Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3022770
Angelique schreef: Het zal zeker niet voor iedereen gelden, maar die rekensommetje pleppen wel zomaar de stelling neer dat lokaal kopen per definitie milieubelastender is. Zonder enige nuance en wel met het gevolg dat je weer denkt...het is ook niet goed of het deugd niet. Maar milieu of geen milieu, je eigen regio economisch steunen is ook wat van te zeggen. Waarom spaanse aardbeien eten als ze 5 kilometer verderop zo van het land af komen.
Ik koop qua boodschappen ook niet alles lokaal hoor, raak zeker de supermarkt nog minstens 1 keer per week, maar wat ik lokaal koop daar hoef ik dan idd niet voor om te rijden. (omdat ik al buitenaf woon)
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik bedenk me nu ook dat in het seizoen die ook lokaal te koop zijn, op zaterdag bij de intratuin. En daar heb ik deze zomer dan ook heel regelmatig een bakje gehaald!
Door Lil
#3022824
Martine de aveve/boerenbond/(welkoop??) heeft hier honing uit de provincie. Nu is er een dorp verder een imker, maar die is er zelden als ik er ben.

Barfplaats wordt gesponsord door