Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3018199
Mijn moeder bleef ook last van haar rug houden. Hadden eerst een waterbed. Nu hebben ze een boxspring. Maar weer last van de rug.
Bleek dat het bed niet waterpas stond. Dat doet schijnbaar toch meer dan je denkt.
Ik zou het gewoon eens proberen.
Door Lizzy
#3018216
Mmm. Interessant. Ik ga eens even meten hoe erg het bed niet waterpas staat!

Iedereen bedankt voor alle tips :-*! Zo lief dat jullie allemaal zo fijn meedenken :-*
#3018229
Ik word helemaal gedeprimeerd van dit topic. :biggrin2: Heb nog nooit echt serieus over matrassen nagedacht, ben altijd in bed gaan liggen en dan sliep ik (meestal), maar sinds een maand of 8-10 heb ik rugpijn in bed. Zowel in Duitsland als in Zweden. Nou kan ik me dat in Zweden wel voorstellen, daar hebben we stokoude matrassen van vraag-me-niet-wat-voor-schuim, maar in Duitsland zijn de matrassen nog vrij nieuw. Herr Antje heeft ook tot twee keer toe een nieuwe matras gekocht, die heb ik beide uitgeprobeerd, beide geen verlichting van de rugklachten. Zodra ik op gang ben gekomen na het opstaan is de rugpijn weg.
Sinds enkele maanden heb ik naast de rugklachten ook last van een pijnlijke rechterarm, waarbij middelvinger, ringvinger en pink brandend tintelen en er echt een steek door die vingers gaat wanneer ik ze buig. De pijn komt op zodra ik op mijn zij ga liggen (maakt niet uit welke kant), en trekt langzaam weg wanneer ik op mijn rug of buik lig (maar dat laatste hou ik niet lang vol, qua rug.) Heb ik overdag weinig of geen last van. Nou ben ik nogal rsi-gevoelig, maar het gekke is dat ik er geen (of heel soms, als ik niet op mijn houding let) last van heb tijdens het typen. Ik begin nu toch te vermoeden dat ook die pijn door de matras ontstaat.

Door dit topic overweeg ik om ook eens flink te investeren in een nieuwe matras, maar ik word helemaal depri van alle mogelijkheden, en dingen waar je op moet letten (huis waterpas :o). En van de prijzen die voorbijkomen. Vroegah kon ik op een matras van 100 euro prima pitten. :crying: Naja. Eens kijken of Jysk hier in de stad dezelfde gunstige voorwaarden biedt, met proefslapen en zo.
Door Lizzy
#3018253
Ja, het is ook om helemaal depri van te worden :-X. Tot mijn 23ste kon ik ook overal op pitten. Nu kan ik nergens meer op pitten. Als wij een nachtje (of langer) weggaan, moet ik mijn oplegmatrasje al meenemen. En mijn steen (hoofdkussen).

Leo heeft trouwens net gemeten of het bed waterpas staat en hoewel ons huis zo verzakt is als de pest, staat het bed waterpas! Dat kan het probleem dus niet zijn. Nee, ik houd het echt op een versleten oplegmatras. En een versleten steen :-\
Door Sieglinde
#3018256
Maar volgens je test is het nog ok toch? Dan zou ik toch maar ff beginnen met je kussen. Qua prijs zal dat wel beter meevallen :P

Ik slaap trouwens op een ikea matras. Wat een onding zeg. Manlief sliep ook op een maar die sukkelt met zijn rug, voor hem hebben we ook een goede matras gekocht. Maar ik ga maar eerst ff sparen voor ik mij ook een koop ( 900€ voor de zijne :o)
Laatst gewijzigd door Sieglinde op zo 09 nov 2014, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3018258
Wij hebben vorig jaar nieuwe matrassen gekocht. Vooraf hebben we een slaapmeting gedaan. Je slaapt dan een paar nachten met een band om je middel, lijkt op een hartslagmeter. Dat ding registreert alles: in welke houding je slaapt, je lichaamstemperatuur,  hoe vaak je draait etc.
Vervolgens gebruiken ze die gegevens en je eigen voorkeuren om een goed matras te vinden.

Bij mij kwam eruit dat ik regelmatig draai en vooral op mn buik slaap. Ik dacht zelf altijd dat ik op mn zij sliep.

Mijn eerste keus was een boxspring,  dit werd direct afgeraden want zou veel te zacht zijn voor ons. Uiteindelijk hebben we nu natuurlatex matrassen. Onze spiraalbodems hebben we niet vervangen want die slijten nauwelijks volgens de beddenmeneer.
Een kussen was de volgende zoektocht. Wij konden elk kussen dat ze hadden een paar nachten uitproberen. Ik heb er een stuk of 10 geprobeerd denk ik voor ik mijn kussen vond. Mijn vriend heeft een tempur kussen genomen.

Het was echt een forse investering maar we slapen nu weer goed.
Door Lizzy
#3018261
Sieglinde schreef: Maar volgens je test is het nog ok toch? Dan zou ik toch maar ff beginnen met je kussen. Qua prijs zal dat wel beter meevallen :P

Ik slaap trouwens op een ikea matras. Wat een onding zeg. Manlief sliep ook op een maar die sukkelt met zijn rug, voor hem hebben we ook een goede matras gekocht. Maar ik ga maar eerst ff sparen voor ik mij ook een koop ( 900€ voor de zijne :o)
Nee, in het oplegmatras zit een kuil. Niet zo diep maar toch.

Ik heb het idee dat een echt goed matras duur is. Ikea geeft 25 jaar garantie maar dat slaat natuurlijk minder dan nergens op. Want in hun advies staat dat zij adviseren iedere 8 a 10 jaar een ander matras te kopen en als je dan leest waar je precies garantie op krijgt, is dat dus niet op kuilvorming (een van Ikea's grootste problemen heb ik het idee, alle reviews lezende).
Door Sieglinde
#3018265
Ik heb voor deze matrassen ook ikea gehad.
Binnen de maand zat daar een kuil in van echt cm'ers. Niet normaal hoor.
Met een slechte rug zou ik sowieso richting duurder segment gaan, hoe je het ook draait of keert, vaak zijn die ook gewoon beter. Ik slaap nog steeds goed op een ikea matras maar ik heb ook helemaal nergens last van.
Door Mowgli
#3018270
Anne in Duitsland schreef: Ik word helemaal gedeprimeerd van dit topic. :biggrin2: Heb nog nooit echt serieus over matrassen nagedacht, ben altijd in bed gaan liggen en dan sliep ik (meestal), maar sinds een maand of 8-10 heb ik rugpijn in bed. Zowel in Duitsland als in Zweden. Nou kan ik me dat in Zweden wel voorstellen, daar hebben we stokoude matrassen van vraag-me-niet-wat-voor-schuim, maar in Duitsland zijn de matrassen nog vrij nieuw. Herr Antje heeft ook tot twee keer toe een nieuwe matras gekocht, die heb ik beide uitgeprobeerd, beide geen verlichting van de rugklachten. Zodra ik op gang ben gekomen na het opstaan is de rugpijn weg.
Sinds enkele maanden heb ik naast de rugklachten ook last van een pijnlijke rechterarm, waarbij middelvinger, ringvinger en pink brandend tintelen en er echt een steek door die vingers gaat wanneer ik ze buig. De pijn komt op zodra ik op mijn zij ga liggen (maakt niet uit welke kant), en trekt langzaam weg wanneer ik op mijn rug of buik lig (maar dat laatste hou ik niet lang vol, qua rug.) Heb ik overdag weinig of geen last van. Nou ben ik nogal rsi-gevoelig, maar het gekke is dat ik er geen (of heel soms, als ik niet op mijn houding let) last van heb tijdens het typen. Ik begin nu toch te vermoeden dat ook die pijn door de matras ontstaat.

Door dit topic overweeg ik om ook eens flink te investeren in een nieuwe matras, maar ik word helemaal depri van alle mogelijkheden, en dingen waar je op moet letten (huis waterpas :o). En van de prijzen die voorbijkomen. Vroegah kon ik op een matras van 100 euro prima pitten. :crying: Naja. Eens kijken of Jysk hier in de stad dezelfde gunstige voorwaarden biedt, met proefslapen en zo.
Anne... RSI kan ook ontstaan in combinatie met rugklachten.
Ik kon vorig jaar ook alleen nog op mijn rug liggen toen ik zo'n last had van mijn hand, alleen zowas de pijn die ik 's nachts had uit te houden. Veel mensen met RSI hebben vooral 's nachts veel pijn, wanneer ze in bed liggen.
Bij mij zijn de klachten met mijn rechterhand in mijn hand hoofdzakelijkgekomen door de problemen die ik heb in mijn nek en schouders en tel daar dan veel werken met de muis bij op. Mijn andere hand moet er ondertussen ook al aan geloven, hoewel ik daar geen muis mee bedien.
Zoals ik al eerder schreef, toen wij de nieuwe matrassen hadden, was de rugpijn bij het wakker worden zowel bij mijn Schatzi als bij mij verdwenen. De nek- en schouderklachten zijn uiteraard niet verdwenen, maar ik lig wel beter in bed op momenten dat ik weer veel pijn heb en alles vast zit.

Dus een goed matras is echt enorm heel erg belangrijk.
Door Lil
#3018302
Sieglinde schreef: Ik heb voor deze matrassen ook ikea gehad.
Binnen de maand zat daar een kuil in van echt cm'ers. Niet normaal hoor.
Met een slechte rug zou ik sowieso richting duurder segment gaan, hoe je het ook draait of keert, vaak zijn die ook gewoon beter. Ik slaap nog steeds goed op een ikea matras maar ik heb ook helemaal nergens last van.
Dat is vervelend.

Ik heb een hele slechte rug. Had altijd hele dure matrassen en ja na 9 jaar konden die naar het stort. Ik heb nu al 6 jaar een Ikea (de duurste, dus eentje van zo'n 600 euro, niet die van 80 euro) en hij is na 6 jaar even versleten als de dure matrassen die 2 tot 3 keer zoveel kostte. Je hebt 30 dagen garantie en ik ging doodleuk terug naar de Ikea als er een enorme kuil in zat.
Wel heb ik dus ook altijd pocketvering, want ik heb het idee dat die schuim dingen veel sneller kuilen krijgen (maar dat kan een idee zijn hoor  :P :biggrin2:)
#3018314
Jysk biedt hier ook de 100 dagen proefligtijd op z'n Gold Wellpur-matrassen. Ik ga die morgen maar eens uitproberen en als dat een beetje ligt in de winkel, dan neem ik er meteen twee mee (aanbieding, eentje voor ca. 400 euro, 2 voor ca. 600). Ze zijn wel heul dik zeg, 24 cm! :o Waarschijnlijk moeten we een stuk van de poten van ons bed afzagen, anders liggen we klem onder de schuine wand! ;D
Door Borke
#3018324
Wij hebben onze dure Ikea matrassen weggegeven binnen 2 jaar.
Ik denk dat leeftijd wel een issue is in dit topic.
Als je onder de 50 bent en (nog) geen klachten ervaart dan slaap je echt heel anders en dan heb je minder nodig!

Lizzy met alles wat je nu gecheckt hebt, zou ik gaan voor een nieuwe topkwaliteit oplegmatras  8)

Anne over jouw schouderklachten, dit klinkt mij bekend in de oren.
Probeer eens op je zij te liggen die de minste klachten geeft.
Leg dan je hand op de schouder die gevoelig is.
Lijkt een rare houding, maar bij mij waren de klachten daardoor weg.
Door Sieglinde
#3018349
Lil schreef: Dat is vervelend.

Ik heb een hele slechte rug. Had altijd hele dure matrassen en ja na 9 jaar konden die naar het stort. Ik heb nu al 6 jaar een Ikea (de duurste, dus eentje van zo'n 600 euro, niet die van 80 euro) en hij is na 6 jaar even versleten als de dure matrassen die 2 tot 3 keer zoveel kostte. Je hebt 30 dagen garantie en ik ging doodleuk terug naar de Ikea als er een enorme kuil in zat.
Wel heb ik dus ook altijd pocketvering, want ik heb het idee dat die schuim dingen veel sneller kuilen krijgen (maar dat kan een idee zijn hoor  :P :biggrin2:)
Ik ben er ook mee terug gegaan, toen was het nog zo dat als je ikea family kaart hebt je onbeperkt kunt ruilen.
Door Sieglinde
#3018351
Anne in Duitsland schreef: Jysk biedt hier ook de 100 dagen proefligtijd op z'n Gold Wellpur-matrassen. Ik ga die morgen maar eens uitproberen en als dat een beetje ligt in de winkel, dan neem ik er meteen twee mee (aanbieding, eentje voor ca. 400 euro, 2 voor ca. 600). Ze zijn wel heul dik zeg, 24 cm! :o Waarschijnlijk moeten we een stuk van de poten van ons bed afzagen, anders liggen we klem onder de schuine wand! ;D
Ik zou echt geen matras voor manlief kopen. Die moet toch zelf echt wel gaan uitproberen
#3018358
Sieglinde schreef: Ik zou echt geen matras voor manlief kopen. Die moet toch zelf echt wel gaan uitproberen
Dat kan, hij heeft immers 100 dagen proefligtijd. :P

Manlief heeft hier in Zweden ook een nieuwe matras nodig; die waar hij nu op slaapt is een dunnetje (8 cm) van 20 jaar oud met daarop zo'n Ikea-oplegding van 2 cm dik. :-X Alles waar ik mee thuiskom is beter dan dat.  :biggrin2: Verder is hij hier nooit langer dan twee weken achter elkaar; als hij het op die huidige matras kan volhouden, dan op die betere van Jysk helemaal. En wanneer we permanent naar Zweden verhuizen kan hij z'n matras uit Duitsland meenemen. Kun je zeggen: laat hem dan op z'n huidige matras verder tukken tot die tijd, maar die matras van Jysk is dus 24 cm dik; dan wordt het hoogteverschil wel heel groot, als ik op 24 cm lig en hij op die 10 cm die hij nu heeft. *doink* :biggrin2:

Maar je hebt op zich gelijk hoor, hij moet 'm zelf uitproberen. Maar hij heeft dus 100 dagen proefligtijd; hij komt a.s. zaterdag voor een weekje, en dan met de kerst twee weken. Dat valt nog binnen die proeftijd, vandaar dat ik het er maar op waag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door