Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3008948
Ik heb vanalles geprobeerd maar niets hielp, ook nog een poos de pil geslikt.. Ik had last van nachtzweten en stemmingswisselingen. Op een gegeven moment maar genomen zoals het kwam. Ik ben er gelukkig vanaf.
Dus gewoon uitzitten.
#3009041
Borke schreef: Jawel, voor mij was die er wel.
Ik heb nooit ergens last van gehad, tot mijn 52e DE pil geslikt en toen maar eens gestopt.
Nergens last van gehad  ;D :biggrin2: 8)

Ik had altijd zo ontzettend veel menstruatieklachten, kreeg vanaf de tweede keer er al medicatie voor, zo heftig was dat.
Toen bedacht ik om hem maar door te blijven slikken, vermoedend dat de overgang ook wel hels zou zijn en ik dan wellicht toch weer andere hormonen moest slikken.

Toen zat het dus mee, heel fijn!
Inmiddels ben ik 58, dus ik verwacht er nu ook geen klachten meer van te krijgen.

Wat je kan doen tegen de hitte is een flinke coolpack (die je op je enkel legt bij zwelling) in koelbox naast je bed zetten en pakken als het te heet wordt, oude theedoek er omheen en het koelt heerlijk af (gebruikte ik vroeger bij migraine toen ik dat nog had).

Qua kleding, draag geen truien, maar vesten.
Ademende kleding, veel katoen en dunne lagen.
Ja, was ook mijn idee. De pil doorgeslikt tot en met 53 jaar. Ook omdat ik veel menstruatieklachten had. Vooral vreselijke migraine. Na het stoppen gebeurde er niks dus ik dacht er mooi door heen gefietst te zijn. Not, na een jaar, weer terug ongesteld, heel onregelmatig en soms heel langdurig.
Maar ik wil niet weer aan de hormonen dus laat het allemaal maar gewoon gebeuren, het hoort er nou eenmaal bij (vind het overigens wel een van de vele dwalingen van onze lieve Heer, het had best anders gekund).
#3009043
lianneke schreef: Ja, was ook mijn idee. De pil doorgeslikt tot en met 53 jaar. Ook omdat ik veel menstruatieklachten had. Vooral vreselijke migraine. Na het stoppen gebeurde er niks dus ik dacht er mooi door heen gefietst te zijn. Not, na een jaar, weer terug ongesteld, heel onregelmatig en soms heel langdurig.
Maar ik wil niet weer aan de hormonen dus laat het allemaal maar gewoon gebeuren, het hoort er nou eenmaal bij (vind het overigens wel een van de vele dwalingen van onze lieve Heer, het had best anders gekund).


Ik kreeg juist migraine van de pil . Tijdens mijn 2e zwangerschap ook veel migraine , en nu in de overgang gelukkig niet meer . Ik ben lange tijd bij een acupuncturist geweest om er vanaf te komen
#3009475
Borke schreef: Jawel, voor mij was die er wel.
Ik heb nooit ergens last van gehad, tot mijn 52e DE pil geslikt en toen maar eens gestopt.
Nergens last van gehad  ;D :biggrin2: 8)

Ik had altijd zo ontzettend veel menstruatieklachten, kreeg vanaf de tweede keer er al medicatie voor, zo heftig was dat.
Toen bedacht ik om hem maar door te blijven slikken, vermoedend dat de overgang ook wel hels zou zijn en ik dan wellicht toch weer andere hormonen moest slikken.

Toen zat het dus mee, heel fijn!
Inmiddels ben ik 58, dus ik verwacht er nu ook geen klachten meer van te krijgen.

Wat je kan doen tegen de hitte is een flinke coolpack (die je op je enkel legt bij zwelling) in koelbox naast je bed zetten en pakken als het te heet wordt, oude theedoek er omheen en het koelt heerlijk af (gebruikte ik vroeger bij migraine toen ik dat nog had).

Qua kleding, draag geen truien, maar vesten.
Ademende kleding, veel katoen en dunne lagen.
Dan ga ik mij hier maar aan vasthouden en blijf braaf doorslikken.
Nam jij wel steeds een week pauze?

Een tijd geleden toen ik geen pil slikte werd ik ook verdacht van de overgang, te jong nog, maar alle klachten waren er, maar het kwam niet uit de testen.
Eenmaal weer een tijd aan de pil en de klachten waren weg en zijn weggebleven.
#3009634
Maxi's 3-tal schreef: Dan ga ik mij hier maar aan vasthouden en blijf braaf doorslikken.
Nam jij wel steeds een week pauze?

Een tijd geleden toen ik geen pil slikte werd ik ook verdacht van de overgang, te jong nog, maar alle klachten waren er, maar het kwam niet uit de testen.
Eenmaal weer een tijd aan de pil en de klachten waren weg en zijn weggebleven.
Ik nam niet steeds een stopweek, dat gaf alleen maar migraine.
Stopte ca 2x per jaar.
#3009641
Iedereen waarschuwt altijd voor die pil, maar de klachten die ik zonder die pil had, vergalden mijn leven.
Dus ik dacht toen 'ik leef nu' - later zien we wel verder.

Ik heb er nog geen spijt van en als dat wel komt, dan ben ik nog steeds blij dat ik 33 jaar die pil heb geslikt en daar in 33 jaar het beste van kon maken dankzij die pil en ook niet zwanger werd, want dat vond ik ook belangrijk  ;)
Door Martine-Tom
#3009666
Borke schreef: Iedereen waarschuwt altijd voor die pil, maar de klachten die ik zonder die pil had, vergalden mijn leven.
Dus ik dacht toen 'ik leef nu' - later zien we wel verder.


Ik heb er nog geen spijt van en als dat wel komt, dan ben ik nog steeds blij dat ik 33 jaar die pil heb geslikt en daar in 33 jaar het beste van kon maken dankzij die pil en ook niet zwanger werd, want dat vond ik ook belangrijk  ;)
Ik zit dan wel niet in de overgang, maar hier ben ik het zo mee eens! Inmiddels een paar jaar pil vrij en de klachten die ik ooit had zijn nagenoeg verdwenen gelukkig maar ik heb er geen spijt van en zal het ook nooit krijgen dat ik de pil geslikt heb, dat maakte het leven in elk geval een stuk dragelijker, een week per maand uitgeschakeld zijn is ook 10x niks!

Mijn moeder heeft ook de pil doorgeslikt tot ze door de overgang heen was, rond haar 55e kreeg ze een vleesboom en moest ze van de gyn stoppen met de pil, toen heeft ze een jaartje ongeveer met warm-koud aanvallen gelopen en dat was het. Het zit in mijn familie om vroeg de overgang in te gaan dus ben benieuwd hoe lang ik nog heb  :P
#3009890
Heb ook nauwelijks ergens last van gehad. Gynaecoloog verklaarde indertijd dat uit een onderzoek was gebleken dat ik de overgang al goed en breed gepasseerd was (dat was toen ik ongeveer 44, 45 was, dus nog relatief jong). Had toen alleen een periode last van slechte nachtrust gehad, hetgeen ik eigenlijk weet aan andere dingen. Maar nu een aantal jaar later, op de 'normale' overgangsleeftijd: telkens aanvallen van transpiratie en gewrichtspijn ..... Hoe vreemd kan iets zijn. Twee maal in de overgang lijkt me nogal gek.
#3010561
lianneke schreef: Wat ook lekker is bij een opvlieger, zo,n mega groot blik bier uit de koelkast achter in je nek leggen :biggrin2:
Nog lekkerder is een grote icepack uit de vriezer in een oude theedoek leggen en dan in je nek, daar kan je ook mee in slaap vallen.
Gebruikte ik vroeger altijd toen ik nog last van migraine had, die kou verdoofde de pijn  8)

Dat koude bier kan je beter gewoon opdrinken, dat helpt vast veel beter  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door