Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bloemetje
#3023823
Ik moest idd vaak denken aan de tijd dat mijn ouders kippen hielden en we een wild rattennest in de tuin bleken te hebben.. beetje gruwelijk  maar ze waren dol op onze kuikens  :-X.
Dus tja wat is dan logischer om te voeren?
Door Shanti en co
#3024245
Vandaag kregen de dames een stukje kipfilet, dan moet je je natuurlijk meteen verstoppen in de rattenbak om het daar op te eten.  ::)

Afbeelding
Door Eranthe
#3025546
Vraagje... ik heb wat verse dille over. Mag ik deze bij mijn groentenmix aan de rittens geven? Ik lees wel dat je van gedroogde steeltjes thee kunt zetten, maar ik weet eigenlijk niet hoe het zit met verse dille?
Door Tamara
#3025549
Eranthe schreef: Vraagje... ik heb wat verse dille over. Mag ik deze bij mijn groentenmix aan de rittens geven? Ik lees wel dat je van gedroogde steeltjes thee kunt zetten, maar ik weet eigenlijk niet hoe het zit met verse dille?


tammeratten.nl

D.
Dadels
Doperwt
Druiven
Duizendkoppige kool ( fijn alternatief voor boerenkool en paardenbloem )
Dari ( wit & rood, voor door de mix )
Duizendblad ( gedroogd, voor door de mix, thee )
Dillestelen ( gedroogd, voor door de ix, thee)
DailyRat3 (vitamine supplement voor ratten)
Daily Essentials 1 (vitamin supplement)
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#3025651
Ik zie geen reden waarom niet. Gewoon proberen.
Van die lijstjes van wat wel en niet mag ontstaan meestal vooral door dom napraten van elkaar. Het 'waarom' is meestal niet bekend.
Zo zijn er nog steeds veel mensen die denken dat ze geen koolsoorten mogen, terwijl ze het daar prima op doen.
ik zeg altijd: gebruik je gezonde verstand, meestal kun je er vanuit gaan dat het gezond is voor ratten, als het gezond is voor mensen. Te is nooit goed en je kunt bijna alles proberen, ze zullen niet ineens doodvallen en als ze zich er niet lekker door voelen dan eten ze het de volgende keer gewoon niet meer op. Ze leggen de link tussen een smaak en bijvoorbeeld buikpijn achteraf.
Laatst gewijzigd door Rapalje op za 22 nov 2014, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3025678
Er zijn wel groentensoorten die voor de meeste dieren niet mogen.
Mensen zijn uitzonderlijk als het over verteren gaat.

Bekend is ui en look (lookfamilie).  Maar bonen, asperges en rauwe aardappel mogen konijnen vb niet en zou ik aan knaagdiertjes dan ook niet voeren...
Kool vinden ze dan weer erg lekker doorgaans.
Rauwe kruiden zoals dille, peterselie, basilicum enz.. zou ik ook gewoon vers geven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door