Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3025603
En nog wat stevige woorden. Omdat ik die kinderwens zie staan. En ik snap waar je naartoe wilt maar door aan zijn eten te zitten creëer je dat je straks je hond moet herplaatsen. Wij hebben hier over de dertig honden die allemaal bezitterig zijn over hun eten. Vlakbij elke hond zitten andere honden ook te eten, wat maakt dat die bezitterigheid nog sterker wordt geuit. Maar ik kan bij alle honden komen terwijl ze zitten te eten. Ik kan hun lege bakken weghalen terwijl ze nog een stuk vleesbot eten. Ik kan rondom hun de poep opruimen. Ik kan alle honden aanraken terwijl ze eten. Ik kan ze ook aan en aflijnen terwijl ze eten. Waarom? Omdat ik NOOIT aan HUN eten zit! Het is namelijk HUN eten en niet dat van mij. Als je die regel gaat instellen gaat het zeker weten veel beter. En als het dan een keer echt moet, aan dat eten zitten, omdat hij zich verslikt, of een ander spoedgeval, dan kun je je hond gewoon helpen, omdat hij jou niet associeert met iemand die aan ZIJN eten zit. En straks met een kind erbij, zorg dat het kind NOOIT in de buurt van jouw hond die aan het eten is kan komen. NOOIT! Vraag geen onmogelijke dingen van je hond. Een hond die zijn kluif vrolijk met een peuter deelt, dat is een sprookje, geen werkelijkheid. Natuurlijk bestaat het, maar zoveel voedseltolerantie zit dan genetisch in die ene hond. Blijkbaar niet in die van jou, dus ga je dat sprookje ook nooit met jouw hond kunnen bereiken.
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3025613
Fijn om te lezen dat ik het dus niet fout doe als ik hem met rust laat. Er werd me op de hondenschool geleerd dat ik dit direct aan moet pakken en het niet vanzelf over zou gaan. Dan krijgt hij voortaan in de bench eten. Dan is het probleem met toekomstige kinderen ook opgelost. Misschien dus niet meer gedroogde pezen geven die hij zo super lekker vind dat hij gromt en dan kan ik met een gerust hart genieten van mijn op alle andere fronten geweldige pup ;) en dan over een paar maanden eens een keertje langslopen maar voorlopig rust :) dank jullie wel allemaal :D
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3025618
Over gedroogde pezen, bij Jacy kwam er een tijd (zeg vanaf zo'n 6-8 maanden) dat hij hier geen interesse in had. Met moeite at hij pensstaafjes meteen op, al het andere bleef rustig een week liggen..
Zorg dat jij ze opruimt (naar zijn bench/mand/etc) zo bevestig je dat ze van hem zijn.. Wie weet gaat Wodan ook straks zo'n periode van mutsen krijgen, weet je het alvast  ;)
Door Esther Q
#3025624
Wodansavonturen schreef: Fijn om te lezen dat ik het dus niet fout doe als ik hem met rust laat. Er werd me op de hondenschool geleerd dat ik dit direct aan moet pakken en het niet vanzelf over zou gaan. Dan krijgt hij voortaan in de bench eten. Dan is het probleem met toekomstige kinderen ook opgelost. Misschien dus niet meer gedroogde pezen geven die hij zo super lekker vind dat hij gromt en dan kan ik met een gerust hart genieten van mijn op alle andere fronten geweldige pup ;) en dan over een paar maanden eens een keertje langslopen maar voorlopig rust :) dank jullie wel allemaal :D
Gaat helemaal goed komen! :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3025629
Wodansavonturen schreef: Fijn om te lezen dat ik het dus niet fout doe als ik hem met rust laat. Er werd me op de hondenschool geleerd dat ik dit direct aan moet pakken en het niet vanzelf over zou gaan. Dan krijgt hij voortaan in de bench eten. Dan is het probleem met toekomstige kinderen ook opgelost. Misschien dus niet meer gedroogde pezen geven die hij zo super lekker vind dat hij gromt en dan kan ik met een gerust hart genieten van mijn op alle andere fronten geweldige pup ;) en dan over een paar maanden eens een keertje langslopen maar voorlopig rust :) dank jullie wel allemaal :D
Nee, echt, laat hem met rust.
Als hij schrokt met barf? Spiervlees en orgaan slikken ze hier ook in 1 hap weg. Vleesbot krijgen ze in stukken die zo groot zijn dat ze wel moeten knagen, of het moet geen kwaad kunnen dat het in 1 slok weg is (kippennek). Eenddennek geef ik niet omdat het ingeslikt klem kan komen te zitten. Maar geef hem een konijnenrug en hij slikt die echt niet door hoor  :)

En inderdaad, hond in de bench laten eten. De bench is zijn plek, dus daar zal hij zich al veiliger voelen misschien. Kussen eruit, zeiltje erin, puppy erin, bak eten erin en de deur dicht. Komt goed!
Gebruikersavatar
Door Thea
#3025637
Idd vleesbot of hele grote stukken die niet in 1x naar binnen kunnen. Of goed fijn meppen met een hamer. doe er wel plastic zak of oude doek over. Anders word het wel vaak je keuken soppen ;)
Als de botten fijn gemept zijn kan het ook geen kwaad.
Als hij meer barf gewent is is het mss leuk om eens een halve geit of heel konijn te geven. Ook een halve schapenkop of zalmkop zorg voor lange tijd kauwen. ;D
Door Tobi Kooiker
#3025666
Eens met de voorgangers...
Mijn pup van nu 8 maanden houdt ook erg van zijn eten :)
In het begin was het echt een schrokker, inmiddels een snelle eter. Uitvallen of grommen heeft hij nooit gedaan, maar als je hem naderde wilde hij van je wegrennen met het eten of het in één keer doorslikken ::)
Wij hebben nooit aan zijn eten gezeten of het afgepakt en inderdaad denk ik dat de wetenschap dat het van hem is, maakt dat hij relaxter eet.
Inmiddels kunnen we gewoon naast hem gaan staan als hij eet.
Door Greece
#3025709
Ik heb ook nooit aan het eten van mijn hond gezeten. Was mij ook ooit verteld dat je met de hand in de bak moet kunnen. Totdat de pup lelijk doet, tsja vond ik eigenlijk logisch ook ;D
Gewoon rustig laten eten en nooit problemen gehad als ik onverhoopt wel een keer die bak eten wil hebben. Maar dat komt zelden voor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door