Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3055678
Oh Xavi is een mafkees, die spookt van alles uit.
Maar er is één verhaal wat me altijd bij zal blijven.. hij was nog niet eens een jaar oud en we waren in een losloop gebied waar zomers koeien staan.
In dit geval stonden er pinken. Grote sloot er tussen en hij zwemt niet dus kon ie mooi los, dacht ik. Nou dat heb ik geweten! Hij sprong zo in de sloot, over het diepste gedeelte heen en stond ineens in het weiland met pinken  :o

Na een paar keer als een idioot door de groep te hebben gerend, begon hij ze allemaal bij elkaar te drijven. Het weiland is mega groot en wordt volledig omringt door water.. echter aan de andere kant helemaal in de hoek is een hek naar een ander weiland. Daar heeft hij ze allemaal naartoe gedreven, ook dat weiland overgestoken en ze helemaal naar de hoek gebracht. Ik kon hem niet eens meer zien. Zo nu en dan zag je een pink los van de groep en vervolgens keurig teruggeleid door Xavi.

Ik heb zowaar ook nog foto's van het tafereel om het nog leuker te maken  :-[ Schaamde me dood, gelukkig is er niks gebeurt en kun je er nadien om lachen.

De horde achter Xavi aan:

Afbeelding

Xavi die net over de sloot sprong, de pijl bij die boom is waar hij ze uiteindelijk naartoe gedreven heeft.

Afbeelding

Gelukkig kwam hij snel terug toen ik zelf eenmaal het weiland ingelopen was. Monster  :shy:
#3055813
jasmijn schreef: Oja schiet me nog een geweldig katten actie te binnen.

Ooit in een heel lang verleden toen we nog katten hadden, in een rijtjes huis woonden en de katten nog vrij los liepen hadden mijn ouders s nachts het slaapkamer raam open staan.

Op een nacht word mijn moeder lichtjes wakker van 1 van onze katten die op het bed sprong, rosa de lieve schat bracht ons altijd heel trots haar vangsten, netjes in je sloffen of in de deur opening gelegd zo dat je 'S morgens gelijk wist dat ze weer heel braaf bezich was geweest  ::) ;D

Zo kwam ze dus ook die nacht haar cadeautje brengen allen was ze al wat ouder en met de jaren komt de vergeetachtigheid, voelt mijn moeder opeens iets lopen over het bed.

Het gegil van mijn moeder was drie blokken veder nog te horen, na dat mijn vader en ik de muis hadden gevangen en weer buiten hadden gezet hebben we maar allemaal een kopje warme chocolademelk gedronken tegen de schrik.
Mijn moeder nog steeds een beetje wit rond haar neus verbood dat rosa nog ooit 's nachts buiten mocht zijn, vond ik nou werkelijk een beetje onzinnig het was maar een klein muisje  ::)
;D ;D
Jouw verhaal doet me denken aan lang geleden toen ik net op mezelf woonde boven een kapsalon. Op de slaapkamer had ik een balkonnetje die uitkeek over de (mijn) tuin achter het pand. Toentertijd had ik 2 katten uit het asiel gehaald; Tikkel en Joekel. Van een lange plank had ik een loopplankje van 4 meter vanaf het balkon naar de tuin gemaakt en in de balkondeur een kattenluik.
Op een gewone werkdag stapte ik uit bed, ging douchen en liep terug naar de slaapkamer om me aan te kleden en... stond toen vastgenageld aan de vloer. Echt de hele vloer onder het bed (160x200) was egaal wit. Allemaal veren. :o Meneer Joekel had die nacht bij de buren een sierduif gejat, die via de loopplank naar boven en toen door het kattenluik gepropt om 'm vervolgens onder mij te slachten en op te vreten. :P
Ik heb geen onderdelen en bloed gevonden, maar toen ik het later die dag aan de buren vroeg bleken ze een witte duif te missen.
#3055822
smulpaap schreef: Mijn ouders hadden een kat .

Als mijn moeder weg ging op de fiets moest ze regelmatig terug
De kat was dan in haar fietstas gekropen , en verroerde zich niet
Halverwege de route was het miauwww
;D Volgens mij halen we met dit topic ook alle 'vergeten' dingen naar boven. ;)

Tante Aad kwam vaak op zaterdag na boodschappen doen even bij ons thuis een bakkie doen. Haar fiets met mand voorop zette ze altijd tegen ons huis. Toen ze weer naar huis wilde gaan lag er een vleeszak op de straat, de biefstuk was weg. Judy (onze poes toen) zat zich onder de magnolia uitgebreid te wassen. ;D
#3055867
Klopt. Er komen allerlei herinneringen boven. Onze poes Speedy was nogal avontuurlijk. Onze overbuurvrouw had een 2cv en stond op een middag voor onze deur. Ze was naar het werk gereden, 5 km verder en had toen ze uitstapte iets raars onder de moterkap gehoord. Samen met een collega gekeken en ja,daar lag een bange Speedy op de moter. In de achterbak gedaan en teruggebracht naar huis. Hij mankeerde niets.
#3055953
Onze kat Poléon heeft ooit bij de buurvrouw een stuk vlees van het aanrecht gejat, en bij de andere buurman de vissen uit de vijver gemept  :-[, toen ik aanbood nieuwe vissen te kopen zei de buurman dat ie de vijver ging opdoeken wegens te veel werk...
Een achterbuurvrouw moest altijd even zeggen dat mijn katten weer de bollen uit de tuin hadden geklauwd  ::) Tsss, alsof dat de enigen waren die los liepen...

De katten die ik nu heb lusten brood :uglystupid2: dus als je je even omdraait om beleg te pakken moet je je kale volkorenboterham afdekken anders zitten er gaten in  :biggrin2: maar dat zit nog altijd niet in mijn systeem  :doh:

Kees poepte graag helemaal aan de slootkant en daar ging ze zitten en ineens glijdt/valt ze in de sloot  ;D Stond ik daar in m'n eentje de slappe lach te hebben  :biggrin2:
#3055955
Vroegâh, toen Ronald nog een Ronaldje was, had ik een kat. Droppie.
Als kitten presteerde hij het om de visjes van de buurmankat (keizer Karel) te jatten. En niemand die er wat van zei.

Verderop in de buurt waren mensen gehaktballen aan het braden. Er waren nog geen afzuigkappen, dus de keukendeur stond open. En meneer hengelde bij buurvrouw de gehaktballen uit de juspan  :biggrin2:
#3055958
Niet mijn kat maar hij is wel leuk, Herman de vorige kat van mijn buurman was een ex-straatkat met goede overlevingsskills. Hij liep altijd buiten, ik had de buurman op facebook, en de overbuurvrouw, op een willekeurige dag gooi ik FB open en lees van de overbuuf "nouja, sta ik kippepoten te bakken, draai me evne om...1 kippepoot weg" en niet veel later een berichtje van de buurman "Mijn kat zorgt goed voor me, komt me zomaar een kippepoot brengen"  :biggrin2:
#3056277
herinnering: onze eerste kat. Ik zat op de middelbare school die was aan de overkant van de straat. Ik sta op de zebra en opeens au! Nagels in mijn rug. Zat die eikel in mijn rugzak. Zelfde kater paar jaar later bij de da (pas ging niet met hem. hij zette mij met de auto af en kon ik met het monster naar binnen). De da kijkt. Alles nog ok. Hij komt met een spuit hop kat op mijn rug. Drie man geprobeerd hem eraf te krijgen. Toen kat maar snel onder zeil gebracht. Mijn rug verzorgd en toen kat behandeld. Daarna maar altijd kalmerende pillen gevoerd.
#3056478
Jaren geleden had ik een kat die graag onder het dekbed kroop. En dan echt helemaal er onder ergens bij het voeteneinde. Buurman van een paar huizen verderop had een keer zijn slaapkamerraam open gezet. Arme man kreeg de schrik van zijn leven toen hij 's avonds in bed stapte en Mackey, die hij dus niet had gezien daar bleek te liggen.

Bouvier Stanny was ik op een dag tijdens het uitlaten kwijt. Hij was de bosjes in gegaan en ik had hem er niet uit zien komen. Dus zelf maar de bosjes in gegaan om op zoek te gaan. Vind ik daar mijn hond rollend in een grote berg wietbladeren. Vond hij kennelijk erg lekker. Hij is verder die hele dag erg rustig geweest.
Als pup had hij ook een mooie actie. Hij was mee op vakantie en we gingen eens wat rondlopen in Geneve. We wachten op een druk kruispunt op groen licht om over te kunnen steken. Het licht springt op groen, we lopen het zebrapad op en midden op de straat bespringt Stanny mijn been om er eens lekker tegenaan te gaan staan rijden.  :-X Allemaal toeterende auto's met lachende mensen achter de voorruit en ik wist niet waar ik kijken moest.

Boefje kreeg ik als herplaatser van 5 jaar oud. Ik had haar net en wat ik nog niet wist was dat ze werkelijk geobsedeerd was door auto's. Stilstaande auto's dus, want autorijden vond ze niks aan. Maar in een stilstaande auto zitten vond ze het mooiste wat er was. Ik kom thuis na een rondje bos, laat de honden op de oprit uit de auto stappen en loop om het huis heen. Ineens mis ik Boefje.  ??? Ik heb me werkelijk rot gezocht. Uiteindelijk bleek ze 300 meter verderop in een stilstaande taxi te zitten. Chauffeur zat nietsvermoedend binnen aan de koffie.  :-[
#3056480
inge58 schreef: Het zal zo'n 15 jaar geleden zijn,ik liep met Richa en Gaia (twee Tervuerense) in het bos.
Ineens kwam Richa uit de bosjes met "iets" in haar bek.
Nader onderzoek bleek het een bot te zijn,iets van een dijbeen ofzo.
Ik vond het maar raar en Richa wilde terug dat bosje in,dus ik volg haar.
Kom ik bij een grafje.....open gegraven,en daar lag dus echt een skeletje in. :-\
Omdat het nogal slordig door elkaar lag kon ik er geen wijs uit.
Het kon evengoed van een kind zijn als van een dier.
Ik besloot toch de politie te bellen,en wat er toen gebeurde.....
Binnen een kwartier stond er een complete politiemacht in het bos,compleet met technische recherche.
Het perceel werd afgezet met lint en ik moest de plek aanwijzen.
Daarna werd ik stevig ondervraagt en mocht ik naar huis.
Goddank kreeg ik de dag erna een telefoontje dat het skelet van een hond was,die daar waarschijnlijk begraven was.
Pfieuuw...ik ben echt ff bang geweest dat ik een moordzaak op het spoor was!!  :o
Dit doet mij denken aan de tandensoap van Lizzy en Leo jaren geleden.  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door