Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3035739
Kerstavond nog geen idee. 1ste kerstdag bij mijn ouders mini wokken. Halen van te voren chinese tomatensoep bij de chinees. verse groente, woksausjes. lekker. Wat mini loempia's erbij.
Als toetje, eton mess.

2de kerstdag zouden we eigenlijk gourmetten bij schoonouders.. Maar mijn schoonvader heeft hier in het kooktijdschrift gebladerd, daar stond gevulde kalkoen in. Nu wilt hij heel graag dat eten. Dus worden de plannen gewijzigd. Mijn schoonmoeder gaat gevulde kalkoen maken. Ergens staat het me heel erg tegen, zo'n kerst kalkoen..
Ik denk dat ik de rest van de week vega ga koken om het te compenseren.. OF ik ga kijken of ik ergens een bio/blije kalkoen kan scoren :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3035755
Mijn moeder van 89 is te logeren dus het wordt iets traditioneels. Een dag konijn (daarbij gaan dan wel de stoofpeertjes van Pauline  :biggrin2:) en een dag rosbief. Verse groentes erbij. Verse fruitsalade toe. Geen voorafjes want dan krijgt ze haar bordje niet meer op  ::)
Door Ruisje
#3035770
Nadia schreef: Kerstavond nog geen idee. 1ste kerstdag bij mijn ouders mini wokken. Halen van te voren chinese tomatensoep bij de chinees. verse groente, woksausjes. lekker. Wat mini loempia's erbij.
Als toetje, eton mess.

2de kerstdag zouden we eigenlijk gourmetten bij schoonouders.. Maar mijn schoonvader heeft hier in het kooktijdschrift gebladerd, daar stond gevulde kalkoen in. Nu wilt hij heel graag dat eten. Dus worden de plannen gewijzigd. Mijn schoonmoeder gaat gevulde kalkoen maken. Ergens staat het me heel erg tegen, zo'n kerst kalkoen..
Ik denk dat ik de rest van de week vega ga koken om het te compenseren.. OF ik ga kijken of ik ergens een bio/blije kalkoen kan scoren :)
Een KellyBronze ;) Kost wat, maar dan heb je de ultieme blije Kerstkalkoen! :biggrin2:
#3035862
Op de eerste kerstdag gaan we met zijn (bijna) allen naar yuniku (jammie) voor de lunch..

Tweede kerstdag denk ik zijn we met zijn tweeën en zo niet dan komt mijn jongste zoon langs. Wat ik dan eet geen idee...
Door Nynke
#3035865
eerste dag brunch bij vrienden, tweede zouden schoonouders en zwager komen, maar ik heb nog geheel geen inspiratie. Sowieso eten wij altijd met de Kerst boerenkool, dus waarschijnlijk dan op 2e Kerstdag. Wel extra lekker met uitgebakken spekjes, gebakken uitjes, zilveruitjes, augurken, jus en rookworst natuurlijk  :P
#3035872
Nog geen idee waar we kerst vieren. Zijn we thuis dan staat er 1 avond stamppot op het menu en 1 avond pannenkoeken met spek, met appel en met rozijnen. En een lekkere kerstcake als dessert. Maar het kan ook zomaar zijn dat we de kerstdagen aan boord zijn. Dat weet ik ongeveer 3 dagen van tevoren, dus geen kerststress dit jaar met veel visite, maar allerlei last minute improvisaties zijn mogelijk. :biggrin2:
Door Samjo
#3035896
Kerstavond boerenkool met worst.
1e kerstdag komt de grill plaat op tafel en ben nog op zoek naar wat groente die daar op kunnen, iemand ideeën?
2e kerstdag nog geen idee waar ik dan eet :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door