Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3018376
Even voor het idee, als ik nou een softijsje eet, hoeveel van die pillen heb je dan ong nodig?
Door essie
#3018379
Ook dat verschilt weer per persoon.
Mijn dochter durf ik met kerutabs geen softijsje te geven, denk dat ze met 3 niet genoeg heeft
Ik gebruik dan disolact
Zelf ben ik minder zwaar lactose intolerant en zou 2 kerutabs gebruiken.
Door essie
#3018381
Het is echt een beetje experimenteren ermee.
Maar ben zo blij dat het er is, maakt het zoveel makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018396
Pauline schreef: Ja ervoor of tijdens. Te koop bij de DM Kim: Das Gesunde Plus Laktase Kapseln 60 stuks voor (volgens mij) 1,99...... Esther als je wilt haal ik een paar doosjes en stuur ze op naar je.

http://www.dm.de/de_homepage/dasgesunde ... pseln.html
Thanks!  :-*

Esther, misschien wil Anne een lijntje doen?  :biggrin2:
(En anders wil ik ook wel een lijntje zijn, maar ik weet nog niet wanneer we weer mogen van Anne  :P)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018402
Martine-Tom schreef: Even voor het idee, als ik nou een softijsje eet, hoeveel van die pillen heb je dan ong nodig?
Eddie heeft genoeg aan 1 capsule. Was een kwestie van uitproberen.

Edit: die eet geen ijs!  ;D Hij gebruikt ze als we uit eten gaan, omdat er dan vaak toch lactose in het eten zit. Als we pannenkoeken eten (af en toe) maak ik die van lactosevrije melk en wederom, bij een pannenkoekenhuis, 1 capsule.
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 09 nov 2014, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018405
Pauline schreef: >:(

Eddie heeft genoeg aan 1 capsule. Was een kwestie van uitproberen.
Was die  >:( voor mij?  :-[
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3018409
Esther Q schreef: Hebben jullie ook van die dingen die je niet kunt eten, maar soms toch eet en wat dan zo goddelijk lekker is :P Ik verdraag geen lactose, maar soms, een flinke lepel slagroom op een toetje, of een stukje kaas, oef oef, wat is dat genieten! Als ik toch een genie in een bottle had :P
In de meeste harde kazen zit toch helemaal geen lactose? Als de lactose echt het probleem is (en niet koemelkeiwit) dan is er zat keus om een lekker stukje kaas te kunnen eten, hoor.
Door essie
#3018413
Er zijn ook producten waar lactase al aan toegevoegd is.

Van Minus-L is dat, hebben ze slagroom, kaas, yoghurt, roomkaas e.d van
Gebruik ik ook nog weleens, maar er zijn maar weinig supermarkten die het verkopen.
Jumbo verkoopt het bijna altijd.
Gehoord dat ze in Duitsland meer verkopen van Minus-L.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018417
Wat Sonja schrijft klopt bij Eddie dus. Hij kan prima kaas eten, zolang het belegen of ouder is. Yoghurt en melk ook niet, slagroom dan wel weer, maar het lijkt erop dat dat komt omdat je daar veel minder van eet. Af en toe chocolademousse (van mascarpone) lukt ook, maar nogmaals denken wij dat dat komt omdat hij verder geen lactose gebruikt. Toen hij nog gewoon melk dronk heeft hij gewoon anderhalf jaar buikpijn gehad en wij hebben nooit aan de melk gedacht. :-X Op het moment dat hij weer goed in het KH-beperkte regiem ( :biggrin2:) sprong en geen melk meer gebruikte was de buikpijn binnen 14 dagen volledig over.
Door essie
#3018420
Oude kaas is hier ook altijd goed ja.
Griekse yoghurt gaat hier ook goed. Had een keer gelezen dat in het proces yoghurt maken de lactose omgezet wordt naar een ander product.
Uitgeprobeerd en dat gaat goed.
Idem dito met roomboter.
Door monster
#3018422
Ik mag geen zoethout ivm hoge bloeddruk. Drop mis ik helemaal niet, maar thee met zoethout neem ik af en toe omdat het zo lekker is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door