Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2998150
Ja, het is sneu voor de reu, maar niet iedereen heeft de logeeradressen voor het oprapen liggen. Heb je zelf geen teef kan je hond ook nog over de thee gaan van de buurhond.

Afijn, hij is nu over de thee, dus voor nu zou ik proberen hem lekker te drogeren met iets van valeriaan ofzo. In ieder geval iets wat meteen werkt. De aanlooptijd is hij rustig geweest. Goedzo, dat is gunstig, want dat houdt zoveel in dat als juffie over haar ei heen is hij ook weer rustig wordt. Hier duurde dat extreme gemiep hooguit een dag of 5.
Ik had hier het geluk dat ik met minstens 2 deuren kon scheiden, maar dat betekende niet dat meneer zijn lied niet zong.
Denk overigens niet dat jij iets vreemds of abnormaals in huis hebt, dit is helaas heel normaal gedrag in deze. Die mazzeltjes van dat een reu simpel onder controle te houden is zegt meer over hoe de reu tegenover die teef staat als over enige opvoedkunde oid. Ik had hier toendertijd meerdere intacte teven en er waren erbij waar hij totaal niet naar omkeek als ze loops waren en voor anderen ging die door het vuur ( of de deur ). 1ste loopsheden zijn sowieso niet mee te tellen, die zien de meeste reuen niet als "echt".
#2998160
Angelique schreef: Ja, het is sneu voor de reu, maar niet iedereen heeft de logeeradressen voor het oprapen liggen. Heb je zelf geen teef kan je hond ook nog over de thee gaan van de buurhond.

Afijn, hij is nu over de thee, dus voor nu zou ik proberen hem lekker te drogeren met iets van valeriaan ofzo. In ieder geval iets wat meteen werkt. De aanlooptijd is hij rustig geweest. Goedzo, dat is gunstig, want dat houdt zoveel in dat als juffie over haar ei heen is hij ook weer rustig wordt. Hier duurde dat extreme gemiep hooguit een dag of 5.
Ik had hier het geluk dat ik met minstens 2 deuren kon scheiden, maar dat betekende niet dat meneer zijn lied niet zong.
Denk overigens niet dat jij iets vreemds of abnormaals in huis hebt, dit is helaas heel normaal gedrag in deze. Die mazzeltjes van dat een reu simpel onder controle te houden is zegt meer over hoe de reu tegenover die teef staat als over enige opvoedkunde oid. Ik had hier toendertijd meerdere intacte teven en er waren erbij waar hij totaal niet naar omkeek als ze loops waren en voor anderen ging die door het vuur ( of de deur ). 1ste loopsheden zijn sowieso niet mee te tellen, die zien de meeste reuen niet als "echt".
Onwijs bedankt..daar hebben we iets aan.. ::)gewoon een beetje support/ ervaring in je situatie doet een mens ook goed. Ik herken alles..scheiden gaat ook prima..alleen daarmee is "de ellende "niet over...Ik heb voor een bulldog van 45 kilo geen logeeradres voor het oprapen..Boy kennende gaat hij in een pension zonder ons en "zijn" Jane ook over zijn koker en dat is dan nog veel zieliger want dan is hij bij vreemden..en nu is hij gewoon thuis..Het is gewoon lastig en onhandig..maar voor een dag of 5-6 moeten we er mee dealen maar ik dacht stel er is iets wat ff voor wat rust zorgt dan gun ik hem en ons dat wel..
Valeriaan gewoon bij de natuurwinkel?
#2998161
Tja, ik had destijds de 'mazzel' dat Bono bij de eerste loopsheid van Liz direct al een klein beetje begon te reageren met oa klappertanden op haar hoogtepunt. En dat Liz keurig regelmatig loops werd, daardoor kon ik de puur geslachtsdrift op tijd inzetten. En hij heeft er daarna geen echte last meer van gehad.

Bono was destijds al jaren ervoor gecastreerd.....
#2998168
Inge en Bono schreef: Tja, ik had destijds de 'mazzel' dat Bono bij de eerste loopsheid van Liz direct al een klein beetje begon te reageren met oa klappertanden op haar hoogtepunt. En dat Liz keurig regelmatig loops werd, daardoor kon ik de puur geslachtsdrift op tijd inzetten. En hij heeft er daarna geen echte last meer van gehad.

Bono was destijds al jaren ervoor gecastreerd.....
ja hier ook..inderdaad ja.wij dachten steeds dat er iets met zijn gebit was hahahaa..ik ga nu ff verantwoord valeriaan scoren en puur geslachtsdrift voor de volgende keer ruim op tijd..wat zou jij aanhouden qua periode..nu zo met een 2e keer nog even lastig inschatten..
We zitten nu denk ik in de 3e week en dan kunnen we het ongeveer weer verwachten over.....maanden..
#2998196
Angelique schreef: Valeriaan gewoon bij het kruidvat oid.  En als het je te dol wordt en je hebt de mogelijkheid, even met reu alleen een paar uurtjes eruit, wandelen, auto rijden enz. Dat zijn gedachten even verzet worden en jouw oren even geen gemiep aan hoeven te horen.

Dat proberen we steeds wel maar als hij de riem ziet gaat hij snel verstoppen ...hij is echt errug hoor...want stel je voor als hij Jane 5 minuten moet missen..ik sjor hem dan de hele straat door maar hij blijft trekken "doet hij anders nooooooooooooooooit"...dan doet hij echt in 10 seconde 5 plassen en een jeweetwel en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan met die banaan....misschien rolschaatsen aan hahahah
#2998202
Summerditches schreef:
Dat proberen we steeds wel maar als hij de riem ziet gaat hij snel verstoppen ...hij is echt errug hoor...want stel je voor als hij Jane 5 minuten moet missen..ik sjor hem dan de hele straat door maar hij blijft trekken "doet hij anders nooooooooooooooooit"...dan doet hij echt in 10 seconde 5 plassen en een jeweetwel en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan met die banaan....misschien rolschaatsen aan hahahah
Herkenbaar hoor, wij hadden een reu die ik het terrein niet afkreeg voor een training als hij wist dat een van de teven loops was.
#2998206
Angelique schreef: Valeriaan gewoon bij het kruidvat oid.  En als het je te dol wordt en je hebt de mogelijkheid, even met reu alleen een paar uurtjes eruit, wandelen, auto rijden enz. Dat zijn gedachten even verzet worden en jouw oren even geen gemiep aan hoeven te horen.
ik gebruikte ook wel eens valdispert en dat werkte idd ook wel,bij Hidde had ik met sanal relax sneller resultaat als hij compleet over zijn theewater was van een loopse teef.
ik wens je veel sterkte nogmaals,wat ook al heb ik geen teef in huis weet ik wat voor ellende het kan zijn(dwars door de tuindeuren heen willen en onder de schutting naar de buu hond  ::)
ook niet meer eten en de godganselijke dag(nacht!) hijgen janken piepen en drentelen >:(
#2998217
Ik kan je voor nu alleen maar sterkte wensen. Misschien inderdaad een kalmeringsmiddeltje.  Om dit soort toestanden te voorkomen (zit er nu zelf voor t eerst in) ben ik ook 'heel gemeen'.  Onze reu vanaf dag 8 niet meer bij het teefje, ze zien elkaar dus ook niet: reu in de bench in de hal, teef langs andere kant naar buiten. Hoera ik heb 2 tuinen. Dekentje van teef uit de bench in de schuur. Reu in huis. Hij snuffelt wel wat, maar blijft verder rustig. En dan weer andersom, reu eerst weer in bench, teefje in huis, reu naar buiten in de andere tuin. Ga om beurten met hen uit. Teef eerst in haar tuin laten plassen, dan linksom de weg uit. Reu gaat rechtsom de weg uit. Gelukkig is t nu mooi weer en kunnen ze om beurten buiten zijn met een kluifwerkje. Tot nu toe gaat t goed, we zijn in dag 12  :duimen:...... Misschien heb je hier wat aan voor een volgende keer?

Ik kijk er wel errug naar uit dat ze weer samen kunnen hollen en dollen !!!! 
#2998236
Angelique schreef: Ja, het is sneu voor de reu, maar niet iedereen heeft de logeeradressen voor het oprapen liggen. Heb je zelf geen teef kan je hond ook nog over de thee gaan van de buurhond.
Ja, maar dan doe je er toch ook wat aan? Als Oscar over de thee ging van de buurhond, dan zorgde ik ook voor een oplossing.

Ik vind niet eten, 24/7 liggen te hijgen en over zijn toeren zijn, zo erg dat je er 3 keer per nacht uit moet, niet willen wandelen enz echt heel erg heftig. Dus voor de volgende keer zijn middeltjes leuk, maar zou ik hoe dan ook zorgen dat er een opvangadres achter de hand is. Dan heb je een escape.

Over de genoemde middelen: niet elke hond reageert er goed op. Oscar raakte van puur geslachtsdrift nogal over de zeik. Dus probeer dat uit, want dat effect wil je er niet bij hebben als het al zo heftig is.
#2998243
Envie schreef: Ik kan je voor nu alleen maar sterkte wensen. Misschien inderdaad een kalmeringsmiddeltje.  Om dit soort toestanden te voorkomen (zit er nu zelf voor t eerst in) ben ik ook 'heel gemeen'.  Onze reu vanaf dag 8 niet meer bij het teefje, ze zien elkaar dus ook niet: reu in de bench in de hal, teef langs andere kant naar buiten. Hoera ik heb 2 tuinen. Dekentje van teef uit de bench in de schuur. Reu in huis. Hij snuffelt wel wat, maar blijft verder rustig. En dan weer andersom, reu eerst weer in bench, teefje in huis, reu naar buiten in de andere tuin. Ga om beurten met hen uit. Teef eerst in haar tuin laten plassen, dan linksom de weg uit. Reu gaat rechtsom de weg uit. Gelukkig is t nu mooi weer en kunnen ze om beurten buiten zijn met een kluifwerkje. Tot nu toe gaat t goed, we zijn in dag 12  :duimen:...... Misschien heb je hier wat aan voor een volgende keer?

Ik kijk er wel errug naar uit dat ze weer samen kunnen hollen en dollen !!!!
Ik moet eerlijk zeggen dat het tijdens de vloei dagen echt heel goed ging..dus dat zal de periode zijn denk ik tot zo'n 12-14 dagen .."Boy ff normaal" was al prima echt waar maar nu ze gestopt is met vloeien is kennelijk HET moment uitgebroken waarbij zij iets naar uitlokken neigt en Boy zich opwerpt "als vrijwilliger"..Jane in de tuin gaat redelijk goed want dan kunnen we Boy van binnenuit prima corrigeren als hij tegen de deur staat te rammen..maar andersom ff niet..IK heb kleedjes zat dus het is wel een goed plan (we gebruiken dezelfde bench) om de kleedjes te wisselen bij het wisselen van de hond..dank je daar voor en ik denk dat wij ook voor een 2e bench gaan voor de volgende keer..Als Boy zelf in de bench ligt en Jane ligt aardig uit de buurt dan geeft hij het wel redelijk snel op..maar ligt zij in de bench dan ligt hij er tegenaan geplakt..dat zou met een 2e bench in een hele ander hoek van het huis wel te verbeteren zijn..Het is voor ons ook nieuw en ik snap dat iedere reu anders reageert en dat iedere eigenaar zich bij verschillende oplossingen beter voelt maar ik dacht er komt altijd wel iets aan informatie waar ik iets mee kan..top hoor dank je..
Laatst gewijzigd door Summerditches op di 30 sep 2014, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door