Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3048311
Ja, ik denk dat herders anders zijn. Die ik heb (gehad) hadden echt een fikse knauw van de herplaatsing. Cay had echt een hele tijd nodig om weer happy te worden.
Door Ruisje
#3048503
hannabelgje schreef: Of je kunt als fokker de hondjes die met pensioen zijn herplaatsen. Dan heb je geen 20 honden in huis en kun je blijven fokken. Maar dat is emotioneel wel heel erg zwaar. Ik ken een fokker die dat doet, maar die wordt wel altijd met de nek aangekeken. Terwijl het bij cattery's heel normaal is.
Het zal vaker gebeuren bij kattenfokkers dan hondenfokkers, maar 'heel normaal'... ???
Ik heb 20 jaar katten gefokt en bij mij en bij bevriende fokkers is er nooit een poes of kater waarmee we 'uitgefokt' waren herplaatst! Nooit! Ze werden gecastreerd en bleven gezellig in de groep! Vaak waren deze poezen en katers ook nog hele goede 'nannies' :biggrin2:
De kunst bij fokken is zorgen dat je niet overvol raakt en dat het gezellig blijft in de groep. 
Door Lizzy
#3048621
Ruisje schreef: Het zal vaker gebeuren bij kattenfokkers dan hondenfokkers, maar 'heel normaal'... ???
Ik heb 20 jaar katten gefokt en bij mij en bij bevriende fokkers is er nooit een poes of kater waarmee we 'uitgefokt' waren herplaatst! Nooit! Ze werden gecastreerd en bleven gezellig in de groep! Vaak waren deze poezen en katers ook nog hele goede 'nannies' :biggrin2:
De kunst bij fokken is zorgen dat je niet overvol raakt en dat het gezellig blijft in de groep.
Ja. En dat is dus best lastig... En dan moet je ook wel eens dingen doen die niet leuk zijn, zoals bijv. een nest fokken en zelf geen pup/kitten aanhouden (aggrrr, ik weet niet of ik het kan hoor :-X).
Door tessa
#3048682
Hier blijven ook alle honden waarmee ik geen pups meer fok gewoon hier hoor,  geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze dan te herplaatsen.
Toch denk ik dat de hond in sommige gevallen beter wel herplaatst kan worden.
Kennissen van mij fokken op wat grotere schaal dan ik en de honden leven in kennels. Zij herplaatsen oudere honden niet maar die slijten hun leven dus vrij nutteloos in de kennel. Dan zou ik ze dus wel herplaatsen,  dan krijgen ze de laatste jaren van hun leven tenminste nog exclusieve aandacht.
Hier leven de honden gewoon in huis. Ik fok regelmatig,  gemiddeld een nest per jaar,  maar ik houd niet uit alle nestjes een pup. Ik vind het het fijnste als er ongeveer drie jaar tussen de leeftijden onderling zit.
Tanja is nu ruim zes, Aafke ruim drie en Delphi is zes maanden.
Mijn volgende pup die ik aanhoud zal hoogstwaarschijnlijk uit het eerste of tweede nest van Delphi komen.
Natuurlijk zit er in ieder nest wel een pup die ik graag zou willen houden,  maar dat doe ik niet. Is soms wel moeilijk hoor ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door