Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3037192
Gets, succes! Ik mocht een echo omdat ik nog niet oud genoeg was voor een mammo.

Bij de mensen om mij heen maakten ze eerst een mammo, dan een echo, en dan eventueel een punctie.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3037195
Toen ik 19 was had ik ook een knobbeltje. Op de mammo konden ze natuurlijk niks zien. Op de echo ook niet omdat de sjagrijnige dokter het om te beginnen al onzin vond dat ik daar zat. Hij ging steeds over de verkeerde plek met de echo. Toen ik m aan wees sloeg hij mijn hand weg. :o
Toen hij hoorde hoe oud ik was kon ik, zonder pardon naar huis.
Ik hoop wel dat ze t nu wat serieuzer aanpakken.
Door Nynke
#3037224
He jakkes wijffie !!  Ik duim voor je dat het een cyste is !!  Ik zou het trouwens sowieso weg laten halen indien mogelijk. Heb er zelf nooit mee te maken gehad, maar ik vind het een naar idee dat er iets in je lijf zit wat er niet hoort  :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3037250
Bij mij ging het ook zonder pardon eruit.
Klein ongemak, voor veel meer zekerheid en rust in het kopje.
Als het niets is en je hebt het laten weghalen, welja, das een klein beetje pech. Je hebt er een paar weken een beetje pijn van, maar op zich geen groot ongemak.  Maar als het wel wat is, en je laat het zitten, dan ben je voor je het weet je hele borst kwijt, of erger...

Mijn risico-afweging zou snel gemaakt zijn...

Trouwens cyste's kunnen ook gemeen blijven groeien. Ze zaaien dan wel niet uit, maar ze kunnen aardig in de weg gaan zitten.  En eens zoveel groter, is het vast ook wel moeilijker om ze weg te halen en zeker om het te doen zodat je er daarna niets meer van ziet.
Door Anne in Zweden
#3037328
[quote="MarijeEnBoomer"]
Als de mammogram geen duidelijkheid geeft zullen ze hoogstwaarschijnlijk een punctie nemen.
En dan zou ik aan de hand van wat er is gaan denken wat je er mee wilt.

Succes morgen.
[/quote]

Dat dus. Mammografie en punctie afwachten en dan bepalen wat je doet. Sterkte wijffie, kan me voorstellen dat je er nerveus van wordt. Ik duim hard dat het een onschuldige cyste is! :-*
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3037356
Net uit t ziekenhuis. Mammo gehad. Auw!! Wat een pokkeapparaat!!! :rant:
Er zaten een paar cystes maar die waren helder. Maar naast die bobbel die ik gevoeld had zat iets waar ze niet voor 100% met zekerheid van konden zeggen dat dat veilig was. Dus daar is nu een punctie van genomen. Als ik jonger was geweest hadden ze me onbezorgd naar huis laten gaan. Maar ik ben nu al bijna 45 en aan de kant van mijn moeder heeft een tante borstkanker gehad. Dat maakt dat de twijfel qua percentage net even aan de verkeerder kant zat.
Lymfe zagen ze geen afwijking aan dus die hebben ze met rust gelaten.
Ze gaan het in het team bespreken en maandag kom ik terug voor de uitslag van hun bevindingen.
Nog wel even spannend dus. Maar omdat die lymfe rustig was voel ik me ook minder ongerust.

Pfffffff ben wel weer een haar ouder geworden en mijn boezem doet pijn.
Door Anne in Zweden
#3037364
Jaaa, lekker hè, even met de tieten klem! :-X Dat weet je weer dat je vrouw bent.

In ieder geval klinkt het voorzichtig hoopvol. Wel fijn dat ze het serieus nemen en gepuncteerd hebben. Het is nu even spannend, maar als de uitslag over een paar dagen dan gunstig is, valt er een grote last van je af. Daar duimen we dus nog even voor verder!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door