Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3026115
Leuk topic  :biggrin2:

Stabij, een kleinkind van Borke. (ik blijf iedere Stabij met Borke vergelijken).
Wetterhoun (te groot, te lomp, te leuk om boos op te worden)
Grote zwarte poedel (gezondheid)
Barbet, ben dol op de honden van Anne (te veel haar en troep)
Blue merle of driekleur Schotse herder (veel te bewerkelijk)
Bull terrier, ik vind ze zo grappig (wil alleen een natuurlijker ras met goede lichaamstaal)
Al bovenstaande honden zijn trouwens inmiddels te groot/sterk naar mijn smaak, in relatie tot mijn fysieke kracht.

Middenmaat of kleine labradoodle (tja die vroegcastratie en wat weet je over het ras/voorgeschiedenis voorouders van zo'n pup, waar vind je een goede fokker die ook nog eens niet vroegcastreert)
Kleine ruwharige teckel,  zoals Lizzy van Jantina (te veel jachtinstinct en teckels en rug?)
Blauwschimmel of driekleur cocker spaniel (gezondheid, jachtinstinct)
Lagotto Romagna (jachtinstinct)
Vlinderhondjes (te druk, te waaks)
Cavaliertjes (gezondheid)
Langhaar Chihuahua (veel te kwetsbaar)

Ik vind nog veel meer kleinere hondjes leuk, maar zou zo'n hond niet goed op kunnen voeden. Ik zou te beschermend zijn naar andere honden, dus het beestje zou overmoedig verkeerd gedrag tonen naar andere honden.

Ik zou het zo zoetjes aan eigenlijk niet meer weten...
#3026121
Ik ben echt een zwak voor molossers. Wellicht dat er 1 van deze rassen ooit (bij) komt :
- Tosa inu
- Boerboel
- Fila brasileiro
- Cane corso

Nu noem ik toch wel wat rassen op, waar je eerst de gebruiksaanwijzing in het spaans en achterstevoren moet hebben gelezen  :D

Daarnaast wie weet ooit nog eens een stafford of een bulldog. Zou graag een Fransje willen, maar manlief wil het echt niet  :'(
#3026122
Kim_S schreef: Bull Terriër (manlief wil echt niet  :()
Chinese Naakthond (idem)
Duitse Dog (te veel gezondheidsproblemen)
Franse Bulldog (idem, hoewel ik van ChantalKrijn wel een pup zou willen  :biggrin2:)
Dalmatiër (lijken me fantastische honden, maar passen nog niet in de gezinssituatie)
Saarlooswolfhond (durf ik niet aan)
;D ;D ;D Voorlopig heb ik zelf nog een pup  :P

Mijn lijstje:
Bullmastiff (te groot)
Weimaraner (alleen om het uiterlijk :P )
Engelse/Amerikaanse Staff (durf het niet aan door de vooroordelen :( )
Bullterrier (ik hoor te veel over allergieën)
#3026141
Qua karakter past rasgroep 1, de herdershonden en veedrijvers het beste bij me. En aangezien ik dan ook van hondensport en van teddyberen houd, zal de bouvier bij mij altijd op 1 staan.
Maar andere rassen waar ik ook een zwak voor heb zijn o.a. de OES, Saarloos, Duitse of Mechelse Herder, BRT, Schnauzers, Amerikaanse Akita en de ruwharige Foxterriër. Waarom ik ze niet aanschaf? Nou, bouviers zijn toch net even iets leuker.
#3026146
Eigenlijk ben ik alleen maar helemaal verknocht aan de border collie.

Maar wat ik stiekem ook wel heel leuk vind zijn windhonden, en met name de Barzoi.
Heel lang geleden hadden de mensen waar ik toen werkte er een, en daar ging ik elke dag mee wandelen, die ging ook in het weekeinde mee naar bij mij thuis...geweldige hond vond ik dat.

Voor nu komt er geen, maar moesten we ooit minder honden hebben dan nu...wel, zeg nooit nooit :biggrin2:

Plaats hebben we, een heel groot afgerasterd terrein waar ie zich zou kunnen uitleven.
Er is hier een renbaan dichtbij in de buurt...het zou kunnen.

Maar ik geloof daarvan liggen de fokkers en nesten nu bepaald niet voor het oprapen, denk dat je heel lang gaat zoeken...
#3026149
Saarloos (vind ik iets mysterieus hebben), Ierse Setter (zulke heerlijke gekke slungels), Friese Stabij (mooooi), en Duitse Dog (veel hond om te knuffelen :biggrin2:). Zolang we tussen Duitsland en Zweden heen en weer reizen, komt er geen hond bij, hebben we besloten, maar wanneer we hier eenmaal permanent wonen... Ach, ook dan zou ik geen hond kopen. Ik zie wel wat er op m'n pad komt, en als ie lief is, mag ie blijven!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door