Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3026679
Oh ja, leuk, pannenonderzetters punniken. Of eiermutsjes. Dat kan je vast al wel hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Hee en muisje piereliepiepieloo! Maar da's niet gepunnikt denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door koekje
#3026699
Onderzetters vind ik wel wat!

Els&Flow schreef: Dat allemaal niet, maar ik vind het wel erg leuk om te kleuren. :D Je hebt tegenwoordig leuke kleurboeken voor volwassenen.  :)
Jaa! Iets voor jou? Van een vriendin van me:
http://www.sietskeridders.com/kleurplat ... bonnement/



Breien en haken kan ik niet. Ik denk dat het ook te belastend is voor mn handfunctie met de draaiende beweging. Ik weet ook niet hoelang ik punniken volhou, het is al even geleden.
Door boskat
#3026701
Kan breien en een beetje haken ,maar heb er geen geduld voor??
Begin met goede moed aan een trui voor mezelf om die vervolgens bijna af  na een jaar of 6 weer weg te gooien ,omdat ik toch aan zie komen ook dat er een tekort aan gaten dreigt.
nu ligt er al weer een paar jaar een trui ind de kast van alpaca wol, mooie kleur van iemand gekoct fie het zelf spint  en verft ,maar er nadat ik het gekocht had zei ,ik zou hem niet lang breien ,anders ga je garen tekort komen en ja bijbestellen wordt hem niet meer ,krijg kleurverschil ,gggrrrrrr
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3026709
Oh natuurlijk Koek, niet gaan breien! Haken is nog minder belastend dan breien! Ik brei meestal maar zo'n 10 pennen per keer en dan weer een aantal dagen niet, vandaar dat het ook een 10-jaren plan is geworden. :-X
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3026711
Ooo leuk Koek!! Ik heb nu nog genoeg liggen maar ga dit zeker in mn achterhoofd houden!! Thanks. :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3026719
Ik vind het stom, dat handwerken.. Begin wel vaker met iets, vaak moeite om dingen af te maken.. Zo ligt hier nog een zelfmaak-setje voor een kerststal (exclusief stal)..
Maar ohw wat zijn die handwarmers op jouw zus' site mooi... Als mijn moeder breit, doet ze dat op van die 'dode' momenten, lange autoreizen e.d. Misschien, heel misschien..  ;)


Gaat weer gauw een megainteressant boek lezen dat 'inleiding in evidence based medicine' heet  :shutup:
Gebruikersavatar
Door Zev
#3026731
Als je kunt punniken kun je ook eens kijken naar een breiloom, kun je ook leuke dingen mee maken! Ik heb die looms bij de action gekocht en er is ook wel een boekje verkrijgbaar met beginnerspatronen, of je kijkt op internet. Youtube heeft heel veel tutorials voor haken en breien en loombreien en noem maar op dus dat is ook wel fijn. Zelf heb ik sinds kort geleerd te haken en ben bezig met een deken van 'granny squares' en een vloerkleed van Zpagetti. Erg leuk om te doen!
Door sella
#3026759
Ik brei, haak, en kleur. Punniken is overigens ook leuk, maar momenteel niet zinvol gevonden omdat het me te lang duurt om iets te produceren wat bruikbaar is :-[
Maar alles niet te lang achter elkaar anders protesteert lijf teveel.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3026787
Borduren, haken, kleuren en ik brei sokken (doe er een paar weken over, maar de voeten krimpen en groeien niet dus dat is geen probleem)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3026792
Ik had heel enthousiast haakpakketje gekocht bij de boekenvoordeel.
Wilde ik beginnen, snapte ik de eerste handeling niet....
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3026832
Pauline schreef: Ik kan haken en breien (en punniken en macrameeën), maar ik ben daar heel wispelturig in.....  :-[ Heb nog een truitje voor Dwayne op de pennen en eentje voor Fenna. Ooit komen ze wel af en als ze dan niet meer passen, nou dan zijn er vast wel weer andere slachtoffers.

Ik vind beiden niet echt moeilijk, maar met niet-altijd-meewerkende-ogen is breien veel handiger. Koek.... echt als ik het kan, kun jij het ook leren. Saillant detail.... ik ga ook breien als er wat gewicht af moet, dan blijven mijn handen namelijk bezig en kan ik niet zo makkelijk wat in mijn mond stoppen. :biggrin2:
Fenna heeft ondertussen maat 92/98. Over 1,5 week wordt ze 2, tis al een flinke dame  :)
Geen stress hoor Plien, als het niet past. Er zijn heel veel kindjes in het BP moeders topic  ;)
(Maar zou een "echte Plien" stiekem toch wel heel leuk vinden  :-*)

OT: ik kan breien. Rechte stukken, zonder kabels of zo. Vind ik na een tijdje saai worden  ::) Dus ik begin soms wel, maar maak het nooit af. Vingerhaken kan ik ook. Punniken kon ik vroeger ook geloof ik. Geloof niet dat dat een daverend succes was  :biggrin2:
Door miik
#3026854
koekje schreef: Tot nu toe een sliert, want ik kan nog niet meer  :-[

Ik zou graag sokken en vestjes voor Vera willen punniken, maar ik heb geen idee of dat ook met een paddenstoel kan.
Deze is volgens mij ook gepunnikt Koekje ;)
Afbeelding
Door K&D
#3026857
miik schreef: Deze is volgens mij ook gepunnikt Koekje ;)
Afbeelding
:biggrin2: wat een leuke muts
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door