoveel mogelijk aanbiedingen te kopen die ik echt nodig heb op dat moment.
Verder kom ik expres zo min mohelijk in de supermarkt en neem altijd een lijstje mee.
Wat op het lijstje staat koop ik en verder kijk ik nergens naar.

Heb ook altijd in 10minuten mijn boodschappen bij elkaar  :-[
Ik was heel erg van de impuls aankopen maar toen we in de schulden zaten moesten we dat echt veranderen.
Die manier van boodschappen doen heb ik bewust aangehouden waardoor we nu goed kunnen sparen.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3064979
Martine-Tom schreef: Ik zat net te denken een vergelijkbaar topic te openen  :biggrin2:

Ik ben alleen en geef tussen de 30 en 40 euro per week aan boodschappen uit. Ik pin een vast bedrag en probeer over te houden...maar dat lijkt redelijk utopisch tot nu toe  :P
Ben net de hele avond bezig geweest een financieel plan op te stellen en hopelijk maakt dat het in de toekomst makkelijker.
+1  ::)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3064985
Sammy1980 schreef: Ik ben alleen en ik geef per maand €150 uit aan eten.
Ik doe eenmaal per week boodschappen en maak vaak dingen die ik kan invriezen  :)

Hierdoor gooi ik niet veel weg en eet redelijk gezond. Ik vind het echt een crime om te koken voor 1 persoon  ::)
Door gerechten te maken die ik kan invriezen wordt het makkelijker.
Idem, ook +1  ;D Ben een beetje lui maar doe ook dit hetzelfde. Voor jezelf alleen elke dag koken is not done, dus schotels maken en die in 6 of 8 porties invriezen. Is ook goedkoper dan elke dag de super induiken en enkele maaltijd koken.
's Avonds barf eruit, portie schotel eruit en alles eet de volgende dag weer  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3064990
renate1985 schreef: Wij besteden €65, 00 per week aan boodschappen voor 2 personen.
Dit is inclusief shag. We zijn al een srik geminderd met roken en gaan helemaal stoppen en dan zit ik op 50, 00 per week.
Drinken halen we voor heel de maand bij de lidl.
Vlees, groente en aardqppels koop ik voor 2 weken in. En dan 1x per wek haal ik brood, beleg en fruit.
Krijg je dan wel genoeg vitamientjes binnen? Welke groente blijven allemaal twee weken goed?
Door Jantina
#3064993
Ik schat zo 200 euro per week met 2 volwassenen en een peuter die ook dure pampers gebruikt. Wij eten zo veel mogelijk biologisch. Ik koop bij AH, Dirk en Lidl. In het seizoen ben ik aanzienlijk minder kwijt omdat we dan vrijwel alle groente en fruit uit de tuin halen.
Door renate1985
#3065001
koekje schreef: Krijg je dan wel genoeg vitamientjes binnen? Welke groente blijven allemaal twee weken goed?
Groentes worden ingevroren. En fruit kopen we iedere week vers.
Ik maak groente voor 2x dus dan kan het ingevroren worden voor de week erop.
Door Pluto
#3065015
Geen idee. We hebben de luxepositie dat we er niet op hoeven te letten. Maar een redelijke schatting is zo'n 100 tot 120 euro per week voor 2 volwassenen. Moet ik wel vermelden dat ik brood bij de bakker haal en daar kost een speltbrood bijna 3 euro...
Ook lusten we graag een lekker stukje vlees en drinken we Dolce Gusto koffie.
Het zou dus ook makkelijk met minder kunnen......
Door Martine-Tom
#3065027
Pluto schreef: Geen idee. We hebben de luxepositie dat we er niet op hoeven te letten. Maar een redelijke schatting is zo'n 100 tot 120 euro per week voor 2 volwassenen. Moet ik wel vermelden dat ik brood bij de bakker haal en daar kost een speltbrood bijna 3 euro...
Ook lusten we graag een lekker stukje vlees en drinken we Dolce Gusto koffie.
Het zou dus ook makkelijk met minder kunnen......
Dan vind ik het nog goedkoop eigenlijk  :)

Ik probeer overigens wel elke dag te koken, groente heb ik bijna altijd op wintersport liggen, in porties, rijst en pasta enzo zijn ook makkelijk af te meten en vlees ligt ook in porties in de vriezer te verkleumen.
Door smulpaap
#3065032
Wij zijn ook met 2 personen , en dat scheelt heel veel sinds er twee ""grootgebruikers "" op zichzelf wonen .
We halen eens per week middels een lijstje de boodschappen in de super , dat is zo,n 40 a 50 euro
Brood bij de bakker , op zaterdag lusten we graag een visje . En groenten halen we bij de boer
Dus al met al komt daar nog zo,n 30 euro bij . Verder gaan we nogal eens naar de Makro , daar halen we grootverbruik waspoeder
Een kist mandarijnen, of andere grootverbruik artikelen die langer houdbaar zijn .
Door miik
#3065059
Ik heb tijdenlang noodgedwongen met heel weinig moeten rondkomen..... en ben blij dat het nu wat ruimer is ;)
Wij zijn met zn tweeen en doen boodschappen voor 40-45 euro. Hier zit eten voor de honden niet bij en rookwaar van mn vriend.
Ik doe 1x per week boodschappen voor een week. En dan vooral groente en fruit wat in de aanbieding is. Ik ga rustig naar meerdere winkels.... en als we doordeweek nog iets nodig hebben dan haalt mijn vriend dat (en die koopt dan alleen wat er op het briefje staat- als ik zelf ga, kom ik meestal met teveel terug).
Ik ontbijt met fruit, lunch met zelfgemaakte soep en sávonds koken we en ik heb graag sávonds na het uitlaten nog een bakje yoghurt. Ik eet geen (of heel weinig brood). Groente die in de aanbieding is maak ik een grote pan soep van en dat vries ik in. Ik kook vaak voor meerdere keren, dat is goedkoper en dan vries ik het in (of mn broer eet mee... die eet nog regelmatig mee). Groente zoals prei, ui, paprika ed dergelijk die in de aanbieding is, koop ik, snij ik en vries ik ook in. Vlees ook eigenlijk alleen als het in de aanbieding is en ook dat gaat in de vriezer. We eten ook regelmatig een dagje vegetarisch.
Ik zou best meer biologisch willen eten of andere dingen zoals meer noten en dergelijke, maar die ruimte is er gewoon niet.
Extra dingen zoals laatst een nieuwe stofzuigermond komt uit een ander potje, dat gaat anders niet....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3065065
ik hou de folders in de gaten..en wat ik daarvan nodig heb dat haal ik dan in die supermarkt..(na t eerst vergeleken te hebben)
ik doe 1x in de week boodschappen en op is gewoon op, dan doen we t zonder.
ik ga naar de lidle en naar dirks.....
met zn 3tjes geef ik zo tussen de 60/70 euro uit.
honden niet meegerekend
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door