Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3065068
Geen idee maar ik denk dat wij hier ook tussen de 100,- en de 150,- per week zitten voor 2 personen. We hebben ook de luxe dat we er niet zo heel erg op hoeven te letten. Brood haal ik bij de bakker, vlees vaak bij de slager. Sommige weken geven we veel minder uit omdat ik er dan bewust op let. Elke week een krat bier zit hier ook in maar die halen we wel vaak in de aanbieding. Wijn koop ik vaak als er ergens een goede aanbieding is groot in of bestel ik bij La Vialla, dat zit hier niet bij in.

Ik maak wel vaak een menu voor de week of voor een aantal dagen en zorg dan dat we voldoende afwisseling krijgen. We ontbijten vaak met een smoothie of joghurt met fruit. Lunchen meestal met een salade of soep.

We gaan regelmatig uit eten (wekenlijks wel), dat zit hier niet bij in. Eten voor de honden en kat zit hier niet bij in.
Door Leonike
#3065128
Hier ongeveer € 125,- in de week voor 2 volwassenen en een peuter.
Is incl. luiers, schoonmaakmiddel, wasmiddel, drogisterijartikelen enz.
Hond en katten niet meegerekend.

Ik wil proberen om hier e.e.a. op te bezuinigen.
Een weekmenu maken (en me hieraan houden) zou al een hoop schelen.
Toch maar weer gaan doen.
Door marina
#3065140
Ik vond een weekmenu maken dus juist niet helpen met bezuinigen.
We zochten dan vaak lekkere recepten op, met zaken die niet in het seizoen waren waardoor koken juist duurder werd.
Nu kopen we gewoon veel groente in en zien wel weat we er van maken (gooien nooit iets weg).
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3065141
Hier ongeveer 55 euro per week voor 2 personen. Dit is inclusief af en toe bier/wijn, maar exclusief dieren.
Ik heb het tijden bijgehouden (alle uitgaven, niet alleen boodschappen) en dit geeft heel veel inzicht.
Wel vind ik het juist fijner om alles te pinnen. Je hebt dan meteen een lijstje en ik vind dat makkelijker bij te houden.
Daarnaast koop ik geregeld dingen in de aanbieding om in te vriezen/lang houdbaar en dat kan niet als je met een contant weekbudget werkt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3065142
Wij zijn met z'n tweeën en na een jaar van goed opletten en slim inkopen (kwestie van slim inkopen mam!  ::) ) komen wij op 45 euro per week.
Dat is dan het eten. Groenten, fruit, vlees (vaak zelfs biologisch), eigenlijk alles gezond.
Er komt dan nog 6 euro per week bij aan drogisterij-artikelen en schoonmaakmiddelen.

Wij gooien vrijwel nooit voeding weg en dat heeft ons erg geholpen de kosten laag te houden.

Ik vrees dat Nelson duurder is per week  ::)
Door Mowgli
#3065143
marina schreef: Ik vond een weekmenu maken dus juist niet helpen met bezuinigen.
We zochten dan vaak lekkere recepten op, met zaken die niet in het seizoen waren waardoor koken juist duurder werd.
Nu kopen we gewoon veel groente in en zien wel weat we er van maken (gooien nooit iets weg).
Inderdaad, ik vind van tevoren plannen ook niet handig, omdat het dan vaak zo is dat bepaalde groenten die je dan hebt gepland niet te krijgen zijn.
Wij kopen de meeste groenten bij Aldi, die heeft vaak een wisselend assortiment, dus kijken wij ter plekke wat we gaan eten. Wij doen iedere dag boodschappen, omdat mijn vriend (en ik tot afgelopen november) thuis werkt. Boodschappen doen is dus ook om er uit te komen en mensen te zien. Wij gaan naar 2 winkels, wat Aldi niet heeft, kopen we dan bij Reichelt (vergelijkbaar met AH), die zit ernaast. Oh, en biologische spullen zoals meel, gist, thee, zout, couscous en tahin en cosmetica koop ik bij de DM, die hebben een klein assortiment van Alnatura. Soms gaan we ook nog naar de Turkse supermarkt, of naar de biologische supermarkt. Kattenvoer reken ik niet met de boodschappen mee.
Hier wordt uiteraard ook niets weggegooid, maar ingevroren of dezelfde week nog gegeten. Restjes groenten gooi ik niet weg, die landen meestal in de pasta op zondag, of ik zoek een recept op internet.
Door Nynke
#3065147
Met wijn ::)  zo'n €80,- per week gemiddeld voor ons tweetjes. We doen 1 keer per week grote boodschappen en de dingen die we vergeten zijn haalt Richard in zijn lunchpauze als hij toch gaat wandelen  :P
Ik maak regelmatig grotere porties voor in de vriezer, bijvoorbeeld als we rode kool eten koop ik de grootste en dan is er altijd genoeg over om in te vriezen. Ik koop bijna nooit voorverpakte gesneden groenten.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3065150
Ik probeer met €70,- pw mn boodschappen te doen voor 4 personen.... Per week maak ik nav aanbiedingen van AH en Dirk een week menu..... Lukt me overigens niet elke week, soms ben ik wat duurder uit als bijv wasmiddel op is of schoonmaakmiddelen...... Maar meer dan €80,- ben ik niet kwijt...... Eten van de hond zit hier niet bij. Puur alleen wat we wekelijks nodig hebben. Ook zorg ik ervoor dat er weinig wordt weggegooid. Ik koop veel eigen huismerk artikelen.....
Door Suzanne
#3065155
Voor ons is dat bedrag ongeveer 700 euro per maand.
Yikes.. als ik de rest van de antwoorden zo lees...

Daar valt onder:
Alles wat je bij een supermarkt (ook zaken als Blokker, Action...)  KUNT kopen ongeacht of ik het daar ook koop. Dus vlees bij een slager, brood bij een bakker, valt eronder. Vlees voor de honden valt eronder.
Klein-huishoudelijke uitgaven vallen eronder (gloeilampen, pijnstilling, een kabeltje hier of daar, een gewone pan die vervangen moet worden, maar ook eventueel dingen als een drogertje of een tosi-ijzer, een Senseo.
Normale kleine uitgaven die echt nodig zijn voor de hond (vervanging voerbak oid, snoepjes, kleine speeltjes) vallen er ook onder.

Dat zijn 2 volwassenen en 3 honden.

Eh.. ja, we eten dus precies waar we zin in hebben en dat, hadden we al bedacht, kan minder ;-)

Kleding valt er niet onder, alles rondom auto valt er niet onder, huisonderhoud valt er niet onder, tuinonderhoud niet.
Pijnstillers voor ons dus wel onder dat bedrag, uitgaven bij Kruidvat enzo.
Pijnstillers en supplementen voor honden vallen er niet onder.

poeh.. als ik dat zo opschrijf... even schrikken.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3065157
Euh ja ik eet geen granen ed dus dat maakt het automatisch duurder. Qua drogist kan mijn huid en haar ook niet alles verdragen dus daar zit ook weer een kostenpost in.
Verder houden we wel van lekker eten, lekker eten is voor mij met veel groenten en kruiden en smaak.
We werken wel met van tevoren uitzoeken wat en briefjes. Uiteraard houden we rekening met het jaargetijde wat er is. Gelukkig is de winkel die we hier hebben vrij goed bevoorraad en heeft een grote groente fruit afdeling. Als we dalijk verhuisd zijn moet ik op zoek naar een andere winkel, wnat degene in de buurt heeft maar een mini groente frut afdeling in mijn ogen. En dat is de afdeling waaruit nou zowat 80% van ons eten komt. We gooien dan bijna niks weg, maar hebben soms niks extra's. We gaan ook niet elke winkel af om goedkoper te zijn, geen tijd ervoor. Maar er gaat nog een hoop veranderen, ook na de verhuizing hebben we minder inkomen dus wordt nog kijken. We konden inclusief alles op 100 euro per week uitkomen door slim plannen (was eerst ook bijna 150) , nu we het zo druk hebben komt het hoger uit, minder goede planning, en hier en daar wat extra's
Door Thurin
#3065188
Hier 1000 euro in de maand wat beschikbaar is voor verbruiksartikelen. Dus echt alles wordt hier van betaald. Eten, drinken, dieren, kleding, tanken, enz enz .

Geen idee wat dat per week is. Wij zijn met twee personen en twee honden en twee auto's. We storten 1000 euro op een rekening waar we dus de hele maand mee doen en
alle rekeningen (vaste lasten) gaan dan nog is van een aparte rekening. Best wel een luxe positie als ik het zo typ maar in praktijk is het toch echt nog wel opletten. We pluizen de folders uit op aanbiedingen en doen de meeste inkopen bij de aldi, lidl en AH. Dingen die we vergeten zijn halen we om de hoek bij de plus.

Geld wat over is aan het einde van de maand word gespaard en daarvan betalen we onze vervoerskosten naar ons huisje in Frankrijk waar we zo vaak als mogelijk heen willen gaan. Alleen in dit geval zal het vooral naar medische kosten gaan de komende maanden maar dat is niet zo erg aangezien we door de behandelingen toch niet naar Frankrijk kunnen vluchten.
Door Leonike
#3065195
marina schreef: Ik vond een weekmenu maken dus juist niet helpen met bezuinigen.
We zochten dan vaak lekkere recepten op, met zaken die niet in het seizoen waren waardoor koken juist duurder werd.
Nu kopen we gewoon veel groente in en zien wel weat we er van maken (gooien nooit iets weg).
Het voordeel van een weekmenu zit 'm (bij mij) met name in het van te voren nadenken over wat we eten ipv pas in de supermarkt.
Juist in de supermarkt wordt ik eerder verleid door luxere dingen die het duurder maken.
Ook kun je met een weekmenu gerechten op elkaar afstemmen.
Heb je maandag een halve bloemkool nodig, kun je later in de week iets plannen met de andere helft.
Een voordeelverpakking prei is voordeliger dan losse stengels, maar dat is alleen interessant als je het op tijd opkrijgt.
Dat lukt mij zonder plannen lastiger merk ik.

Een vriendin van mij doet elke zaterdag boodschappen. Die pakt de bonusfolder erbij voor de aanbiedingen van groenten en maakt aan de hand daarvan een weekmenu.
Omdat ze kookt voor 1 persoon houdt ze ook echt rekening met de halve paprika van de ene dag die later in de week nog op moet.
Haar weekmenu overnemen heb ik geprobeerd, maar ze heeft een andere voorkeur qua gerechten als dat ik (en vriendlief) hebben. Hoewel ze wel goed kan koken, daar ligt het niet aan  :)
Door Guusje
#3065201
Suzanne schreef: Voor ons is dat bedrag ongeveer 700 euro per maand.
Yikes.. als ik de rest van de antwoorden zo lees...

Daar valt onder:
Alles wat je bij een supermarkt (ook zaken als Blokker, Action...)  KUNT kopen ongeacht of ik het daar ook koop. Dus vlees bij een slager, brood bij een bakker, valt eronder. Vlees voor de honden valt eronder.
Klein-huishoudelijke uitgaven vallen eronder (gloeilampen, pijnstilling, een kabeltje hier of daar, een gewone pan die vervangen moet worden, maar ook eventueel dingen als een drogertje of een tosi-ijzer, een Senseo.
Normale kleine uitgaven die echt nodig zijn voor de hond (vervanging voerbak oid, snoepjes, kleine speeltjes) vallen er ook onder.

Dat zijn 2 volwassenen en 3 honden.

Eh.. ja, we eten dus precies waar we zin in hebben en dat, hadden we al bedacht, kan minder ;-)

Kleding valt er niet onder, alles rondom auto valt er niet onder, huisonderhoud valt er niet onder, tuinonderhoud niet.
Pijnstillers voor ons dus wel onder dat bedrag, uitgaven bij Kruidvat enzo.
Pijnstillers en supplementen voor honden vallen er niet onder.

poeh.. als ik dat zo opschrijf... even schrikken.

Suzanne
Dit had mijn antwoord kunnen zijn,bij ons precies hetzelfde voor 3 volwassenen en een hond
Door Beppie1
#3065211
En ook t mijne......

Nav eerdere antwoorden ben ik van rekenen.... Maar €45 voor 2 pers red ik niet eens de lunches voor per week (bij wijze van spreken....)  :-[

Echt heeeeel benieuwd naar de boodschappenlijstjes
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door