Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3064912
Vandaag bij het nestje kittens gekeken.
De keuze is toch voor een andere gevallen, namelijk de pastel creme rode kitten.
Ze zijn nu 5, 5 weken oud dus nog even geduld voor ze mee kan naar huis.

Haar naam is Reddy geworden. Vernoemd naar reddy 1 en reddy 2, de laatste 2 katten van mijn overleden opa en oma.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft een hele dikke vacht. Dit heeft ze van haar papa. De vader van haar papa is een britse korthaar en die vacht heeft zij geërfd.
#3064999
Dank je wel!
Ja maar hierna stopt de uitbreiding qua dieren  ;D 2 honden en 2 katten is voldoende.
We willen in de toekomst nog een kindje dus moet er wel plek over blijven  :-[ :biggrin2:

Even een vergelikkbare foto van snoopy gemaakt:
Afbeelding

Snoopy is al een flinke jongen aan het worden met zijn 11 weekjes ( bijna 12 weken ).
#3065505
Dank jullie wel allemaal  :-[
We boffen echt met deze 2 beauty's. En snoopy is cht een dotje :smitten:
Hij slaapt iedere nacht in mijn nek of op mijn hoofd maar bijt ook in mijn neis of wang om me wakker te maken om te spelen hahaha.

Ben benieuwd hoe die 2 straks op elkaar reageren. Ben blij dat snoopy niet alleen is wanneer mijn werkrooster veranderd.
Ik ga namelijk 3 dagen van 9 tot 6 werken en dan zou hij alleen zitten. Nu heeft hij straks zijn zusje erbij.

De gezinsuitbreiding is heel snel gegaan maar ja zeg je ja tegen 1 kitten dan ook tegen 2 natuurlijk  :biggrin2:
#3067129
Vanmiddag mocht basco zonder snuitje even bij snoopy.
Wel aangelijnd om snel in te kunnen grijpen als dat nodig zou zijn.

Eerste keer fing perfect. Basco begon snoopy fanatiek te wassen en luisterde goed naar me.
Hij was niet gefixeerd ofzo.
Vanavond nog een keer geprobeerd. Dit keer was snoopy een stukje drukker als in de middag.
Op een gegeven moment bijt snoopy basco  waarop ik snoopy wegstuur. Op dat moment probeerde basco dus te happen naar snoopy.
Gelukkig zat hij vast en ik zag zijn blik veranderen naar jacht.

Ik heb toen basco laten zitten en rustig zijn snuitje weer omgedaan. Ze nog even samen laten lopen en daarna snoopy in de bench gezet om te slapen.

Baal wel dat hij probeerde te happen. Gelukkig is het goed gegaan door snel handelen en ruatig blijven. We hebben hem niet gestragt want dat werkt op zo een moment averechts bij basco en gaat hij juist meer fixeren en krijgt hij meer drang om er achter aan te gaan.

Wat is nu het beste? Weer een weekje het snuitje om en daarna weer een poging doen of morgen weer een poging wagen?
Op dit soort momenten ben ik wel blij dat ik mijn jongens goed kan lezen en inschatten pfff.
Door Martine-Tom
#3067136
Ik zou geen snuitje omdoen, als ik gebeten word zou ik ook snappen ;) Gewoon weer aangelijnd bij elkaar en goed alert blijven, ook als je ziet dat Snoopy brytaal word ingrijpen en Basco belonen als ie braaf blijft  :)
#3067138
Snoopy word inderdaad ook gestraft als hij zo bezig is.
We hebben standaard de plantenspuit staan.

Net weer snoopy vastgehouden en basco er zonder snuitje bij. Hij begon met wassen tot snoopy weer bijterig werd.
Basco probeerde ( dit keer wel voorzichtig ) snoopy zijn koppie in zijn bek te nemen.
Gelukkig was een keer uh zeggen genoeg en daarna klaar.
Basco keek nu ook niet fel maar gewoon zacht uit zijn ogen.
#3067152
Afbeelding
Dit is het filmpje van toen straks.
Basco probeerd wel voorzichtig snoopy in zijn bek te nemen maar hier veranderd zijn blik niet.
Hij blijft goed luisteren en oogt relax. Dat was even daarvoor helaas anders.

We blijven dus zonder snuitje proberen maar wel aangelijnd.
Dank je wel martine!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door