Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3018678
Esther Q schreef: Hebben jullie ook van die dingen die je niet kunt eten, maar soms toch eet en wat dan zo goddelijk lekker is :P Ik verdraag geen lactose, maar soms, een flinke lepel slagroom op een toetje, of een stukje kaas, oef oef, wat is dat genieten! Als ik toch een genie in een bottle had :P
Er is ook lactosevrije slagroom, ik vind deze van LeHa erg lekker!
Maar natuurlijk niet erg gezond, dus alleen voor de feestdagen.  :biggrin2:

En ik vind de (lactosevrije) cashewnotenkaas van Unlimited Health heerlijk!
Maar die koop ik ook alleen voor de feestdagen, in dit geval ivm de prijs.

Verder ben ik dol op chocola, ik zou er elke dag wel een reep van op kunnen  8)
Door Borke
#3018725
Esther, probeer eens schapenkaas, geitenkaas - waarschijnlijk gaat dat in alle variëteiten prima!

Zelf moet ik weinig granen en lactose eten.
Een enkel ijsje op zijn tijd lukt wel, maar als ik veel suiker, lactose, granen eet, dan krijg ik uiteindelijk weer klachten.
Wil ik op vakantie lekker zondigen en veel ijsjes eten, dan neem ik inderdaad zo'n tabletje  :biggrin2:
Door Esther Q
#3018730
Vandaag goed belegen kaas geprobeerd, best een groot stuk, ik kon me niet goed inhouden, ondanks dat hij niet heel lekker was, die Noren moeten het nog leren... en tot nu toe geen last. Er is weer licht aan het eind van een lange donkere tunnel! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018733
Borke schreef: Esther, probeer eens schapenkaas, geitenkaas - waarschijnlijk gaat dat in alle variëteiten prima!

Zelf moet ik weinig granen en lactose eten.
Een enkel ijsje op zijn tijd lukt wel, maar als ik veel suiker, lactose, granen eet, dan krijg ik uiteindelijk weer klachten.

Wil ik op vakantie lekker zondigen en veel ijsjes eten, dan neem ik inderdaad zo'n tabletje  :biggrin2:
Eddies verhaal Astrid, maar uit de suikerabsorptietest (die voor afschuwelijke buikpijn zorgde op de dag dat hij het suikerdrankje moest drinken) en lactose-intolerantietest kwam niets en toch verdraagt hij het niet. Dat geeft zijn lichaam perfect aan. Voor hem heel simpel, gewoon niet meer doen zegt hij dan. Maar héél af en toe eet ook hij (is ook maar een mens natuurlijk) toch weleens iets waar zijn lijf niet zo blij mee is en soms gaat het goed, soms ook niet. Bij Eddie merken we behalve buikpijn, dat hij bij teveel "zondigen" ook gevoeliger wordt voor verkoudheden en longonstekingen. Heel bijzonder.
Door Esther Q
#3018736
Pauline schreef: Eddies verhaal Astrid, maar uit de suikerabsorptietest (die voor afschuwelijke buikpijn zorgde op de dag dat hij het suikerdrankje moest drinken) en lactose-intolerantietest kwam niets en toch verdraagt hij het niet. Dat geeft zijn lichaam perfect aan. Voor hem heel simpel, gewoon niet meer doen zegt hij dan. Maar héél af en toe eet ook hij (is ook maar een mens natuurlijk) toch weleens iets waar zijn lijf niet zo blij mee is en soms gaat het goed, soms ook niet. Bij Eddie merken we behalve buikpijn, dat hij bij teveel "zondigen" ook gevoeliger wordt voor verkoudheden en longonstekingen. Heel bijzonder.
Ik lees dit toch zo vaak over allerlei tests...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018738
Esther Q schreef: Ik lees dit toch zo vaak over allerlei tests...
Precies! Eddie had al tegen de internist gezegd dat hij die test niet hoefde, maar die man vond het wel nodig. Er stonden nog 1 of 2 testen op stapel, maar die heeft Eddie niet eens meer gedaan. Hij vindt het maar weggegooid geld en zegt dat hij zelf wel voelt of het kan of niet (eten dus).

Edit: hij moest nog een ademtest en een provocatietest doen, maar die heeft hij dus niet meer gedaan. En het is dus idd zo dat het per lactose-intolerante mens verschilt hoeveel lactose er verdragen wordt. Sommigen kunnen nog wel een glas melk aan, anderen helemaal niet. Lees ik net op internet dat het voedingscentrum adviseert dat zelfs lactose intoleranten toch melk moeten proberen te drinken. Sojamelk als alternatief..... ::)

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... antie.aspx
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 10 nov 2014, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#3018751
Pauline schreef: Precies! Eddie had al tegen de internist gezegd dat hij die test niet hoefde, maar die man vond het wel nodig. Er stonden nog 1 of 2 testen op stapel, maar die heeft Eddie niet eens meer gedaan. Hij vindt het maar weggegooid geld en zegt dat hij zelf wel voelt of het kan of niet (eten dus).

Edit: hij moest nog een ademtest en een provocatietest doen, maar die heeft hij dus niet meer gedaan. En het is dus idd zo dat het per lactose-intolerante mens verschilt hoeveel lactose er verdragen wordt. Sommigen kunnen nog wel een glas melk aan, anderen helemaal niet. Lees ik net op internet dat het voedingscentrum adviseert dat zelfs lactose intoleranten toch melk moeten proberen te drinken. Sojamelk als alternatief..... ::)

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... antie.aspx
Het voedingscentrum is volgens mij nou net het orgaan dat maar weinig af weet van voeding :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018756
Esther Q schreef: Het voedingscentrum is volgens mij nou net het orgaan dat maar weinig af weet van voeding :-\
Precies!
Door Martine-Tom
#3018821
Pauline schreef: Precies! Eddie had al tegen de internist gezegd dat hij die test niet hoefde, maar die man vond het wel nodig. Er stonden nog 1 of 2 testen op stapel, maar die heeft Eddie niet eens meer gedaan. Hij vindt het maar weggegooid geld en zegt dat hij zelf wel voelt of het kan of niet (eten dus).

Edit: hij moest nog een ademtest en een provocatietest doen, maar die heeft hij dus niet meer gedaan. En het is dus idd zo dat het per lactose-intolerante mens verschilt hoeveel lactose er verdragen wordt. Sommigen kunnen nog wel een glas melk aan, anderen helemaal niet. Lees ik net op internet dat het voedingscentrum adviseert dat zelfs lactose intoleranten toch melk moeten proberen te drinken. Sojamelk als alternatief..... ::)

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... antie.aspx
Joh, beter nog, opvolgmelk!  ??? :o
Door orinake
#3018833
Eef+doggies schreef: Er is ook lactosevrije slagroom, ik vind deze van LeHa erg lekker!
Maar natuurlijk niet erg gezond, dus alleen voor de feestdagen.  :biggrin2:

En ik vind de (lactosevrije) cashewnotenkaas van Unlimited Health heerlijk!
Maar die koop ik ook alleen voor de feestdagen, in dit geval ivm de prijs.

Verder ben ik dol op chocola, ik zou er elke dag wel een reep van op kunnen  8)

Mijn allergie hebben? dan leer je daar vast afblijven ;) (alhoewel ik soms ook durf zondigen)
Door Borke
#3018895
orinake schreef:
Mijn allergie hebben? dan leer je daar vast afblijven ;) (alhoewel ik soms ook durf zondigen)
Rauwe chocolade lukt ook niet?
Door orinake
#3018911
Borke schreef: Rauwe chocolade lukt ook niet?
Geen idee :)
Ik probeer het gewoon allemaal te vermijden.
Alleen af en toe zondig ik eens.
als ik het houd bij bvb 1 kom warme chocolademelk dan gaat het redelijk...
Drink ik er 2 dan loopt het mis...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3019111
Waar ik niet heel goed tegen kan zijn bladerdeegbroodjes (denk aan kaasbroodje, saussijzenbroodje, frikandelbroodje enz.) en koffie.
Drink ik 1 kop koffie dan gaat het goed, drink ik op een dag een tweede dan krijg ik last. Toch kan ik niet zonder die ene kop koffie per dag  :D
Door Irish
#3019203
Vroeger had ik een hele waslijst van ''verboden eten'', producten met gluten, zuivel, suiker, vlees, soja, en ga maar door. Ik werd er zo gestresst en wanhopig van dat als ik nu zondig, ik het bewust doe en er dan ook van geniet.
Ik zit nu ruim 40 dagen aan de sap en dat heeft niet alleen lichamelijk (-10kg) maar vooral mentaal me sterker gemaakt. De beruchte knop is om. Het voelt nu ook niet meer als niet mogen, maar er voor kiezen het niet te doen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door