Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door judith vd
#3022837
Ruisje schreef: Heel jouw verhaal doet er wel toe hoor! ;) Dat van de lengte van het haar is helemaal nieuw voor mij. Al vraag ik me wel af of dat bij een korte vacht ook geldt? Dan houdt onze Sergi nagels over van 2 à 3 mm en ben ik bang voor een bloedbad en een hele zielige hond... :o
Dit wist ik ook niet. Goede tip!
Met 'n knipper doe ik niet meer: Diza schrok zich telkens rot als ik knipte en dan dacht ik gelijk dat ik te ver had geknipt.
Met de clicker heb ik haar laten wennen aan de dremel en dat gaat heel goed.
(maar dat van die haargrens ga ik onthouden: Diza heeft ook n paar zwarte nagels)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3022859
Oscar zijn haren zijn langer dan zijn nagels. Bij hem gaat die truuk absoluut niet op.

Oscar krijgt altijd een inkeping in zijn nagels. Ik knip altijd tot daar, gaat bijna altijd goed. 1 keer in zijn leven geknipt en ik mocht gewoon verder gaan. Vond ik wel heel dapper van mijn kerel, maar dat zegt ook wel dat het niet zo heel pijnlijk kan zijn ;)
Door bloemetje
#3022914
Die haargrens dat klopt niet bij honden hoor.. maar idd een keer in t leven knippen hoeft niet meteen een wereldramp te zijn. Zeker niet als je stukje voor stukje doet zoals lizzy zegt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3022958
judith vd schreef: Dit wist ik ook niet. Goede tip!
Met 'n knipper doe ik niet meer: Diza schrok zich telkens rot als ik knipte en dan dacht ik gelijk dat ik te ver had geknipt.
Met de clicker heb ik haar laten wennen aan de dremel en dat gaat heel goed.
(maar dat van die haargrens ga ik onthouden: Diza heeft ook n paar zwarte nagels)
Even nog eens goed nalezen: Dat van die haargrens geldt voor konijnen! niet voor honden!!!

Ik doe de nagels van de honden tegenwoordig met een Dremel vijlen. Knippen vond ik altijd een ramp en ging nooit naar mijn zin. Het vijlen echter gaat super. Het was even wennen voor ze in het begin maar met een hoop geduld kan ik nu bij alle drie, ook bij de grootste bange poeperige zenuwpees, nagels vijlen.
Door Lil
#3023002
Ik heb alle drie de honden al eens in het leven gezeten. Geen heeft een trauma eraan over gehouden. Kon bij allen gewoon door knippen en ook de keten erna geen probleem. Ik doe ook veilige marges, dus geen bloedbad etc. Gewoon beetje bloed paar druppels. Denk dat het voelt als ingescheurde nagel bij ons. au en over.
Door renate1985
#3023007
Ik knip ze ook sinds kort en doe dat op de manier van Lizzy.
De Dremel vonden beide honden 10x niks maar het schaartje vinden ze dan weer niet eng.

Gaat tot nu toe prima. Iedere keer kleine stukjes eraf want vooral basco zijn nagels scheuren snel.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3023017
Ook van de konijnen is fijn om te weten, dan hoef ik daarmee niet meer naar de opvang.
Dank je dus!

Ik ga vandaag een knippertje halen en dan kan meteen heel de beestenboel gedaan worden. Met jullie tips en het filmpje van Lizzy kan dat toch niet meer mislukken!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3023098
Lil schreef: Volgens mij geldt dat alleen bij konijnen. Bij honden: geen van mijn drie heeft zo  weinig leven.
Ja, als ik het filmpje van Lizzie zo zie, gaat dat bij een kortharige hond inderdaad niet gelden en bij een langharige hangt het er dan vanaf hoe ver je het haar knipt.  Ja, ik dacht dat dat geldde, maar blijkt toch bij honden niet echt toepasbaar...
Sorry ze.
Bij konijntjes werkt dat ze zeker wel.  Wel goed de haartjes naast de nagel leggen en beter iets te veel marge dan te weinig.
Cavia's zou je ook weer eens moeten checken...  ::)
En bij katten kan je het toepassen, maar dan mag je de nagel natuurlijk niet uitduwen, want dan is je referentie weg  ::)  Ik kijk gewoon bij de katten en doe er enkel het tipje vanaf.

Houdt je bij een hond niet aan dat hij nog net de grond moet raken op het moment dat hij zijn poot gewoon neerzet? Of is dat ook te moeilijk te zien?
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 18 nov 2014, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3023149
pearlsofpassion schreef:
Houdt je bij een hond niet aan dat hij nog net de grond moet raken op het moment dat hij zijn poot gewoon neerzet? Of is dat ook te moeilijk te zien?
De nagels behoren de grond als de hond netjes recht staat net niet te raken. 
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3023177
Bij Mickey knippen we bij de nageltjes gewoon de scherpe puntjes eraf, hij verpest al onze kleding omdat ie ze niet goed intrekt als ie weer bij je weg wil.

Alleen zijn die nageltjes een soort laagjes en groeien ze binnen een week ofzo weer in een puntje. Onbegonnen werk ::)
Door Lida. S
#3023415
ik knip er maximaal een millimeter per keer van af. Ik vind het doodeng. Als ze echt te lang worden ga ik naar de trimster. Dan mag zij het doen. Als ik bij de DA ben vraag ik ook altijd of zij er even naar willen kijken
Gebruikersavatar
Door Hope
#3023418
Ik heb vanmiddag nog een demo in de dierenwinkel gehad waar ik de knipper kocht. Ik ga mezelf nu eens uitleven op Nelson
:naughty: ::)

Gelukt! Bedankt voor de tips allemaal!
Ik heb ze na het knippen rond gevijld met een schuurpapiertje. Hopelijk krabt hij zich minder snel kapot nu!
Laatst gewijzigd door Hope op di 18 nov 2014, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3023428
Omdat bij mij het knippen met een schaartje echt een ramp was en nooit echt goed ging, werden hun nagels veel te lang. Veel te lang naar mijn goeddunken. Ik heb daarom een Dremel aangeschaft (na eerst een speciaal hondennagelvijlmachinetje te hebben gekocht dat op batterijen werkte. Dat werkte wel goed maar na bij een hond alle vier voetjes de nagels vijlen waren wel de batterijen leeg). . En na veel oefenen en veel geduld gaat de Dremel  nu bij alle drie de honden vrij goed. Eindelijk lukt het om de veels te lange nagels in te korten. Bij Pike zijn ze nu heel mooi op lengte, bij Armagnac bijna goed en bij Duc mag nog wel wat extra af. Maar ook die  begint er langzaam aan op te lijken. Die van hem groeien wel als kool, ik moet die echt heel goed bijhouden anders ben ik weer terug bij af. Ik denk dat dat komt omdat hij extra vit. B krijgt. Maar ik doe niet te veel/te lang in een keer want ze moeten het niet vervelend gaan gaan vinden natuurlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door