Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3061086
Lazy Garfield schreef: Is dat die link die ik hier geplaatst heb?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 853.0.html
Ja precies , ik heb div mails beantwoord gekregen, had vragen over cera de Berner , voor mij was het al duidelijk dat de epi door de enting weil kwam , maar nu weet ik het zeker, je krijgt ook heel snel antwoord .
Bedankt hoor voor de link  ;)
Word alleen tijd dat andere pension cq hondenscholen ook is hun ogen open doen.
Door Lil
#3061160
kiara schreef: Ja precies , ik heb div mails beantwoord gekregen, had vragen over cera de Berner , voor mij was het al duidelijk dat de epi door de enting weil kwam , maar nu weet ik het zeker, je krijgt ook heel snel antwoord .
Bedankt hoor voor de link  ;)
Word alleen tijd dat andere pension cq hondenscholen ook is hun ogen open doen.
Vergeet niet dat er wettelijke verplichtingen zijn voor pensions, enten is daar 1 van  :-X :-\ :'(
Door Femke
#3061205
Doranto schreef: Is dat zo? Kon daar helemaal niets over vinden... :-\

Uit het ''besluit houders van dieren':

Artikel 3.10. Administratie
1. In een inrichting wordt een deugdelijke administratie bijgehouden van de gezelschapsdieren die in de inrichting verblijven met daarin in ieder geval de volgende gegevens:
a. naam, adres en woonplaats van degene van wie de gezelschapsdieren afkomstig zijn;
b. bewijs van inenting van honden en katten.
2. De in het eerste lid bedoelde gegevens worden ten minste twee jaar schriftelijk of digitaal in de administratie van de inrichting bewaard vanaf het tijdstip dat een dier niet meer in de inrichting aanwezig is.
3. Van het bewijs van inenting, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, wordt gedurende een periode van twee jaar schriftelijk of digitaal een kopie in de administratie van de inrichting bewaard.
4. Het eerste lid, onderdeel a, is niet van toepassing op inrichtingen waar gezelschapsdieren gehouden worden ten behoeve van opvang en onbekend is van wie de gezelschapsdieren afkomstig zijn.
5. Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing ten aanzien van inrichtingen waar honden worden gehouden ten behoeve van de in artikel 3.6, eerste lid, bedoelde activiteiten, indien de honden overeenkomstig hoofdstuk 2 van het Besluit identificatie en registratie van dieren geregistreerd zijn.

(...)

Artikel 3.14. Gezondheid
1. In de inrichting wordt gebruik gemaakt van een protocol waaruit blijkt dat de gezondheid van gezelschapsdieren die in de inrichting verblijven dagelijks gecontroleerd wordt, maatregelen ter voorkoming van ziekten worden genomen en zieke gezelschapsdieren op passende wijze worden verzorgd.
2. Indien verzorging geen of onvoldoende verbetering in de toestand van een ziek gezelschapsdier bewerkstelligt, wordt zo spoedig mogelijk een dierenarts geraadpleegd.
3. Gezelschapsdieren waarvan bij binnenkomst in een inrichting de gezondheid- of vaccinatiestatus onbekend of onvolledig is, worden onmiddellijk in quarantaine geplaatst.
4. Gezelschapsdieren verdacht van een besmettelijke ziekte en dieren met klinische verschijnselen van een besmettelijke ziekte worden na binnenkomst in de inrichting onmiddellijk in een isolatieruimte geplaatst.
5. Een hond of kat mag de quarantaineruimte van de inrichting niet verlaten gedurende ten minste 7 dagen nadat de in artikel 3.15, onderdeel a, bedoelde inentingen hebben plaatsgevonden, tenzij het de teruggave aan de eigenaar betreft.
6. Degene die een tentoonstelling, beurs of markt, als bedoeld in artikel 3.7, tweede lid, organiseert, draagt zorg voor een veterinaire gezondheidscontrole van de dieren voordat toegang wordt verstrekt en laat geen dieren toe verdacht van een besmettelijke ziekte of dieren met klinische verschijnselen van een besmettelijke ziekte.


Artikel 3.15. Inenting honden en katten
Bij ministeriële regeling worden regels gesteld met betrekking tot:

a. inentingen voor honden en katten die in de inrichting verblijven;
b. het bewijs van inenting van honden en katten;
c. inentingen die plaats vinden voordat honden en katten worden verkocht of afgeleverd.

Ik vrees dus voor de vergunning van dit pension als de inspectiedienst hier achter komt :-\
Laatst gewijzigd door Femke op wo 21 jan 2015, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#3061217
Femke schreef:
Uit het ''besluit houders van dieren':


Ik vrees dus voor de vergunning van dit pension als de inspectiedienst hier achter komt :-\
Dankjewel voor de info :)
pffff, kon het niet gevonden krijgen op al die "duidelijke" en "handige" (niet dus!) overheid sites.
Door Femke
#3061229
Doranto schreef: Dankjewel voor de info :)
pffff, kon het niet gevonden krijgen op al die "duidelijke" en "handige" (niet dus!) overheid sites.
Welke entingen ze moeten hebben staat weer in een regeling. Om het makkelijk te maken  :-[
Door Lil
#3061256
Femke schreef: Ik heb er 4 jaar voor gestudeerd  :biggrin2:
Knapperd!

Ik heb er als je alles meetelt 6 jaar voor nodig gehad (met de pe erbij).
Femke schreef:
Uit het ''besluit houders van dieren':


Ik vrees dus voor de vergunning van dit pension als de inspectiedienst hier achter komt :-\
Boetes en ja intrekking van de vergunning komt voor.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3061294
Dat zal wel weer ja de bekende regeltjes hier, maar ik vind het wel goed van deze mensen, los van dat ik gebruik het toch niet ga niet weg zonder de honden  :biggrin2:
En ja die regeltjes zijn denk ik weer in samenwerking met de dierenartsen gemaakt  :-X
Door Femke
#3064397
Lil schreef: Knapperd!

Ik heb er als je alles meetelt 6 jaar voor nodig gehad (met de pe erbij).
Jaaaa maar ik ben pas bij de ll.b  :-X dus ik mag nog een premaster en een master voordat ik er ben  :biggrin2:
Door Lil
#3064739
Femke schreef: Jaaaa maar ik ben pas bij de ll.b  :-X dus ik mag nog een premaster en een master voordat ik er ben  :biggrin2:
svp ondertiteling?

Ik had nog gewoon P en dan mr. Dus wat is ll.b? Is dat je bachlor (wat vroeger dus P en basisdoctoraal = nul komma niets was?)

Ik moet er ook heel erg aan wennen ik zeg ik ben jurist. Eh heb je uni? Ja, anders mag je je geen jurist noemen! Jawel... ooooo gewijzigd vroeger mocht dat niet als je geen mr. was.  :-[
Jong en toch hopeloos achter in nieuwe opleidingen (mensen die bij ons werken moeten persé voor "mr." gekozen hebben ivm civiel effect etc)
#3065955
Mij werd in het eerste jaar van de studie vertelt dat wanneer je rechten studeerde je jezelf al jurist mocht noemen  :-X
Was wel op de uni dus weet niet hoe dat met HBO zit.
Eerste jaar was bij mij propedeuse, het geheel van de eerste 3 jaar (dus incl. propedeuse) bachelor en daarna nog 1 jaar master (in theorie, ik heb er in totaal 7 jaar over gedaan  ::) )
Pas wanneer je de master hebt gehaald krijg je de titel mr.
Door Lil
#3066012
dinky89 schreef: Mij werd in het eerste jaar van de studie vertelt dat wanneer je rechten studeerde je jezelf al jurist mocht noemen  :-X
Was wel op de uni dus weet niet hoe dat met HBO zit.
Eerste jaar was bij mij propedeuse, het geheel van de eerste 3 jaar (dus incl. propedeuse) bachelor en daarna nog 1 jaar master (in theorie, ik heb er in totaal 7 jaar over gedaan  ::) )
Pas wanneer je de master hebt gehaald krijg je de titel mr.
klinkt niet heel erg anders. eerste jaar P, anderhalf jaar basisdoctoraal en anderhalf jaar einddoctoraal. Had je HBO begon je bij nul en dat is natuurlijk zwaar belachelijk. Hoewel HBO recht bestond niet. Had het bestaan zou ik niet weten of ik uni had gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door