Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3054999
Het voelt als eeuwen geleden voor mij, maar, wel wat ervaring in de laatste jaren opgedaan met het aannemen van mensen en nu zie ik veel beter in wat werkgevers zoeken en willen dan vroeger. Ik zou me oprecht opstellen, helder zijn in wat je wilt en wie je bent. Vertellen hoe je het bedrijf ziet en wat je het bedrijf wilt en kunt bieden. Geen fabeltjes, de dingen niet mooier maken dan ze zijn, gewoon realistisch en jezelf zijn. Past het niet, dan is het voor beide partijen beter als er niet aan begonnen wordt. Succes!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3055003
Bedenk goed wat je wilt antwoorden op de vraag: vertel eens iets over jezelf.
Dat vond ik zelf in elk geval een erg lastige en blijf het een moeilijke vraag vinden  ;)

Daarnaast goed inlezen op de website van het bedrijf en goed bedenken wat jij voor toegevoegde waarde kan zijn voor het bedrijf.
Zorg dus dat je het bedrijf leert kennen (waaronder website doornemen, wat is het voor soort bedrijf, wat voor mensen werken er/zoeken ze)

En verder inderdaad vooral jezelf blijven :)

Edit: oefen vragen zoals vertel eens iets over jezelf ook vooral hardop. Vertel het bijvoorbeeld aan je hond want iets hardop uitspreken is iets anders dan het goed in je hoofd hebben.
Door Borke
#3055016
Je hebt al goede tips, vooral dicht bij jezelf blijven!
Zorg dat je fit en uitgerust bent, claim wat tijd voor jezelf om daar rustig naartoe te gaan, zodat je (ook als alles tegenzit) niet te laat bent.
Ben je dan veel te vroeg, parkeer dan je auto een paar straten daarvoor en vermaak je even, maar ga daar niet al een kwartier voor tijd zitten.

Doe kleding aan die, rekening houdend met het weer, comfortabel zit en verzorgd is, dus zonder hondenharen  8)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3055036
Borke schreef: Doe kleding aan die, rekening houdend met het weer, comfortabel zit en verzorgd is, dus zonder hondenharen  8)
Toevallig kledingroller/plakroller bij de lidl deze week volgens mij.
Zou ik vooral meenemen zodat als je de auto uit stapt je eventuele haren nog kan verwijderen ;)
#3055054
dinky89 schreef: Toevallig kledingroller/plakroller bij de lidl deze week volgens mij.
Zou ik vooral meenemen zodat als je de auto uit stapt je eventuele haren nog kan verwijderen ;)
Hihi die heb ik altijd bij me  ;)
Tnx so far!
Door Nadia
#3055068
Idd bij jezelf kijken. Onderzoek doen naar het bedrijf zodat je goed beslagen ten ijs komt. Welke bedrijfscultuur word gehandhaafd.
Even nadenken over je goede en minder goede kanten. Noem niet  perfectionistisch ofzo. Want die is erg afgezaagd.
Wat spreekt je aan bij dat bedrijf, wat vind je leuk aan dit werk, cq wat motiveert je. Wat jou onderscheid van andere kandidaten.
Neem evt kopieën van diploma's, id kaart etc mee. Stel ze vragen er om dan kun je deze direct overhandigen.

Inderdaad ben fit, zorg dat je geen honger hebt of juist te vol bent. Zorg dat je naar de wc bent geweest. Tjek je tanden, maak je nagels schoon, zorg voor kleding die in de auto niet kreukt. Geen modder onder je schoenen. Draag niet te veel of te zware parfum en make up.
Kleed je naar je functie. In de zorg? Kom niet op (te hoge) hakken. Als secretaresse, dan kunnen leuke pumps best. Representatief dus. Maar blijf bij dit alles bij je zelf. Kun je niet op pumps lopen doe dit vooral niet.

Oh.. En evt neem maatregelen tegen (overmatig) zweten. Doe geen synthetische kleding aan dat snel ruikt of zweet vlekken geeft. Plak evt maandverband in je shirt. Zorg dat je bh niet zichtbaar is.
Door K&D
#3055080
Ik kan niets meer toevoegen aan Nadia. Probeer een open houding aan te nemen. Actief zitten, en niet met je armen over elkaar etc. En laat je vooral niet imponeren als er een wat stringent iemand tegenover je zit. Heel veel succes!
Door Martine-Tom
#3055124
Esther Q schreef: Er was eens...  :biggrin2:
Mijn eerste ingeving is altijd "Mijn naam is Martine, ik ben 35 jaar, woon in Goes en doe Woody Woodpecker na" maar das vast niet het juiste antwoord  :biggrin2:
Door Lizzy
#3055134
Borke schreef: Je hebt al goede tips, vooral dicht bij jezelf blijven!
Zorg dat je fit en uitgerust bent, claim wat tijd voor jezelf om daar rustig naartoe te gaan, zodat je (ook als alles tegenzit) niet te laat bent.
Ben je dan veel te vroeg, parkeer dan je auto een paar straten daarvoor en vermaak je even, maar ga daar niet al een kwartier voor tijd zitten.

Doe kleding aan die, rekening houdend met het weer, comfortabel zit en verzorgd is, dus zonder hondenharen  8)
Waarom niet? Met openbaar vervoer of verkeer van tegenwoordig is het toch gewoon lastig plannen en niet abnormaal als je 15 minuten voor tijd aanwezig bent? Ik heb het altijd heel normaal gevonden hoor, als sollicitanten 10 a 15 minuten eerder aanwezig waren.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door