Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Aprilsnow
#3065537
Hallo en "welkom terug" ook al zit ik hier nog niet zo lang dat ik je ken dus beetje raar om welkom terug te zeggen  ???. Mooi vooruitzicht om een nieuwe liefde te krijgen waar je nu al een klik mee hebt.
Door Borke
#3066398
EdwinK schreef: Morgen komt hij... En Fire neemt van alles mee  Tot aan een vriezer vol met vlees (Lotgering).
Dat is helemaal geweldig!
Als wat voor type hulphond was hij aanvankelijk getraind?

Welkom terug Edwin!
Dat is alweer even geleden.

Jammer dat je een hulphond kunt gebruiken, maar wat heerlijk dat jullie het zo op kunnen lossen en dan weer een dalmaat!
Ik wist overigens niet dat ze daar ook voor getraind werden, wat leuk!
Door EdwinK
#3066413
Hij was opgeleid voor het echte ADL werk. Fire is tot nog toe de enige dalmatiër in Nederland die hiervoor is.  opgeleid, omdat het toch wel een moeilijk ras is.  Wel zijn de opleidingcentra zich tegenwoordig op meerdere rassen aan het concentreren. omdat er niet altijd voor een grote hond gekozen hoeft te worden  zo zijn er nu ook koningpoedels opgeleid
Door Martine-Tom
#3068306
EdwinK schreef: Hij was opgeleid voor het echte ADL werk. Fire is tot nog toe de enige dalmatiër in Nederland die hiervoor is.  opgeleid, omdat het toch wel een moeilijk ras is.  Wel zijn de opleidingcentra zich tegenwoordig op meerdere rassen aan het concentreren. omdat er niet altijd voor een grote hond gekozen hoeft te worden  zo zijn er nu ook koningpoedels opgeleid
De stichting die Tom opgeleid heeft werkt met allerhande rassen en kruisingen, meestal met eigen honden maar halen ook honden uit asiels en van stichtingen weg. Zo loopt er hier een jackrussel die ADL werk doet  :)
Tom werkte als autisme geleide hond en in ons groepje zaten nog een koningspoedel en een labrador. Gelukig steeds meer diversiteit :)

Veel geluk met Fire!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door