Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3008601
Prachtig resultaat Pauline, mooi hoe je met wilskracht (van baas en hond) zoveel kunt bereiken!
Soms kan je samen meer dan je ooit voor mogelijk hield.

Ik denk dat je zoiets pas kunt beoordelen als je voor de situatie staat en dan denk je niet na, maar doe je wat goed voelt, wat je kunt.
Dan gaat het haast vanzelf en automatisch.

Voor het ene dier ben je moedig en beindig je een hopeloos moeilijke situatie met een afscheid en voor het andere dier train je je suf.
Voor beide keuzes is moed nodig en een goede baas die per situatie die keuze kan en wil maken  :-*

Wat deze ervaring ons wel weer kan leren, is dat je naast doorzettingsvermogen ook de vereiste reserves en/of verzekering moet hebben om dit ook kostentechnisch vol te houden...
Door smulpaap
#3008632
Een hartstikke mooi resultaat Pauline . Hopelijk blijft er een stijgende lijn inzitten  ;)
Dit hebben jullie samen met alle behandelaars toch maar weten te bereiken
Gebruikersavatar
Door Sher
#3008655
Ik zat zo eens na te denken over een hond met wieltjes. In een vorig berichtje schreef ik al dat ik door de filmpjes van Joep "om" was en dacht dat Joep heel tevreden was. Inmiddels denk ik dat Noortje ook heel gelukkig zou kunnen zijn met wieltjes. Nu is Noortje kerngezond en nog heel jong, dus ik hoop het nooit mee te maken dat ze zoiets nodig is.
Toch wil ik het hier melden, want er wordt wel heel vaak gezegd dat mensen het prima vinden voor Joep, maar dat hun hond het niet zou kunnen. Ik denk eigenlijk dat Joep een heel stabiele hond is, vol zelfvertrouwen en levenslust. Ik denk dat je het goed doet met hem. Je doet dit niet met hem, omdat jij hem nog niet kunt missen. Je doet dit, omdat hij dit bij zijn karakter past. Als Joep niet meer zou willen, kon je op je kop gaan staan, maar dan deed hij niet meer mee. Joep is geen slaafse hond, die alles doet om zijn baas een plezier te doen. Joep is een hond, die een baas heeft, die alles doet om haar hond een plezier te doen.  :-*
Door Martine-Tom
#3008656
Pauline schreef: En ook dat weet je pas als je ervoor komt te staan. Ik heb altijd gezegd dat ze niet hoeven te leven omdat ik ze niet missen kan, want dat zou ik het liefst nooit hoeven (willen). Maar uiteraard weet ik dat dat er toch ooit aan zit te komen. Maar.... een hond in laten slapen die "iets" heeft wat over kan gaan was voor ons geen optie. Wij wilden Joep alle tijd en kans geven om weer een Joepwaardig leven te lijden. En dat hij vanaf dag 1 vond dat het dat nog steeds was, was ook voor ons heel bijzonder om mee te maken.

Als ik wat ik getypt heb teruglees lijkt het net alsof ik wil impliceren dat jij je hond zo zou laten inslapen, maar je kent me beter Martine en je weet ook dat ik dat niet bedoel.  :-*

Ik vind het ook altijd moeilijk als mensen zeggen dat ze respect en waardering voor ons hebben, voor wat we voor Joep doen. Het klinkt zo (weet het goede woord niet eens)....... Het is voor ons het enige wat we kunnen doen, hij is nog zo Joep, nog zo vol levensvreugd, er is niet eens een andere weg. We vechten door!  :-*
Nou heel eerlijk kan ik er ook begrip voor opbrengen als mensen voor inslapen kiezen, geen idee, mss zou ik dat ook wel doen ik weet het echt niet, en zolang de keus komt vanuit het welzijn van de hond vind ik het geen foute keus (ik schat nu zo in dat Tom heel ongelukkig zou zijn in die situatie, en dan zou ik dus omwille van hem kiezen voor inslapen.)

Ik heb hiervoor een chronisch zieke kat gehad, EPI en diabetes, geheel andere orde, maar ook dat vergt best wat opoffering als baas, wat je uiteraard met liefde doet, en waar je geen bedankje voor hoeft anders dan een dier wat nog blij is in leven te zijn. Maar ik heb er inderdaad waardering en respect voor als mensen zo voor hun dier gaan en alles doen wat binnen hun mogelijkheid ligt (Wat ik dus ook zou hebben als iemand in dezelfde situatie inschat dat zijn dier het niet aan zou kunnen en uit liefde het dier laat gaan, mensen die zichelf opzij zetten en aan het dier denken, dat verdient best respect vind ik!). En niet om jullie een veer in de bips te steken, maar gewoon omdat het zo is, omdat het mooi is en bijzonder...en omdat Joep het niet met woorden kan zeggen, maar ik wel  :-*
MEt alles wat ik zie zie ik een Joep die met zijn beperking om kan gaan en gewoon zijn leven verder leeft, en dat is geweldig om te zien!

Dus de waardering is niet om je in verlegenheid te brengen oid, maar gewoon een "ik weet een beetje hoe het is, en jullie doen het goed"  ;) :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3008667
Pauline schreef: En even de supertrotse "baas" uithangen.... Joep is in de aquatrainer de hond die het zwaarste letsel had, maar tevens de hond die het langst loopt op dit moment.
:-*

Heb zo'n enorm zwak gekregen voor Joep. Elk filmpje en foto straalt levensvreugde en doorzettingsvermogen uit! Joepie blijft maar doorgaan :-) En ondertussen heerlijk eigenwijs  ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3008674
Ik ben zo blij met jullie lieve complimenten! En ik voel me niet in verlegenheid gebracht, maar het is meer dat ik het normaal vind om dit te doen (en gelukkig denkt Eddie er net zo over).

En zoals Sher al noemt, als Joep niet meer wil dan zal dat duidelijk zijn. Dat is iets waar ik nooit over hoef te twijfelen. Als er één hond is die mij duidelijk kan maken wat hij wil, dan is het Joep. Ik heb een aantal weken geleden een telepatisch consult laten doen door Piek Stor en daarin werden er door Joep een paar hele treffende dingen gezegd.  ;D ;D ;D Of ik veel kon met het consult dat weet ik eigenlijk niet zo, wat ze me vertelde over wat Joep zei kwam mij beslist niet vreemd voor. Had het zelf ook al zo ervaren. Hij zei alleen tegen haar dat we hem niet zo vaak uit moesten lachen.... ;D ;D ;D en sinds die tijd bied ik mijn verontschuldigingen maar aan als ik hem weer eens uitlach..... ::) :D
Door M@rina
#3008688
Of ik op zou kunnen brengen wat jullie voor Joep doen en gedaan hebben, geen idee, heb nog nooit voor de keus gestaan en ik hoop dat dit zo blijft.

Zoals ik Joep in de waterbak zie stappen dan kan je je bijna niet voorstellen dat hij verlamd was. Knappe Joep hoor!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door