Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3020277
Ik ben er niet mee opgegroeid, hier in het westen kennen we (althans in Den Haag en Rotterdam) dit fenomeen ook amper, al begint het wel meer te komen. De regel is momenteel dat als je kinderen aan de deur wilt hebben, je een brandend kaarsje/ waxinelichtje in je raamkozijn zet zodat ze weten waar ze wel en niet kunnen aanbellen. Wij doen er niet meer aan mee. Vorig jaar hebben we wel mee gedaan en toen kregen we er een moeder bij cadeau die vroeg of dat ene doosje rozijntjes alles was wat eraf kon. :-X Dus dit jaar slaan we dit soort evenementen maar over.
Ook mijn ouders noemden dit vroeger bedelen om snoep en dat was echt zwaar verboden thuis!! Ik zie dat niet zo zwaar in, de tijden veranderen nou eenmaal.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3020287
Ik snap die gedachtengang van de ouders wel hoor, die dat 'bedelen' vonden.
Hier wordt er echter al van school uit al van alles georganiseerd. De lampion wordt op school gemaakt, de optocht geregeld enz.
Wij weten niet beter dan dat St Maarten snoep ophalen betekend  :biggrin2:

ow ja, die rozijntjes.....  :nerves: als ik toch iets niet lust....  Daar was mijn moeder dan wel weer blij mee, had zij ook wat.  ;D

Barfplaats wordt gesponsord door