Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3025218
Els&Flow schreef: Monique der mannen hebben Flow leren zwemmen en van haar watervrees af geholpen. ;) Zien zwemmen doet vaak zwemmen.
Wodka doet het bijna wekelijks voor .
En ze vind het super spannend als Wodje zwemt maar zelf zwemt ze er dan nog niet naartoe.
Als ik in het water sta zwemt ze wel naar me toe en als ze iets wil hebben zwemt ze een stukje en keert weer om. Ook als ze per ongeluk geen grond meer onder d'r voeten heeft zwemt ze en probeert het dan nog een keer. Ter vergelijking , B heeft 1 keer geen grond meer gevoeld en moest dus zwemmen en die gaat nu alleen nog het water in als ze zeker weet dat ze kan staan.
Door Tanna
#3025226
Els&Flow schreef: Monique der mannen hebben Flow leren zwemmen en van haar watervrees af geholpen. ;) Zien zwemmen doet vaak zwemmen.
Mijn hond ging pas zwemmen toen ze helder water had en de bodem kon zien  ::), verder komt ze ook echt het water niet in!
Door eelke
#3025324
Voor Gijs is het bijna ook nooit diep genoeg om te zwemmen  :'( en voor Joep dan wel maar dan sprigt Gijs op Joep en verzuipt ie bijna. En toch durft ie nog te zwemmen.

Al gaat ie minder makkelijk op vreemde plekken erin sinds ie bijna verzoop in een put waar ie echt niet meer zelf uit kon. Dat was best even erg spannend.
Door Tamara
#3025376
pluk schreef: Scott zie ik nog niet dock diven maar gewoon vrij zwemmen of een ander soort les lijkt me leuk. Uitgaand van privéles vind ik 20-25 euro voor een halfuur redelijk. Vrij zwemmen 15-20 euro voor een halfuur.

Welke regio denk je aan?


richting de veluwe, daar wil ik later wonen  :biggrin2:
Barneveld, amersfoort, daar ongeveer .

Alles wat ik met zwemmen kan en mag aanbieden zou ik willen doen.
Ik heb in ieder geval gelezen dat engelse dock diving scholen baden van 2,50 bij 10 meter gebruiken.

Ik wil eventueel ook 2 lessen per week geven en veel meer prive bijvoorbeeld. of een paar prive en veel lessen.
eventueel kunnen huren voor dog pool party's? Dus dat een groep dit afhuurt en 1 of 2 uur onder toezicht een aantal honden van hunzelf en vrienden laten zwemmen (of eventueel dat de personen ook zelf mee zwemmen)
Het ligt eraan wat mensen ervoor willen uitgeven en willen hebben natuurlijk. Ik ben gek op water en allerlei lessen ermee vindt ik prima.
eventueel een workshop 'hond leren wennen aan water' met mij en de hond in het water (met wetsuit, heb ik cesar milan zien doen) of 'waterwerk' met eenden, vossen, honden en mensen dummies.

Ben eventueel bereid in engeland (daar word dit als het goed is heel veel aangeboden) allerlei opleidingen en cursussen te volgen, en veel boeken door te lezen.

Daarnaast wilt ik ook gewone puppy/basis/vervolg lessen, apporteren, flyball, speuren, g&g en frisbee lessen geven.
Door Tamara
#3025500
het is ook de bedoeling en ik weet dan dat het me wel zeker 100 euro per maand gaat kosten, ik wil wel kraanwater erin, een pomp die het vele water aankan en een bodemstofzuiger.
D'r gaat zeker geen chloor in, maar kon een zandfilter of zoutwatersysteem erin doen. Dit moet ik nog uitzoeken. Ik ververs nu namelijk eens in de 10 dagen,
ik heb zelf een 'mini' intexje (foto waar mijn hondjes op staan hieronder) van 3 bij 3, dus weet wel al wat me te wachten staan, hoeveel het water me gaat kosten. 
In de mijne gaat namelijk 5000 liter in dus de andere zijn 6 of 9 keer zo groot.

Zo een zou ik dan willen. Afbeelding

Deze zie ik ook vaak bij de dock diving foto's staan.

Of die van 732 x 366 x 132 of die van 975 x 488 x 132

De ene vul je met 54.368 liter water en de andere met 31.805 liter. €1,30 per 1000 liter is €40 of €70 aan water per maand. en dan nog de kosten van de pomp/filter/bodem(alg)stofzuiger.

In andere woorden: het is te doen. want mensen willen dan wel in schoon water hun honden laten zwemmen natuurlijk, niet in slootwater.
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 21 nov 2014, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tamara
#3025506
Lil schreef: gewoon zwemmen, privé zou ik geweldig vinden. Hier nauwelijks natuur water dat geschikt is.


Waarom ik eigenlijk een zwembad kocht is omdat de ene hotspots kreeg en de andere een oorinfectie, die nu nog steeds in behandeling is na een half jaar niet meer in 'buiten' water te zwemmen zijn geweest.
Ze vonden springen erg leuk maar ik was enorm bang voor takken dus ik zwom ook in die slootjes of het veilig was (kreeg iedere keer diarree) en het was op een gegeven moment gewoon veels te koud.
Ik kan het zwembad wat ik hier heb zelfs verwarmen als ik dat wil. Altijd schoon water dus hoef nooit meer 30 kg naar boven te tillen (vloerbedekking op de trap, wil je geen modder op) en de douche schoon te maken omdat 1 of beide honden zich ff lekker wou uitschudden voordat ze onder de douche ging. de eerste kwartier kwam er per hond alleen maar blubber uit. Zo wat kan een golden veel viezigheid vasthouden in die vacht zeg  :puke:

Nu hoef ik ze alleen nog maar een beetje af te drogen, en daarna de rest te laten luchtdrogen  :biggrin2:
Door Tamara
#3025510
pluk schreef: Al gedacht aan het opvangen van regenwater om het bad (bij) te vullen?


Dit had ik ook al nagekeken/nagevraagd, dit zorgt voor teveel alg groei, dus dan moet je eerder je zwembad verschonen. Er moet ook na het zwemmen altijd een afdekzeil op.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3025511
Ah, je wil er een buitenbad van maken!? Was laatst in binnenbad, met regenwater, geen alg te bekennen. Wel heel veel zand, haar en stof in het water.
Door Tamara
#3025518
pluk schreef: Ah, je wil er een buitenbad van maken!? Was laatst in binnenbad, met regenwater, geen alg te bekennen. Wel heel veel zand, haar en stof in het water.


Ik zou het graag binnen willen doen, dan kan het het hele jaar, ik weet alleen niet of ik als ik een plek huur het binnen wel slim is?
Binnenbaden zijn meestal ingebouwde met beton en tegels, als deze verstevigde rubberen knapt heb ik meteen een probleem denk ik als dat in stopcontacten enz.. komt.
De mijne is nog nooit geknapt, en geloof me die bruine (30 kg) heeft m uitgetest  :D
Maar het zal je maar gebeuren met een duitse dog van 60 kg die dan meegesleurd word tegen de muur.. buiten stopt ie vanzelf op een gegeven moment  ;D


Ja last van haren hebben we hier ook, netje erdoor en klaar, ze gaan iedere dag in de lente en zomer en een tijdje in de herfst,
ik hoef ze dan niet echt meer te kammen, we hebben dan ook erg weinig last van haren binnen moet ik zeggen. en geloof me dat ze verharen! Vooral de blonde.

Alleen de tijd van het stofzuigen binnen gaat naar het schoonmaken van het zwembad. Dus geen win-win situatie helaas..
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 21 nov 2014, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tanna
#3025717
pluk schreef: Al gedacht aan het opvangen van regenwater om het bad (bij) te vullen?
Dat gebeurt ook bij het hondenzwembad in Waskemeer, waar ik de link van heb geplaatst.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3025883
Wat mij echt heel belangrijk lijkt als je honden wil leren zwemmen, is de mogelijkheid voor de hond om er zelf in te lopen. Al die zwembaden hebben een afsprong en plons je hond moet er in. Gaat je met Oscar nooit lukken, terwijl ik best belangstelling zou hebben om hem te leren zwemmen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door