Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathelijn
#3005282
Mijn vader is het afgeraden door zijn cardioloog dus die gaat niet al krijgt hij volgens mij wel een oproep.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3005296
Eddie krijgt altijd een oproep, gaat nooit. Vorig jaar bleek dat hij IGA deficiëntie had en toen zei de longarts dat het maar goed was dat hij nooit was gegaan.... ::) :-X
Door Martine-Tom
#3005298
Vraag me toch ook af van alle mensen die met griepgerelateerde klachten opgenomen worden, die klachten door de inenting komen...
Het blijft voor mij toch raar dat we er bij honden en katten op hameren dat alleen gezonde dieren geent mogen worden (bij de kinder etingen idem) en dat de griepprik juist aan een "zieke" doelgroep gegeven word....
Door sella
#3005314
Ik haal ook geen griepprik meer.

Ik was het gekwakkel meer dan zat, de hele winter ziek gedurende de 5 jaar dat ik de prik haalde.

Ondanks dat ik diverse chronische aandoeningen heb, en veel medicatie gebruik, probeer ik in zo goed mogelijke conditie te blijven.

Af en toe wordt ik opeens getroffen door een longontsteking, en dan blijk ik volgens de huisarts de griep te hebben gehad, want die zet de deur ervoor open.
Gekke is alleen dat ik dan altijd hooguit me verkouden heb gevoeld.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3005468
Kaela schreef: Tja, bejaarde mensen hebben nou eenmaal de vervelende gewoonte op een gegeven moment dood te gaan...

Ik ben dan wel benieuwd naar hoeveel van die bejaarden die op een afdeling als de jouwe komen wel en hoeveel geen griepprik hebben gehad. Ik durf er nul uitspraak over te doen, maar als je het artikel leest wat aan het begin van dit topic staat, dan zouden velen van die bejaarden met griep, de prik mogelijk wel gehad hebben.
Mijn bejaarde moeder heeft een paar jaar terug een enorme griep gehad terwijl ze trouw jaren die prik nam. Sinds een paar jaar haalt ze die prik niet meer en het lijkt alsof ze met veel minder verkoudheden de herfst en winter doorkomt de laatste jaren.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3005481
Vandaag een uitnodiging gekregen van mijn nieuwe huisarts. Het is me een raadsel waarom, want ik val helemaal niet in de door het RIVM omschreven risicogroepen en heb van mijn vorige huisarts ook nog nooit eerder een uitnodiging gekregen.  ??? Maar gelukkig kan ik me laten registreren als 'griepweigeraar' en dan krijg ik in het vervolg geen oproep meer. Dat lijkt me dus een strak plan, griep weigeren.  :biggrin2: Morgen maar even bellen......
Door Truida
#3005791
Ik vind het heel erg moeilijk, wel prik, geen prik.

Vorig jaar had ik een uitbraak van eczeem waar een bacteriële ontsteking bij was gekomen plus veelvuldige blaasonsteking.
Ik stond stijf van de antibiotica.
Toen heb ik de griepprik geweigerd.

Dit jaar steekt de eczeem en de blaasontsteking nog steeds de kop op, wel in toom te houden door crème en veel drinken.
Maar goed in mijn vel steek ik nog steeds niet.
Dus wat is wijsheid?

Een flinke griep kan ik echt niet gebruiken. Ik ben alleen en 79 jaar en Rocky vraagt veel verzorging door zijn allergie.
Ik moet hem bijv. de komende 2 weken 2 keer per week wassen, wat mij heel veel energie kost.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door