Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sultan
#3046011
Morgen eten we bij hele goede vrienden. Traditioneel een gevulde (en biologische!!) kalkoen op het menu. En pavlova toe.

Voor 2e Kerstdag mag ik aan de gang.

-charcuterie (voorgerecht van diverse patë en worstsoorten)
-spoom van vruchtensorbetijs en champagne
-3 soorten wild, hert, zwijn en fazant (biologisch uiteraard), frambozensaus, met aardappelpuree, pommes duchesse, haricots verts met ui en spekjes, wortels en doperwten en natuurlijk zelfgemaakte stoofperen
-kaasplankje met 3 soorten kaas
-ijs met slagroom
-koffie met cognac
Door Mowgli
#3046020
Zo, het eerste deel is achter de rug: steengrillen bij de (stief)vader van mijn Schatzi. Morgen (vandaag dus) naar zijn moeder en haar huidige man om o.a. nijntje te eten, ik ben benieuwd wat er nog meer is...
#3046021
Vanavond alleen gegeten, want meneer Lizetta moest natuurlijk werken... Kaas, olijven en vijgenbrood. Morgen voor het eerst kerst met z'n tweeën.
We gaan gourmetten, maar ook stoofperen erbij. En ik wil nog een appeltaart maken, maar misschien stel ik dat uit tot 2e kerstdag
#3046022
Vandaag gewoon pasta uit de vriezer opgewarmd voor mezelf,  morgen gourmetten bij vriendin/fokster van Aedan en overmorgen maak ik gevulde kalkoen,  peultjes, rose val aardappels uit de oven voor mij,  paps en stiefmams. Als toetje ijstaartjes van de HANOS.
Door BusKay
#3046027
Angelique schreef: Wat er in mijn pan ligt lijkt niet op uiensoep  >:( Ja, tis nat en er drijven uien in en thats it. Zonde van mijn wijn  >:(
Nog wat uitjes karamelliseren dan moet ie toch te redden zijn.....

Anders afdekken met veel KAAS... :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Nadia
#3046105
Angelique schreef: Nou, uien laten carameliseren, bijna een uur (was even afgeleid ondertussen  ::)) kruidjes erbij, bloem erin, bouillon erbij en ik heb een lilluk wittig drabje  >:( Lijkt wel een olifantenkwak  >:(

Maak morgen wel champignonsoep, dat heb ik al eerder gedaan.
;D sorry.

Volgende keer geen bloem erin. Ui laat ik enkel glazig bakken. Meer niet.
Door Nadia
#3046342
BusKay schreef: Klein beetje bloem mag en ui karamelliseren...
Ik gebruik echt nooit bloem. Heb het wel eens gedaan omdat 'het hoort' maar ik proefde/zag geen verschil.
Idd de ui karameliseren. Ik dacht dat het beide glazig genoemd werd.
#3046449
Oefpoefplof; schoonmama heeft weer zalig eten gemaakt; een 4gangendiner. Potverdories, wat was het heerlijk  :-*
Kerstavond was het diepvriespizza  :biggrin2: (ik moest werken)
Morgen vanavond zijn we ws nog aan het uitbuiken van vandaaag gisteren  ;D 
Door BusKay
#3046518
Skyline schreef: Ui niet verkleuren, wel glazig = aanzweten =fruiten
Ui verkleuren = bakken
bloem op een hele pan 4ltr ... 1 eetlepel... puur dat het heldere weg is...toevoegen aan je gebakken/gekleurde uien en dan de bouillon erop...
ikzelf hou ervan om een beetje chillipoeder toe te voegen voor de smaak..
#3046569
Kerstavond: aangezien Fanne ziek was, ik misselijk was en het verder de 2 meisjes waren die bijna niets eten (in die zin, ze eten heel weinig) is het bij de hapjes gebleven :)

Kerstdag:
Hapjes
Agnes sorel soep
gebraad met pepersaus, erwtjes en worteltjes, kroketjes en appelmoes voor de kindjes of de viesneuzen
Dessertjes: panna cotta - chocomousse - appelcake en truffels

Vandaag gewoon dagelijkse kost
Morgen kerst bij men ouders
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door