Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#2999078
Wij willen er een kamer boven mee gaan bijverwarmen van max. 16m2. Hier werk ik of mijn vriend af en toe en 's avonds zit mijn vriend er nog wel eens. Het is dus niet voor continue verwarming of als hoofd verwarming. Er zit wel een radiator in die kamer maar om de kamer goed te verwarmen moet beneden de thermostaat heel hoog gezet worden. Daarbij is de kamer over de breedte van de gevel voorzien van enkel glas.

We hebben ook overwogen om het glas te vervangen maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan en zo vaak zitten we er nu ook weer niet  :-\

Het kacheltje waar we gisteren naar gekeken hebben brandde helemaal niet. Je start het kacheltje door een hendeltje naar beneden te drukken maar er gebeurde niets. Heb er de ballen verstand van dus heb het daar bij gelaten  :D

Twijfel over nieuw kopen, heb de genoemde types gegoogled en zag dat er voor 129,- al een kacheltje nieuw aangeboden word. Dat is dan het kleinste exemplaar wat ze hebben. Tweedehands worden ze op MP rond de 100,- aangeboden hier in de buurt met wat meer capaciteit maar dat hebben we niet perse nodig…

Verbruik ligt idd rond de 0,250 per uur maar dat is voor ons prima. De duurdere versie daar kan je de temperatuur van regelen en dan is hij op een lage stand wel iets zuiniger.

Ventilatie kan door de deur op een kier te laten bv.

Denk dat we de originele brandstof gaan gebruiken weet er niet genoeg van om 100% zeker te zijn van iets anders wat ik erin kan gooien.
Door hannabelgje
#2999206
Als het z'n simpele was met kous dan kan goed de batterij van de ontsteking op zijn. Ik steek em gewoon aan met een vlammetje.
Als bijverwarming voor een paar uurtjes vind ik het perfect. De brandstof is hier in be stukken goedkoper dan in nl. Ik gebruik wel de zuivere petroleum, van de gewone krijg ik hoofdpijn. Ik heb em al heel wat avonden gebrand met 20 liter brandstof.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2999214
En niet elke zibro met kous heeft een batterij
Heb er 2 gehad waarvan 1 alleen aan ging met bv aansteker
Meer niet maar dat was een hele oude
Ik gebruik de zibro's al heel wat jaren, vroeger ook in de kantine bij de paarden
En gewoon zuivere petreolium
Door El_Kato
#2999978
De eigenaar van het kacheltje heeft contact opgenomen met Zibro wat er mis kon zijn en het bleek inderdaad dat de batterijen leeg waren. Hij heeft er nieuwe batterijen ingedaan en vanmorgen heeft mijn vriend het kacheltje opgehaald  :)

We hebben er ook nog een paar liter brandstof bijgekregen dus deze winter komen we er wel mee door denk ik  :)

In totaal voor 60,- scheelt dus toch wel behoorlijk met een nieuwe incl. jerrycan brandstof.
Door El_Kato
#3000191
Dank je  :)

Bedacht me vanmiddag dat we ons 130,- hebben bespaart omdat we eigenlijk al hadden besloten om een nieuwe te kopen en we nu het kacheltje voor de prijs van een jerrycan brandstof hebben  :D
Door millyckk
#3024783
Ook hier gebruiken we nu al een paar weken een oude, degelijke Zibro kachel als bijverwarming.
Vanavond hebben we de laatste Zibro brandstof er in gegoten, die is best duur dus ik ben gaan googelen voor een alternatief.
Ik kwam uit op Firelux a 37,50 per 20 liter maar lees ook veel, vaak tegenstrijdige, verhalen over het gebruik van gewone petroleum en ben nu erg aan het twijfelen.
Hannabelgje heeft het over zuivere petroleum, weet iemand het verschil met gewone petroleum en/of heeft hier inmiddels ervaring mee?
Of toch maar voor de Firelux gaan? :-\
Door inge58
#3024828
Jammer dat je niet dicht (genoeg) bij belgie woont!
Wij halen zwavel arme petroleum bij de zuiderburen,in Tessenderloo of in Poppel voor 1 euro per liter en daar stoken we al jaren mee in de zibro.
Zonder problemen!
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3024845
*milyck* schreef: Al gevonden! Een tankstation in Vorden adverteert ermee, zal morgen eens bellen wat dat daar kost, thanks :-*
Ff opletten dat je niet per ongeluk een litertje in de dieseltank morst, dat mag niet nl ::)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3024856
*milyck* schreef: Mag niet maar zou wel kunnen bedoel je? :biggrin2: ( gaatgoogelen)
Toen ik nog op plantaardige olie reed, gebruikten mede-stokers het wel als koudestartverbeteraar ::)
Door hannabelgje
#3024860
De petroleum van een euro per liter is geen zuivere petroleum en stinkt in de kachel. Sommige mensen vinden dat niet erg, ik krijg er hoofdpijn van. Ook brandt het minder zuinig dan de gezuiverde petroleum.
Hier in be betaal je ongeveer 30 euro voor 20 liter gezuiverde petroleum.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door