Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3054794
Borke schreef: Dat is precies mijn gedachte hierover en dat schoot me meteen te binnen toen ik het eerste bericht las.

Dieren laten slecht pijn en lijden zien.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat het te vroeg was dat die beslissing genomen was.

Wat wint een ziek, zwak dier bij die paar dagen, weken, maanden extra?
We doen het voor onszelf, dat wachten en twijfelen.
Voor ons sterven ze altijd te vroeg en we willen ze niet missen...  :'(

Sterkte, want dit zijn rotproblemen!
Helemaal eens.

Sterkte me je beslissing!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3054795
Hier weet ik ook uit ervaring hoe moeilijk het is. Je wilt niet te laat zijn, maar ook niet te vroeg. Konden ze maar praten.
Ik zou ook zeggen, kijk goed naar hem en ga op je gevoel af. Je kent je eigen dier het beste.
Heel veel sterkte gewenst met deze moeilijke beslissing  :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3054809
Dit is een enorm moeilijke Hannah.
Vooral omdat het de verwachting was dat hij het al lang zelf aangegeven zou hebben zo ziek als hij is/was.
Jij kent Jip het beste en geeft aan dat hij nog maar een schim van zichzelf is en jij het moeilijker vind hem zo te zien dan hem te laten gaan  :-*
Door Nynke
#3054834
Borke schreef: Dat is precies mijn gedachte hierover en dat schoot me meteen te binnen toen ik het eerste bericht las.

Dieren laten slecht pijn en lijden zien.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat het te vroeg was dat die beslissing genomen was.

Wat wint een ziek, zwak dier bij die paar dagen, weken, maanden extra?
We doen het voor onszelf, dat wachten en twijfelen.

Voor ons sterven ze altijd te vroeg en we willen ze niet missen...  :'(

Sterkte, want dit zijn rotproblemen!
Dat is precies mijn gevoel.  Heel veel sterkte wijffie  :-* :-* :-*
Door Borke
#3054966
hannabelgje schreef: Net ook over gepraat met de fokster van mijn nieuwe knulletje en zij vindt ook dat het tijd is om hem te laten gaan. Afbeelding
Je wilt het hem toch niet aandoen om met een kitten in huis te zitten?
Dat had ik even gemist blijkbaar (ik lees niet altijd alles).

Ik zou nooit een kitten of pup in huis nemen bij een vermoedelijk terminaal ziek dier.
Tenminste ik zou die keuze niet maken.
Als het dier opeens ziek wordt terwijl kitten of pup al rondloopt, dan vind ik het ook niet ideaal, maar een andere situatie.

Misschien klinkt het botter dan je wilt horen, maar ik denk dat je onbewust jouw keuze al gemaakt hebt op het moment dat je afspraken maakt over een nieuw dier...
#3054968
Aangezien Jip nooit problemen heeft gehad met nieuwe huisgenoten zag ik dit niet als een probleem. En hij geeft er inderdaad niks om. Hij is even dag gaan zeggen en daarna gaan slapen.
Aangezien Wasabi slecht om kan gaan met de zieke Jip is de beslissing er gekomen om een nieuw maatje voor hem te regelen. Jip heeft daar verder geen last van.
#3055222
hannabelgje schreef: Aangezien Jip nooit problemen heeft gehad met nieuwe huisgenoten zag ik dit niet als een probleem. En hij geeft er inderdaad niks om. Hij is even dag gaan zeggen en daarna gaan slapen.
Aangezien Wasabi slecht om kan gaan met de zieke Jip is de beslissing er gekomen om een nieuw maatje voor hem te regelen. Jip heeft daar verder geen last van.
Ik denk ook dat dat een goede beslissing was.
Maar ik ging er wel van uit dat Jip er nog een hele tijd kon zijn. Het kon heel snel gaan, maar het kon ook nog heel lang duren.

Ik zie hem natuurlijk niet, en ik heb nog nooit zelf een kat laten inslapen (wel een konijn met kanker, maar das niet hetzelfde, daar was geen twijfel over), maar ik had nog niet het gevoel dat het tijd was uit je andere berichten.
Het is pas als je zegt dat hij maar een schim is van wat hij geweest is dat het bij mij doordringt. Is dat ook op zijn goede momenten? Is hij dan nog steeds anders en zwakjes?  Denk je dat hij zich zelfs tijdens de up's niet goed voelt?
Want dat zou voor mij wel doorslaggevend zijn.  Als er geen momenten meer zijn waarop je denkt dat hij zich goed voelt, dan is het tijd. 

Ik ben het er wel niet helemaal mee eens dat een maand of een week extra geen verschil maakt. Als je spreekt over een kat die nog maar 4 is, maakt een maand toch echt wel een verschil...  Maar het moet wel meer positief dan negatief zijn natuurlijk.

Ik ben er los van het feit of het nu tijd is of niet, wel van overtuigd dat Jip ervan genoten heeft om na zijn opname naar huis te komen, en op zijn gemak afscheid te nemen van thuis.  Ik denk dat ik mijn dieren ook thuis zou laten inslapen, zeker bij dieren die duidelijk veel meer op hun gemak zijn thuis als ergens anders...

Veel sterkte ermee Hanna.
Ik kan nog altijd niet geloven dat zijn tijd al gekomen is.  Hij is zo jong...  :'(
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 09 jan 2015, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#3055227
Dit weekend ga ik nog genieten van mijn lieve Jip. Maandag zal ik hem laten gaan.
Hij loopt nog wel rond en als hij honger heeft komt hij om eten vragen. Als ik iets aan het eten ben komt hij schooien. Maar hij is zo ongelooflijk mager dat hij daar ook echt last van begint te krijgen. Moeite met springen enzo. En hij is nu gestopt met zichzelf te wassen. Mijn andere katten stopten met eten en dan is het gewoon duidelijk.
Door Lil
#3055231
hannabelgje schreef: Dit weekend ga ik nog genieten van mijn lieve Jip. Maandag zal ik hem laten gaan.
Hij loopt nog wel rond en als hij honger heeft komt hij om eten vragen. Als ik iets aan het eten ben komt hij schooien. Maar hij is zo ongelooflijk mager dat hij daar ook echt last van begint te krijgen. Moeite met springen enzo. En hij is nu gestopt met zichzelf te wassen. Mijn andere katten stopten met eten en dan is het gewoon duidelijk.
Knap en goed besluit. Knuff!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door