Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3019685
Ik heb een dure smaak. Ik slaap al een jaar of 4 op een Tempur van 25 cm met een traagschuimkussen.
Dit is het enige matras waar ik op kan slapen zonder 's nachts 5 keer mijn bed uit te hoeven om mijn spieren te rekken en waar ik 's morgens zonder hoofdpijn uit kom.
Door Ike
#3019733
Anne in Duitsland schreef: Nou, ik heb ook heerlijk getukt! Was zo fijn om te merken dat ik gewoon vlot van de ene zij op de andere kon draaien zonder naar adem te happen! De matras mag dus blijven. Nu al. :biggrin2:

Aan het kussen moet ik nog even wennen, dat heb ik toch maar aan de kant geschoven toen ik op mijn rug lag (ik gebruik normaal gesproken het kussen bijna ook alleen als ik op m'n zij lig). En op een gegeven moment ben ik toch op m'n rechterzij gaan liggen zonder kussen, en toen begon mijn arm wel wat te tintelen. Maar het staat in geen verhouding tot de brandende pijn die ik eerder kreeg. Ik ben dus heel blij met dit topic!
Dat klinkt niet verkeerd na de eerste nacht  :D (en dan zonder hulpmiddelen opgestaan  :biggrin2:)
Kussen gaat vast ook nog wel wennen  :)
Ik moet zeggen dat ik ook nog steeds tevreden ben over m'n Jysk matras, ook schuim,  het is ietsje dunner dan die van jou, maar ik slaap er al ruim drie jaar prima op  ;)
Door Mowgli
#3019897
Anne in Duitsland schreef: Nou, ik heb ook heerlijk getukt! Was zo fijn om te merken dat ik gewoon vlot van de ene zij op de andere kon draaien zonder naar adem te happen! De matras mag dus blijven. Nu al. :biggrin2:

Aan het kussen moet ik nog even wennen, dat heb ik toch maar aan de kant geschoven toen ik op mijn rug lag (ik gebruik normaal gesproken het kussen bijna ook alleen als ik op m'n zij lig). En op een gegeven moment ben ik toch op m'n rechterzij gaan liggen zonder kussen, en toen begon mijn arm wel wat te tintelen. Maar het staat in geen verhouding tot de brandende pijn die ik eerder kreeg. Ik ben dus heel blij met dit topic!
Fijn dat je goed op het nieuwe matras hebt geslapen. Dat kussen went vanzelf.
Kort voordat we onze matrassen hadden gekocht, hadden we bij Aldi al traagschuimkussens gekocht. Ik was ondertussen zo ver dat ik helemaal geen kussen meer gebruikte, omdat ik met kussen nog geen half uur kon liggen door de pijn in mijn nek en schouders. Voor 25,00 Euro wilde ik wel proberen of ik er zonder pijn op kon liggen. Ik kon er zonder pijn wel op liggen, maar lag niet lekker omdat ik te diep wegzakte in ons oude matras. Met het nieuwe matras lag ik veel beter op het kussen en na een weekje ofzo was ik eraan gewend. Nu wil ik niet meer zonder en heb in september serieus overwogen mijn kussen mee te nemen toen we naar Nederland op vaakntie gingen.
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 13 nov 2014, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door CelineS
#3021366
Ik heb dus speciaal een Pullman matras gekocht in Mei vanwege rugklachten die ik al jaren had,en ik heb een aupingspiralenbodem.Ik slaap al maanden enorm slecht en het is soms gewoon een opluchting om uit bed te gaan.Ik loop al maanden zowat iedere ochtend om half4-half 5 buiten,langer blijven liggen kan niet.Ik heb 3 dagen een traagschuimmatras meegekregen van de beddenwinkel,maar ik vond het te zacht en vond het een beetje klam warm.Is dit een kwestie van wennen of niet?Ik wil zo graag een oplossing vinden.Xfoto's van mijn rug zijn gemaakt ik heb lichte scoliose en altijd pijn in mijn onderrug en heup.Een ander matras kan nu niet,dit matras was al zo duur. :'(En een traagschuimmatras zou 400 euro gaan kosten,dat heb ik er wel voor over maar ja zal ik er aan kunnen wennen?Ik hou van een hard matras maar mijn lichaam blijkbaar niet meer.. :-\
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3021396
CelineS schreef: Ik heb dus speciaal een Pullman matras gekocht in Mei vanwege rugklachten die ik al jaren had,en ik heb een aupingspiralenbodem.Ik slaap al maanden enorm slecht en het is soms gewoon een opluchting om uit bed te gaan.Ik loop al maanden zowat iedere ochtend om half4-half 5 buiten,langer blijven liggen kan niet.Ik heb 3 dagen een traagschuimmatras meegekregen van de beddenwinkel,maar ik vond het te zacht en vond het een beetje klam warm.Is dit een kwestie van wennen of niet?Ik wil zo graag een oplossing vinden.Xfoto's van mijn rug zijn gemaakt ik heb lichte scoliose en altijd pijn in mijn onderrug en heup.Een ander matras kan nu niet,dit matras was al zo duur. :'(En een traagschuimmatras zou 400 euro gaan kosten,dat heb ik er wel voor over maar ja zal ik er aan kunnen wennen?Ik hou van een hard matras maar mijn lichaam blijkbaar niet meer.. :-\
Is inderdaad wennen, ik let er wel op wat voor hoeslaken ik er op doe, het moet echt van katoen zijn.

Ik heb er een met ik dacht 3 of 5 cm traag schuim en 7 pocket veren en ik vind het heerlijk slapen.
Door Lil
#3021404
CelineS schreef: Ik heb dus speciaal een Pullman matras gekocht in Mei vanwege rugklachten die ik al jaren had,en ik heb een aupingspiralenbodem.Ik slaap al maanden enorm slecht en het is soms gewoon een opluchting om uit bed te gaan.Ik loop al maanden zowat iedere ochtend om half4-half 5 buiten,langer blijven liggen kan niet.Ik heb 3 dagen een traagschuimmatras meegekregen van de beddenwinkel,maar ik vond het te zacht en vond het een beetje klam warm.Is dit een kwestie van wennen of niet?Ik wil zo graag een oplossing vinden.Xfoto's van mijn rug zijn gemaakt ik heb lichte scoliose en altijd pijn in mijn onderrug en heup.Een ander matras kan nu niet,dit matras was al zo duur. :'(En een traagschuimmatras zou 400 euro gaan kosten,dat heb ik er wel voor over maar ja zal ik er aan kunnen wennen?Ik hou van een hard matras maar mijn lichaam blijkbaar niet meer.. :-\
Ik heb van kind af aan een zware dubbele scoliose en ik kan gek genoeg absoluut niet op een zacht matras liggen, beter  nog op de harde vloer dan op een zacht matras. Aan het klamme warme kan ik niet wennen. Heb nu daarom een matras met wol en paardenhaar. Die van de Ikea en ja dat kost je idd (ruim) 400 euro.  :-\ Ik wil niet weten wat deze matrassen bij de beddenzaak kosten (geloof over de 1000 euro).
Door Martine-Tom
#3021410
CelineS schreef: Ik heb dus speciaal een Pullman matras gekocht in Mei vanwege rugklachten die ik al jaren had,en ik heb een aupingspiralenbodem.Ik slaap al maanden enorm slecht en het is soms gewoon een opluchting om uit bed te gaan.Ik loop al maanden zowat iedere ochtend om half4-half 5 buiten,langer blijven liggen kan niet.Ik heb 3 dagen een traagschuimmatras meegekregen van de beddenwinkel,maar ik vond het te zacht en vond het een beetje klam warm.Is dit een kwestie van wennen of niet?Ik wil zo graag een oplossing vinden.Xfoto's van mijn rug zijn gemaakt ik heb lichte scoliose en altijd pijn in mijn onderrug en heup.Een ander matras kan nu niet,dit matras was al zo duur. :'(En een traagschuimmatras zou 400 euro gaan kosten,dat heb ik er wel voor over maar ja zal ik er aan kunnen wennen?Ik hou van een hard matras maar mijn lichaam blijkbaar niet meer.. :-\
En wat is je slaaphouding?
Traagschuim kan idd warm zijn, sommigen wennen daar aan, sommigen niet. Ook traagschuim is er in diverse hardheden, en dan kan je ook nog met toppers varieren.
Ik heb een lichte scoliose en gewrichtsklachten, ik ben een buikslaper en daarbij is het advies eens stevige matras te nemen, en dat werkt ook idd. Alleen vind ik dat niet zo heel fijn liggen dus ik smokkel met een dunne traagschuimtopper erop en dat werkt prima.
En je zou ook nog met lattenbodems kunnen spelen, ik kan niet op een Auping slapen, ik hem nu een medium verende lattenbodem en dat was echt ff wennen maar voor mijn rug wel heel fijn.

Dus waar ik op slaap is een lattenbodem, medium verend, een harde matras en een zachte dunne topper  :)
Door K&D
#3021530
CelineS schreef: Ik heb dus speciaal een Pullman matras gekocht in Mei vanwege rugklachten die ik al jaren had,en ik heb een aupingspiralenbodem.Ik slaap al maanden enorm slecht en het is soms gewoon een opluchting om uit bed te gaan.Ik loop al maanden zowat iedere ochtend om half4-half 5 buiten,langer blijven liggen kan niet.Ik heb 3 dagen een traagschuimmatras meegekregen van de beddenwinkel,maar ik vond het te zacht en vond het een beetje klam warm.Is dit een kwestie van wennen of niet?Ik wil zo graag een oplossing vinden....?Ik hou van een hard matras maar mijn lichaam blijkbaar niet meer.. :-\
Traagfoam is gek spul. Je hebt te maken met hardheid van het materiaal en celdichtheid. Dat zijn twee heel verschillende dingen die het comfort bepalen.
http://www.traagschuim.info/densiteittraagschuim.php
Door monster
#3021550
Mijn dochter heeft een latexmatras van Ikea. Die mogelijkheid heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Harder en minder zweterig als traagschuim en natuurlijk materiaal. We hadden net een nieuwe, maar dat ligt heerlijk.
Door Lizzy
#3021649
CelineS schreef: Ik heb dus speciaal een Pullman matras gekocht in Mei vanwege rugklachten die ik al jaren had,en ik heb een aupingspiralenbodem.Ik slaap al maanden enorm slecht en het is soms gewoon een opluchting om uit bed te gaan.Ik loop al maanden zowat iedere ochtend om half4-half 5 buiten,langer blijven liggen kan niet.Ik heb 3 dagen een traagschuimmatras meegekregen van de beddenwinkel,maar ik vond het te zacht en vond het een beetje klam warm.Is dit een kwestie van wennen of niet?Ik wil zo graag een oplossing vinden.Xfoto's van mijn rug zijn gemaakt ik heb lichte scoliose en altijd pijn in mijn onderrug en heup.Een ander matras kan nu niet,dit matras was al zo duur. :'(En een traagschuimmatras zou 400 euro gaan kosten,dat heb ik er wel voor over maar ja zal ik er aan kunnen wennen?Ik hou van een hard matras maar mijn lichaam blijkbaar niet meer.. :-\
Waardeloos zeg :-X

Ik heb scorliose en -tig versleten tussenwervels en ik kan dus echt echt niet op een te hard matras. En traagschuim is best warm, maar dit hangt erg af van de densiteit.

Neem anders gewoon eens contact op met die tent waar ik geweest ben! Je mag daar ook oplegmatrassen uitproberen volgens mij (van traagschuim): https://www.healthfoam.com/. Ik ben daar echt super goed geadviseerd (en heb nog geen stappen ondernomen, ben eerst aan het sparen), maar jouw problemen herken ik als geen ander :-X. Voor dat ik op mijn traagschuimoplegmatras ging liggen, 9 jaar geleden, kon ik echt maar 4 uur op bed liggen. Dan moest ik eruit, verging ik van de pijn. Met traagschuim oplegmatras heb ik 6 jaar behoorlijk goed geslapen en kon ik wel tot 6 en soms zelfs 7 uur liggen. De laatste tijd gaat het weer minder goed en volgens mij komt dat omdat mijn oplegmatras versleten is. Ik heb er nu een van http://www.opleg-matras.nl/. Maar ik vind dat deze te kort mee gaan (3 tot 5 jaar - de mijne is nu 7 jaar). Volgens mij gaan die van Royal Health Foam langer mee, tenminste 10 jaar (maar dat zou je na moeten vragen).
Door Mowgli
#3021786
CelineS schreef: Ik heb dus speciaal een Pullman matras gekocht in Mei vanwege rugklachten die ik al jaren had,en ik heb een aupingspiralenbodem.Ik slaap al maanden enorm slecht en het is soms gewoon een opluchting om uit bed te gaan.Ik loop al maanden zowat iedere ochtend om half4-half 5 buiten,langer blijven liggen kan niet.Ik heb 3 dagen een traagschuimmatras meegekregen van de beddenwinkel,maar ik vond het te zacht en vond het een beetje klam warm.Is dit een kwestie van wennen of niet?Ik wil zo graag een oplossing vinden.Xfoto's van mijn rug zijn gemaakt ik heb lichte scoliose en altijd pijn in mijn onderrug en heup.Een ander matras kan nu niet,dit matras was al zo duur. :'(En een traagschuimmatras zou 400 euro gaan kosten,dat heb ik er wel voor over maar ja zal ik er aan kunnen wennen?Ik hou van een hard matras maar mijn lichaam blijkbaar niet meer.. :-\
Ik heb scoliose met meerdere bogen tot in mijn nek, waardoor ik sinds jaren pijnklachten heb. Ons traagschuimmatras (van Royal Health Foam waar Lizzy en Leo onlangs waren) is perfekt. Voor een buikslaper wordt inderdaad een harder matras aanbevolen. Mijn Schatzi heeft het op-een-na hardste matras van Royal Health Foam, die gaat vanaf 90 kilo. Terwijl mijn  Schatzi dat bij lange na niet weegt. Hij slaapt er heerlijk op. Ik ben een zij-slaper en heb een soft matras en slaap ook heerlijk, ik heb ook geen rugpijn meer bij het opstaan (tenzij ik te lang in bed lig). Onze matrassen zijn verre van warm of klam, omdat het traagschuim heel erg goed ventilerend is (1 van de belangrijkste kenmerken van de Royal Health Foam matrassen) en de kwaliteit van de matrastijk ook erg goed is waardoor deze dus ook goed ventileert, hebben wij het nu zelfs zó snel koud, dat wij sinds wij onze nieuwe matrassen hebben, veel eerder ons herfstdekbed uit de kast halen.

Edit:En ja, die matrassen zijn duur, maar je hebt maar 1 rug en daar moet je nog je hele leven mee doen. Ik heb helaas erg lang slecht in bed gelegen omdat ook dat pijn deed. Hadden we maar eerder besloten om goede matrassen te kopen, dat had een boel (nacht)rust gegeven.
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 15 nov 2014, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door CelineS
#3024486
*Marga* schreef: Is inderdaad wennen, ik let er wel op wat voor hoeslaken ik er op doe, het moet echt van katoen zijn.

Ik heb er een met ik dacht 3 of 5 cm traag schuim en 7 pocket veren en ik vind het heerlijk slapen.
Ja daar heb ik ook aan zitten denken een katoenen molton en dan een katoenen hoeslaken.De laatste 3 dagen steeds weer rond 2 uur wakker en maar weer om 4:15 uur uit bed,en dan lekker buiten lopen dat lucht op. :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door