Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kakocavi
#3028929
Martine-Tom schreef: Yep, idd dat fokken op extremen, en helaas is de MC ook een populair ras, kijk maar hoe vaak het in dit topic al genoemd word, en populair is killing voor een ras. Inmiddels heb je ook bij de MC al 2 types, het oude en nieuwe, de oude vind ik prachtig, de nieuwe vind ik een karikatuur geworden.
Overigens is Doki ook een MC mix, daar komt zijn formaat vandaan  :) (7.2 kilo en superslank) maar als ik op FB af en toe berichtjes voorbij zie komen vanmensen die lijken te wedijveren om de grootste coon...zonde...
Als je Googlet op Maine Coon krijg je ook stapels foto's van mensen die helemaal trots een chagrijnig kijkend bakbeest boven zich uit tillen. Om te laten zien hoe groot 'ie wel niet is. Heb je nou een kat of een kermisattractie, denk ik dan.
Oh mijn vorige kat was trouwens een pers, de klassieke variant met neusje, hij zou nu een jaar of 15 zijn, als ik zie wat er in die 15 jaar van de pers geworden is,...dieptriest ook weer.
De mijne had een kortere snoet dan de gemiddelde HTK, volledig onderzocht maar er was gelukkig niks mis mee, traanbuizen enzo waren ook prima, en het karakter is zo super maar het uiterlijk houd me echt tegen om er nog eens 1 te nemen. En ook daarbij, ooit waren ze populair...
Perzen vind ik er nu echt niet mooi meer uitzien. Ik word al benauwd als ik naar zo'n kat kijk. Heb ik ook bij honden met een platte neus trouwens, dat kan toch ook niet comfortabel zijn volgens mij. Op oudere foto's van Perzen vind ik ze weer wel erg mooi. Ik blijf een zwak houden voor langharige katten, maar van mij mogen ze gewoon gezond zijn en er natuurlijk uitzien. Een langhaar kruising is dan misschien nog wel beter.
Door orinake
#3028932
Op de volgorde moet je niet letten, want voorlopig is het toch niet aan de orde...
Somali
Main Coon
Noorse boskat
Brit (alhoewel door te lezen over alle afwijkingen is dat een flinke twijfel geworden)
Kartuizer

ik ben opgegroeid met siamees, maar dat komt er allesinds nooit meer.
Door Anne in Zweden
#3028947
Mini's 3-tal schreef: Arme Liza voelt zich gediscrimineerd omdat ze niet van die grote rozetten heeft....
Is Liza een heuse Bengaal dan? Aah, hoe dan ook een kus op d'r al dan niet Bengaalse neusje! 
Gebruikersavatar
Door kiara
#3028965
Nou zonder enige twijfel de Noorse boskat , heb moeder ( een echte) en kind ( vader onbekend) maar zo ongelooflijk sterk, da zei ook is nog een oerras , nou of dat waar is weet ik niet maar wat ik wel weet dat deze twee ongelooflijk sterk zijn
En daarna met stip op 2 de brite korthaar
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3028989
Anne in Duitsland schreef: Is Liza een heuse Bengaal dan? Aah, hoe dan ook een kus op d'r al dan niet Bengaalse neusje!
Een hele echte ja :biggrin2: Alleen is er met haar lijn niet meer doorgefokt, haar nakomelingen zijn/waren te druk/wild. Die verkopen niet zo goed. Trouwens niets te vinden in de online stambomen van de Tica waar zij als moeder voorkomt, dus vermoed dat die zonder stamboom de fokker verlaten hebben.
Door zurca
#3029062
Zowel qua karakter als qua uiterlijk zou ik heel graag een Cornish Rex willen hebben. Wat mij tegenhoud is dat dit geen ras is voor alleen. En ik wil na Tobias en Noa geen 2 katten meer.....
Ik weet dat vele hier van mening zijn dat geen enkele kat alleen zou moeten zijn maar ik heb er hier twee die echt beter af zouden zijn zonder elkaar :-\ En door al het gedoe wat ik nu met twee katten heb, dat wil ik gewoon nooit meer. Dus komt er ooit nog een kat dan 1.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3029216
zurca schreef: Zowel qua karakter als qua uiterlijk zou ik heel graag een Cornish Rex willen hebben. Wat mij tegenhoud is dat dit geen ras is voor alleen. En ik wil na Tobias en Noa geen 2 katten meer.....
Ik weet dat vele hier van mening zijn dat geen enkele kat alleen zou moeten zijn maar ik heb er hier twee die echt beter af zouden zijn zonder elkaar :-\ En door al het gedoe wat ik nu met twee katten heb, dat wil ik gewoon nooit meer. Dus komt er ooit nog een kat dan 1.
Ik herken dat hoor, 2 in mijn geval 3 dat niet altijd goed gaat, de Noor is de moeder van mick ( de zwart/witte) nou die laaste haat zijn moeder en de zwarte Brit speelt het spelletje mee met als gevolg dat de Noor vrij vaak weg gepest word, dus de Noor zou denk ik liever alleen zijn. Zal per dier verschillen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3029455
Ik vind vele rassen mooi.
De ragdoll heeft me op vele fronten geraakt, en als ik kan kiezen dan komt er ooit een bleu-lynxpoint ragdoll meisje.
Maar mijn man vind langharig maar niets...  ::)
De genetische toestand van het ras houdt mij ook wel wat tegen.

Wat er hier nooit komt zijn sterk oosterse rassen. Die zijn gewoon te druk voor ons.  Een bengaal, ik moet er nog niet aan denken.  Ik wil wel altijd meerdere katten, dat zeker, dus dat is het probleem niet, maar die karakters zijn voor mij gewoon net iets te veel van het goede.
Luis is al zo'n aandachtnodige kat, en een eeuwige puber, ik heb soms het idee dat ik hem gewoon niet genoeg kan bieden...  :-\

Een turkse angora of dergelijk zou dus nog kunnen, of een Somali, maar geen siamees of blauwe rus of oosterse korthaar.
Rexen en Sfinxen zijn ook echt niet mijn katten van uiterlijk...
De Brit vind ik prachtig van uiterlijk (als de neus niet te plat is, maar net te lang voor de rasstandaard), maar dan weer iets te rustig van karakter.  Een pers wil ik nog niet als ze mij geld bij geven. Tenzij misschien een traditionele... 
Ja ik weet het, ik doe moeilijk  ::)
En zo kom ik toch weer op de halflangharige rassen uit...  :P
Misschien komt er ook ooit een raskat, maar als het geen langhaar is, blijft het waarschijnlijk gewoon bij asielkatjes.  En die zullen er trouwens altijd zijn. Kittens komen hier altijd per twee, dat is voor mij echt noodzakelijk (na Cuzco heb ik mijn lesje geleerd). 


Niet alle katten zijn gemaakt om samen met andere katten te leven, maar er zijn er maar weinig die dat van nature uit hebben.  De meesten is dat doordat ze alleen opgegroeid zijn en katten leren dat nu eenmaal, anders dan honden, niet gemakkelijk meer achteraf. Das dan mens-geinduceert, want katten zijn wel degelijk geen solitaire dieren. 
Katers zijn wel vaker kleffer met elkaar dat poezen (zeker lapjes)...  Das een erfenis uit de natuur (broers trekken samen op, vrouwtjes hebben het druk genoeg met jongen groot brengen).  En toch vind ik dat je een kitten wat ontneemt als je ze bewust als solo-kat opvoedt en en daardoor de kans om later nog op een normale manier met soortgenoten om te gaan, ontneemt.  Als je later zo'n kat bij een andere kat zet, kan je inderdaad de indruk krijgen dat hij liever alleen leeft, het probleem is dat dat een keuze is die hij niet zelf gemaakt heeft, maar het door zijn opvoeding hem is opgelegd.
Moeders en kittens gaan trouwens vaak niet erg goed samen. Zeker geen katers.  Poezen kunnen (hoeven niet) in dezelfde groep blijven als hun moeder, maar katers trekken normaal weg. Het voelt voor de katten dan ook vaak erg onnatuurlijk wanneer katers bij hun moeder blijven wonen. 


Kwestie van genetische diversiteit in katten, weet ik dat de siberische langhaar een nog geen volledig gesloten stamboom heeft.  Das echt gewoon de banale huiskat in siberie.  Omdat het daar zo koud is, is het een langhaar...
Die hebben ook point-kleurslagen, alleen noemt het dan geen sibeer meer.  Het zou kunnen dat ik daar eerder voor kies dan voor een ragdoll, puur voor de genetische gezondheid. Maar ik heb nog nooit een sibeer in real life ontmoet, dus ik weet niet of die van karakter net zo innemend zijn als de ragdoll's...
Ragdoll's zijn natuurlijk ook bekend om hun samengaan met kinderen... Maar andere rassen kunnen doorgaans ook prima, dus das niet noodzakelijk daarvoor.
Ach, ik droom nog wat door. Nog geen concrete plannen hier alleszinds.
Ik zit wat te veel in de asielwereld momenteel om ook maar te denken dat als er hier plaats vrijkomt, het geen asielkatje (of 2 kittens) zou zijn.
Door tt-tjes
#3029642
Angelique schreef: Die wil ik ook.  :)

Maarja, meneer Lique is stikallergisch voor katten, dus dan houdt het al snel op.
Hier idem. Hubby kan niet tegen katten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door