Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3031268
Mijn eerste htk had toch echt HCM. Er zat verder geen zichtbaar ras in en kwam uit een zwerfkattenpopulatie. Toen hij 2 jaar was is hij gestorven aan de gevolgen ervan. Nr 2 had FIP.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3031311
Echt?
Ik dacht echt dat dat typisch ras-gerelateerd was.  Ze weten tegenwoordig toch al meer wat voor genen er in het spel zijn? Ik meende vb gelezen te hebben dat het bij de Maine Coon een andere mutatie was dan bij de Ragdoll.  Hoe zit dat dan bij htk's?
Het kan toch niet zomaar iets zijn dat vaak muteert en per toeval in katten opduikt? Dat komt toch van voorouders? Maar bij htk's is er toch een veel kleinere kans om zo'n afwijking erin te houden omdat de genepool veel groter is en paringen doorgaans ad random zijn?

Vreemd....  ???
Ale, tis niet dat ik jullie niet geloof he.  Maar ik kan het moeilijk verklaren...
Door hannabelgje
#3031314
pearlsofpassion schreef: Oei, jij hebt precies nog niet te veel geluk gehad...  :o  :-[
Aan dan weet je nog de helft niet.  :-\ Mijn eerste Brit was 7 en kreeg acuut nierfalen. Mijn HTK van 11 kreeg een jaar later acuut nierfalen en stierf ook. Mijn tweede Brit was net 1 en zat vol tumoren in haar buik. Ook in laten slapen. En nu Jip weer die net 4,5 is. Ik en katten is blijkbaar geen goede combinatie.  :-\ Ik heb nu 14 jaar katten en heb er al 5 verloren die veel te jong waren.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#3031373
Is denk ik ook vooral een kwestie van geluk of pech... ik met mijn nu 5 herplaats katten heb 13 jaar katten en alhoewel ik een paar maanden geleden dacht dat ik Poekie moest laten gaan had ook zij gelukkig nog een leven over en leven ze allemaal nog! Simba is 17, Poek 16, Berlioz 10, Theo 9 en Sidney nog net geen half jaar...

Maar los van geluk of pech geloof ik nooit dat raskatten per definitie gezonder zijn of langer leven dan htk katten!!
Door lightning
#3031378
Ja echt, was echt HCM. hij is maar 6,5 geworden. na diagnose nog maar 15 maanden geleefd ondanks dat ze tegen mij zeiden dat hij nog wel heel oud kon worden en het niet zo erg was. 15 maanden nou ja dat weet je wel. HCM is niet per definitie ras gerelateerd, dat lijkt misschien zo omdat ze bij rassen het testen en vaak de HTK dus niet.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3079540
Na het verlies van 2 bejaarde katten en een helaas te jonge ( door een noodlottig ongeluk ) in ruim een jaar tijd gaan wij waarschijnlijk eind maart een mooi rood katertje verwelkomen. Hij is een kruising ragdoll ( moeder) met htk kater .
Omdat ik nu een senior van bijna 14 en een jonge god van 1,5 heb lopen toch na wikken en wegen een kitten besloten omdat we merken dat de jonge Barani toch echt zijn speelmaatje Tijger mist
Laatst gewijzigd door Sigbrid op za 28 feb 2015, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#3079557
Leuk!! We krijgen tegen die tijd toch wel een Sunami aan foto's hier van het rode wonder he?
Gniet van de voorpret! Nog een maandje dan is hij er!  :)
Door hannabelgje
#3079568
Hier is het dus toch een nieuwe raskat geworden. Geen tabby oosters korthaar maar een Balinees.  Wat een geweldige katten zijn dat zeg!!! Ik kende ze niet eens. Nu zou ik liever daar de tabby variant van hebben ipv de oosters korthaar.
Gebruikersavatar
Door cath
#3079719
Ik vind balineesjes super schattig! Ik vind het half lang haar geweldig leuk!
Balineesjes zijn niet makkelijk te vinden, zeker niet in Belgie
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3079772
keetje schreef: Leuk!! We krijgen tegen die tijd toch wel een Sunami aan foto's hier van het rode wonder he?
Gniet van de voorpret! Nog een maandje dan is hij er!  :)
Alvast voorproefje dan. Het is het middelste kereltje hier 4 weken oud. We zijn nog zoekende naar passende naam.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3079797
Sigbrid schreef: Alvast voorproefje dan. Het is het middelste kereltje hier 4 weken oud. We zijn nog zoekende naar passende naam.
Afbeelding
Die foto  :D :D :D Adorable! Je zou ze toch alle drie willen :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door