Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3054730
Hope schreef: De Winter van Het Vlaams Belang vatte het perfect samen.
'Ik kan zeker niet zeggen dat elke Moslim een terrorist is, maar elke terrorist lijkt tegenwoordig wel een Moslim'.
daar zit zeker wat in...

eelke schreef: Ja want Tristan, Karst Tates en Anders Breivik waren ook allemaal moslims...

nee dat waren ze niet.. maar die losgeslagen moslims blijven wel bezig..... die zijn met grote aantallen aan t moorden
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3054786
Ik vind het wel een groot veerschil, individuele gekken, of gekken waar een hele organisatie achter staat (IS)
Bij het eerste gebeuren ook vreselijke dingen maar als je de gek hebt is het over, nu met deze aanslag, als de 3 verdachten gepakt zijn, is het dan over? Neu alles behalve.

Wat ik me afvraag, echt, hoe kan het dat jongeren (zelfs meiden) die hier geboren zijn en opgegroeid zijn zo radicaliseren dat ze de IS geweldig vinden. Leg me dat eens uit hoe een jonge meid zegt: Yes please neem al mijn vrijheid af? Wat voor een geromatiseerd beeld moeten ze dan hebben ervan? En hoe worden ze warm gemaakt voor de IS? Gewoon hier? Op het schoolplein? Ergens anders?

Wat ik dan ook raar vind he, er zijn bijv in belgie groeperingen en individuele mensen die de aanslag steuen, men weet ook wie. En dat is het dan. Zou je dit andersom in een land doen waar de islam heerst wordt je onthoofd of wat dan ook.  :-\ En dan hebben we het hier aan ons zelf te danken dat we ze niet genoeg ruimte gunnen voor hun religie? Iets van met 2 maten meten...
Nouja sterker nog, als ik in zo een land kom, dien ik me qua kleedstijl etc moet aanpassen, anders loop ik kans opgepakt te worden met alle gevolgen van dien. tja  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3054806
Kaio schreef: Ik vind het wel een groot veerschil, individuele gekken, of gekken waar een hele organisatie achter staat (IS)
Bij het eerste gebeuren ook vreselijke dingen maar als je de gek hebt is het over, nu met deze aanslag, als de 3 verdachten gepakt zijn, is het dan over? Neu alles behalve.

Wat ik me afvraag, echt, hoe kan het dat jongeren (zelfs meiden) die hier geboren zijn en opgegroeid zijn zo radicaliseren dat ze de IS geweldig vinden. Leg me dat eens uit hoe een jonge meid zegt: Yes please neem al mijn vrijheid af? Wat voor een geromatiseerd beeld moeten ze dan hebben ervan? En hoe worden ze warm gemaakt voor de IS? Gewoon hier? Op het schoolplein? Ergens anders?

Wat ik dan ook raar vind he, er zijn bijv in belgie groeperingen en individuele mensen die de aanslag steuen, men weet ook wie. En dat is het dan. Zou je dit andersom in een land doen waar de islam heerst wordt je onthoofd of wat dan ook.  :-\ En dan hebben we het hier aan ons zelf te danken dat we ze niet genoeg ruimte gunnen voor hun religie? Iets van met 2 maten meten...
Nouja sterker nog, als ik in zo een land kom, dien ik me qua kleedstijl etc moet aanpassen, anders loop ik kans opgepakt te worden met alle gevolgen van dien. tja  :-\
Ik begrijp dat ook niet.
Van mij mogen ze de mensen die naar IS willen fijn laten gaan. Maar nooooit meer terug.
We zijn ze beter kwijt dan rijk denk ik dan.
Door eelke
#3054807
Ik krijg nu mee dat ze mensen gegijzeld hebben en nu in de auto naar Parijs rijden. Met een hele rits politie erachteraan.  :-X
Door eelke
#3054826
Ze zitten nu in een gebouw en er wordt gezegd dat de onderhandelingen begonnen zijn. Er zou eerder nog een schietpartij zijn geweest, met 1 of 2 doden en meerdere gewonden. Oh nee, dat laatst wordt nu weer ontkend.

Geen idee wat er allemaal waar van is, maar de live beelden zijn bizar. Overal politie en zwaar geschut.
Door Anne in Zweden
#3054832
Kaio schreef: Ik vind het wel een groot veerschil, individuele gekken, of gekken waar een hele organisatie achter staat (IS)
Bij het eerste gebeuren ook vreselijke dingen maar als je de gek hebt is het over, nu met deze aanslag, als de 3 verdachten gepakt zijn, is het dan over? Neu alles behalve.


Wat ik me afvraag, echt, hoe kan het dat jongeren (zelfs meiden) die hier geboren zijn en opgegroeid zijn zo radicaliseren dat ze de IS geweldig vinden. Leg me dat eens uit hoe een jonge meid zegt: Yes please neem al mijn vrijheid af? Wat voor een geromatiseerd beeld moeten ze dan hebben ervan? En hoe worden ze warm gemaakt voor de IS? Gewoon hier? Op het schoolplein? Ergens anders?

Wat ik dan ook raar vind he, er zijn bijv in belgie groeperingen en individuele mensen die de aanslag steuen, men weet ook wie. En dat is het dan. Zou je dit andersom in een land doen waar de islam heerst wordt je onthoofd of wat dan ook.  :-\ En dan hebben we het hier aan ons zelf te danken dat we ze niet genoeg ruimte gunnen voor hun religie? Iets van met 2 maten meten...
Nouja sterker nog, als ik in zo een land kom, dien ik me qua kleedstijl etc moet aanpassen, anders loop ik kans opgepakt te worden met alle gevolgen van dien. tja  :-\
Ik vind dit inderdaad iets wat we niet uit het oog moeten verliezen bij de beoordeling van moslimextremisme versus andere vormen van buitensporig geweld.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3054903
Anne in Duitsland schreef: Ik vind dit inderdaad iets wat we niet uit het oog moeten verliezen bij de beoordeling van moslimextremisme versus andere vormen van buitensporig geweld.
Eens.
Al begrijp ik nog steeds niet dat er zoveel verknipte zielen rondlopen. Dat de ene idioot denkt dat hij een betere dictator is dan een andere idioot daar kan ik nog wel enigszins inkomen. Maar dat je als in Nederland wonende jonge vrouw naar de IS af gaat reizen omdat ze daar mensen onthoofden en massa-executies uitvoeren, dat begrijp ik écht niet.
Dat er één of twee machtige mensen rondlopen waar een groepje achteraan hobbelt dat van die macht wil genieten is al erg, maar dat er zo'n grote club is, wereldwijd, die alles wat we als mensheid hebben opgebouwd willen afbreken, dat begrijp ik niet.
Door Anne in Zweden
#3054944
Hope schreef: Eens.
Al begrijp ik nog steeds niet dat er zoveel verknipte zielen rondlopen. Dat de ene idioot denkt dat hij een betere dictator is dan een andere idioot daar kan ik nog wel enigszins inkomen. Maar dat je als in Nederland wonende jonge vrouw naar de IS af gaat reizen omdat ze daar mensen onthoofden en massa-executies uitvoeren, dat begrijp ik écht niet.
Dat er één of twee machtige mensen rondlopen waar een groepje achteraan hobbelt dat van die macht wil genieten is al erg, maar dat er zo'n grote club is, wereldwijd, die alles wat we als mensheid hebben opgebouwd willen afbreken, dat begrijp ik niet.
Tja, ik denk dat zij een hoop elementen van het westerse leven niet als opbouw beschouwen: tieners of nog jonger die dronken en stoned over straat rollen midden in de nacht, afnemend respect voor autoriteiten en kerk, waanzinnig materialisme, misdadigers die als slachtoffers worden gekoesterd, en vast nog veel meer. Laten we eerlijk zijn: de vooruitgang heeft niet alleen maar goede dingen met zich meegebracht. Wíj strepen die slechte gevolgen weg tegen al het positieve, maar wie blind is voor rede en redelijkheid en daarin nog eens ondersteund wordt door zijn religie ook - of althans zijn religie zodanig interpreteert dat hij zich daardoor ondersteund voelt - ziet het positieve niet meer.
Al vraag ik me af of extremisten zo'n rationele afweging maken. Volgens mij zijn mensen die afreizen om voor IS te vechten vooral van top tot teen gebrainwasht, die denken allang niet meer zelfstandig na.
Door Juul
#3054946
Een andere ook interessante invalshoek;
Bron; http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... wrong.html

Here's a theory. Terrorists aren't offended by cartoons. Not even cartoons that satirise the Prophet Muhammad. They don't care about satire. For all I know they may not even care about the Prophet Muhammad.
Instead, they merely pretend to be offended by cartoons, in order to give themselves a pretext to commit murder. Murder so horrifying, on a pretext so unWestern, that non-Muslims – blinded by grief and rage – turn on Muslims. Blame them. Persecute them. Burn their book, attack their mosques, threaten them in the street, demand their expulsion from Western societies. Actions that, in turn, scare Western Muslims, isolate them, alienate them. And thus drive some of them to support – and even become – terrorists.

Result: terrorists swell their ranks for a civil war they long to provoke non-Muslims into starting.
In our angry innocence, however, we persist in thinking this is somehow about cartoons. In thinking that the terrorists "win" if we don't reproduce those cartoons, and "lose" if we do. As if, at this very moment, terrorist leaders across the West are privately wailing in anguished disbelief because satirical cartoons have been reproduced this morning in several European newspapers.("Disaster! Our plan has backfired in a way we couldn't possibly have foreseen! Ink really does beat Kalashnikovs! Satire defeats us once again!")

On the whole, I'm not sure that's very likely. I don't think the terrorists "win" if we fail to reproduce cartoons. I think the terrorists "win" if we leap up, gulp down their bait – and hate Muslims.

This is not about satire. This is beyond satire.

En nog één om over na te denken;

http://www.theguardian.com/commentisfre ... sted-logic
Door Martine-Tom
#3054947
Hope schreef: Eens.
Al begrijp ik nog steeds niet dat er zoveel verknipte zielen rondlopen. Dat de ene idioot denkt dat hij een betere dictator is dan een andere idioot daar kan ik nog wel enigszins inkomen. Maar dat je als in Nederland wonende jonge vrouw naar de IS af gaat reizen omdat ze daar mensen onthoofden en massa-executies uitvoeren, dat begrijp ik écht niet.
Dat er één of twee machtige mensen rondlopen waar een groepje achteraan hobbelt dat van die macht wil genieten is al erg, maar dat er zo'n grote club is, wereldwijd, die alles wat we als mensheid hebben opgebouwd willen afbreken, dat begrijp ik niet.
Tja, maar zo simpel ligt het ook niet he, de mensen die zich daarbij voegen voelen onvrede, kunnen zich voor hun gevoel niet in de maatschappij plaatsen omdat ze zich buitengesloten voelen. Als ze op zo'n moment een fout Imam (in dit geval he, omdat we het over Moslims hebben) tegen komen die ze eerst laat voelen dat ze daar wel thuis horen zodat ze eindelijk een plekje hebben en dan langzaam worden ze bloot gesteld aan extremisme waarbij ze ingegeven word dat ze voor de goede zaak vechten, ze zuiveren de wereld en doen goed voor de Islam...de Islam die ook zo goed voor hun was, ze een thuis gaven toen ze die niet hadden enz enz.
Het is echt niet zo dat ze vandaag wakker worden terwijl ze zich gewoon goed voelen in deze maatschappij en ineens besluiten om zelfmoordenaar te worden oid.

En dat is wat ik veel geloven zie doen, mensen die zwak zijn (op welke manier dan ook) het gevoel geven dat ze niet alleen zijn en zich zo langzaam aan de kerk/geloof/sekte of wat dan ook binden.
Kijk bijvoorbeeld naar de Jehovas die overlijdensadvertenties af gaan om bij de treurende weduwe steun te bieden, als je op dat moment gevoelsmatig alleen op de wereld bent en er is een groep mensen die meer dan bereid zijn om je op te nemen ben je sneller geneigd om dat te doen dan dat je het gevoel hebt er niet alleen voor te staan.

Nou wil ik uiteraard de Jehova's niet op 1 lijn trekken met moslimextremisme, maar de werkwijze is wel hetzelfde, in het begin mag je zijn wie je bent en hoe langer je erbij bent hoe meer je aan hun regels zal moeten voldoen, en hoe meer je gaat geloven wat je aangedragen word, het is nou eenmaal menselijk om ergens bij te willen horen...

En veel mensen ontlenen er steun aan, zijn er gelukkig mee, en veel geloofsgemeenschappen doen er verder ook weinig kwaad mee, maar er zijn ook extremen zoals dit. Ik denk dat het qua begrijpen hoe iemand zover kan komen om te moorden uit naam van extremisme je eigenlijk moet kijken hoe mensen er toe komen om bijvoorbeeld sektes aan te hangen zoals die groep in Amerika in de jaren '70 die massaal zelfmoord pleegde toen ze ontmaskerd dreigden te worden, Jonestown was dat geloof ik...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door