Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3018558
Sonja schreef: Het is een beetje afhankelijk van de soort kaas. Maar Goudse kaas, Emmentaler, Parmigiano en zelfs Gorgonzola en sommige briesoorten kun je gewoon eten. Edammer, Gruyere, feta of mozzarella dan weer niet. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe gevoelig je bent voor lactose. Veel mensen verdragen een beetje lactose wel, maar producten waar veel lactose in zit dan weer niet. Roomboter bevat ook lactose, tenzij je Franse roomboter weet te bemachtigen. Yoghurt bevat lactose, maar als je het zelf zou maken en dan langer (minimaal 24 uur) laat fermenteren dan heb je kans dat je het wel verdraagt.
Oké, ik ga dan eens uitproberen welke ik wel en welke ik niet verdraag, thanks!

Bedankt voor het aanbod van de lactase pillen, Pauline en Anne, maar voorlopig wacht ik daar nog even mee :)
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3018561
Verboden eten is voor mij, alles waar gluten in zitten en dat zijn heel veel producten.
Weet sinds 2,5 jaar dat ik coeliakie heb, voor die tijd alle dagen buikpijn en me niet lekker voelen, nu leef ik en kan genieten.
Maar zodra ik een fout maak, of zonder het te weten iets met gluten binnen krijg ben ik ziek, dit kan bij een grote fout tot 3 weken aanhouden. Medicijnen zijn er niet voor te krijgen, dus pas ik extra op en bij een rondje familiebezoek neem ik mijn eigen koek mee en ik controleer de verpakkingen voor ik iets durf te eten.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018570
Anne in Duitsland schreef: Ach ja, details. :biggrin2:

We weten zelf nog niet wanneer we hier volgend jaar naartoe gaan, maar ik wil er in ieder geval bij zijn tijdens het jachtseizoen, dus ik vermoed dat we midden-eind juli gaan. Pikken we ook nog een stukje zomer mee, en da's goed want we willen het huis schilderen. Of wacht, Sjaak hield toch van actieve vakanties? :whistle:
Naast wespen en muizen verdelgen, en in de waterput afdalen, ook nog schilderen. Ik ga het voorstellen  :biggrin2:

OT: ik ga eens kijken naar dat disolut. Lijkt me ideaal spul  :D
Door Anne in Zweden
#3018572
Kim_S schreef: Naast wespen en muizen verdelgen, en in de waterput afdalen, ook nog schilderen. Ik ga het voorstellen  :biggrin2:

OT: ik ga eens kijken naar dat disolut. Lijkt me ideaal spul  :D
Ik zou er bijna geld voor gaan vragen, voor zoveel gearrangeerd vertier en vermaak! ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018574
Anne in Duitsland schreef: Ik zou er bijna geld voor gaan vragen, voor zoveel gearrangeerd vertier en vermaak! ;D
Regelen we wel in natura  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018590
Anne in Duitsland schreef: Ik het biertje, jij de cola. :biggrin2:
Uiteraard  :biggrin2:

Allebei lactosevrij trouwens  ???
Door Esther Q
#3018595
Ruby/Billy schreef: Verboden eten is voor mij, alles waar gluten in zitten en dat zijn heel veel producten.
Weet sinds 2,5 jaar dat ik coeliakie heb, voor die tijd alle dagen buikpijn en me niet lekker voelen, nu leef ik en kan genieten.
Maar zodra ik een fout maak, of zonder het te weten iets met gluten binnen krijg ben ik ziek, dit kan bij een grote fout tot 3 weken aanhouden. Medicijnen zijn er niet voor te krijgen, dus pas ik extra op en bij een rondje familiebezoek neem ik mijn eigen koek mee en ik controleer de verpakkingen voor ik iets durf te eten.
Oef, lastig joh, als het zo heel erg strikt moet! :-\
Door orinake
#3018612
Ik mag geen chocolade (allergie) en ik verdraag geen bereidingen met warme tomaten... Koude tomaten zijn zelden een probleem...
Verder blijf ik gespaard van zo'n prutsen gelukkig.
Momenteel wel wat verboden eten zoals preparé - niet volledig doorbakken vlees - rauwe melk kazen - koudgerookte vis - alcohol - rauwe groentjes (al zondig ik daar wel tegen als ik ze zelf gewassen heb)...
Maar dat is nog even doorbijten ;)
Door orinake
#3018661
Nadia schreef: Rauwe groente? Ivm de zwangerschap bedoel je?
Ivm toxo is het opletten dus op verplaatsing eet ik het niet ;)
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3018669
Esther Q schreef: Oef, lastig joh, als het zo heel erg strikt moet! :-\
Eerder lastig voor anderen, zelf ben ik na wat opstart problemen er helemaal aan gewend en weet niet anders meer.
Laatst gewijzigd door Ruby/Billy op ma 10 nov 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door