Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3014897
Inge en Bono schreef: Dank je wel!  :D In BTland wordt Liz haar figuur, over het algemeen verafschuwd; een BT moet breed(lees dik)  :-\
Ja, ik vind op shows de meeste BT erg dik. Maar dan wordt geroepen dat het zo hoort. Aangezien het een sportieve atletische hond moet zijn, lijkt mij daar het postuur van Lizzy een stuk beter bij passen!
#3014975
Sigbrid schreef: Ja net als dat mensen denken dat een franse bulldog ( maar ook engelse) rond  moet zijn en altijd loopt te knorren  anders is het er geen Afbeelding zo jammer

Ik krijg schrik als ik zo'n honden zie, telkens denk ik: niet doodvallen voor men ogen he, wacht maar even tot je thuis bent...

Ik krijg soms de opmerking dat mijn honden niet de standaard rotties zijn...
Ok ze zijn niet zo breed als ze hoog zijn en wegen maar 43 - 45kg (volwassen) en niet de 50 - 60 (laatst nog gehoord 72kg!!!!!!!!!!!!!) die de mensen verwachten. Nochthans vind ik ons Illa zwaar genoeg met haar 45kg.
Ze moeten kunnen sporten ook he.
Ik wil die kolossen wel eens de sprongen zien doen zoals mijn honden... Alhoewel liever niet, want ik ben altijd bang dat ze door hun poten gaan bij de landingen :s
Op show ook he, BRK is een buiten show, grote ringen, dus je loopt je kilometertjes wel daar... Hoeveel honden die het niet aankunnen om te blijven lopen :s
#3014978
Ja idd mijn reuen zijn niet de kleinsten en wegen slechts 14/15 kg ( ik hoor regelmatig van Fransen van 20+ , en erachter aan hij is niet dik zegt de da )
Mijn teefje weegt 12 kg , en andere teefje ( niet volle franse vermoed ik) kwam binnen met 8 kg als gratenpakhuis en weegt nu 10,5/11 kg en zo moeten ze blijven .
Door Borke
#3015139
Mooi al die atletisch gebouwde hond, met een lichaam voor een actief (gezond) leven!
Ik heb niet zoveel met herders, maar die foto's van Esther van die Hollanders, vind ik prachtig. Mooie actieve honden met een enorme uitstraling  8)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3015349
Ik vind het zeker ook mooier. Maar ja veel honden zijn veul kilo's te zwaar.
Mijn newf reuen wegen ook minder dan de getallen die iedereen roept (70,80,90 kilo)
Ze wegen maar 60. Fozzy evt net iets meer. (en ze hebben allemaal prima bone, zelf soms meer )
Als ik Kaio nog zie bewegen met zijn 10,5 ben ik dik tevreden.

@Orinake, gezien mijn newfies 60 wegen lijkt me 60 of zelf 72 ook erg overdreven voor een rottie.


Maar ja grote zware hond, soms lijkt het een wedstijdje wie de zwaarste heeft  :-[
#3015357
Kaio schreef: Ik vind het zeker ook mooier. Maar ja veel honden zijn veul kilo's te zwaar.
Mijn newf reuen wegen ook minder dan de getallen die iedereen roept (70,80,90 kilo)
Ze wegen maar 60. Fozzy evt net iets meer. (en ze hebben allemaal prima bone, zelf soms meer )
Als ik Kaio nog zie bewegen met zijn 10,5 ben ik dik tevreden.

@Orinake, gezien mijn newfies 60 wegen lijkt me 60 of zelf 72 ook erg overdreven voor een rottie.


Maar ja grote zware hond, soms lijkt het een wedstijdje wie de zwaarste heeft  :-[
Mijn zwaarste teef was ooit 55, maar die heb ik op de korte tijd dat ik ze had (adoptie die na 7 maand een hersenbloeding kreeg) naar 45 laten zakken (en was nog wat veel ;) )
Mijn zwaarste gezonde hond was Lykaios met 49kg op een bepaald moment (en niks te dik eerder te mager :s) Maar ik vrees dat hij naar standaard ook net iets te hoog was opgeschoten. (heb hem nooit gemeten, is ook als huishond verkocht uiteindelijk)

60kg voor een rottie is in mijn ogen veels te zwaar en ja als je op facebook op de groep rottweilers ons ras kijkt dan zie je inderdaad honden waarvan ik denk: ow joh is dat er 1tje???
Maar ja veel zijn stamboomloze honden, (pas op durf er niks van zeggen of de hel breekt los daar he :p) Dus ik blijf er bij die reu van 72 is geen zuivere rot (veel te hoog - eerder formaat dog of zo :s)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door