Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2997953
Als je toch niet wilt stoppen met caafjes, dan word het makkelijker  :biggrin2:, je keus maken en duimen dat ze samen kunnen  ;)
Heel veel plezier met je bejaarde kluppie  :biggrin2:
Door hannabelgje
#2997973
Kaela schreef: Maar als je niet wil stoppen kan je toch gewoon die dames van een fijn thuis voorzien? Dat lijkt me hartstikke fijn voor die dames, zo te horen hebben ze het fijn bij jou!
Precies
Door keetje
#2998219
Het mag waarschijnlijk niet zo zijn. 2 mails, eergisteren om info en gisteren weer om info en om afspraak te maken om naar de dames te komen kijken. Totaal geen reactie. Vandaag , net dus (11.45), gebeld, komt er een bandje dat ze van 10.00uur tot 16.00uur bereikbaar zijn en dat ik in die tijd moet bellen en dat je niets in kan spreken. Willen die lui hun dieren wel kwijt? Het is dat ik mijn zinnen nu gezet heb op die 2 oude dames maar anders zou ik zeggen,...steek maar in je r**t. Ik kan hier zo moedeloos (=kwaad >:() van/om worden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2998249
keetje schreef: Het mag waarschijnlijk niet zo zijn. 2 mails, eergisteren om info en gisteren weer om info en om afspraak te maken om naar de dames te komen kijken. Totaal geen reactie. Vandaag , net dus (11.45), gebeld, komt er een bandje dat ze van 10.00uur tot 16.00uur bereikbaar zijn en dat ik in die tijd moet bellen en dat je niets in kan spreken. Willen die lui hun dieren wel kwijt? Het is dat ik mijn zinnen nu gezet heb op die 2 oude dames maar anders zou ik zeggen,...steek maar in je r**t. Ik kan hier zo moedeloos (=kwaad >:() van/om worden.
Het was een opvang, toch? Die hebben het vaak echt onwijs druk. Ik zou het gewoon later nog eens proberen.

Ik heb hier hetzelfde gehad met Jopper en zijn vriendin Floortje. Jopper is een konijn van 8, Floortje was een jaar 7 toen ze stikte in haar brokjes en overleed. Ik wil eigenlijk gaan minderen met konijnen, maar Jopper kwijnde echt weg alleen. Ik heb nu bij de opvang een oude dame opgenomen die niemand meer hebben wilde, Neeltje, van 9. Ze hebben het heerlijk samen. Als één van de twee weg valt dan zien we dan wel weer verder. De oude dame heeft het nu in elk geval beter als in de opvang.
Niet dat ze het daar echt slecht hebben, maar ze zat toch maar de hele dag in een grote kooi, eenzaam voor zich uit te kijken. Nu zit ze lekker in een grote ren met een lief maatje.
Door keetje
#2998263
Nee joh, het is geen opvang, een officieel asiel  http://dbca.dierenbescherming.nl/. Ik snap er echt niets van. Eerst was de info helemaal fout op hun site, daar had ik eergisteren ook over gemaild en nu dit. Totaal niet bereikbaar. Ik ga het straks nog 1 keer proberen en anders zoek ik verder.
Weetje, alles wat we hier hebben is tweedehands, zeg maar. Alles komt uit opvangen en/of asiel. Is niets mis mee, wij gaan ervoor. Theo, de oude kater die we vorig jaar uit het asiel haalden, hoopt op dierendag 16 te worden. Hij is zo krakkemikkig als ik weet niet wat, maar in het asiel had hij maar in een hok gezeten en hier ligt hij lekker in het zonnetje op zijn eigen bankje, eet hij lekker 2 keer per dag een bakje blik en vaak ook al KKV. Met medicijnen dat wel, maar die oude man geniet duidelijk nog.
Luna komt uit het asiel. Onze 2 konijnen komen uit de opvang, ook de laatste 2 kippen zijn "geredde" kooikippen, dus we gaan ervoor. Maar dan moet een opvang wel te bereiken zijn anders ga ik elders kijken. Deze dames, in ieder geval 1 van de dames, mankeert gewoon wat, en ze zijn ruim 5 jaar, niet knuffelbaar, dus niet echt dieren waar mensen voor in de rij staan. Dus die passen prima hier, maar dan moet ik ze wel kunnen gaan halen, snapje. :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2998345
keetje schreef: Nee joh, het is geen opvang, een officieel asiel  http://dbca.dierenbescherming.nl/. Ik snap er echt niets van. Eerst was de info helemaal fout op hun site, daar had ik eergisteren ook over gemaild en nu dit. Totaal niet bereikbaar. Ik ga het straks nog 1 keer proberen en anders zoek ik verder.
Weetje, alles wat we hier hebben is tweedehands, zeg maar. Alles komt uit opvangen en/of asiel. Is niets mis mee, wij gaan ervoor. Theo, de oude kater die we vorig jaar uit het asiel haalden, hoopt op dierendag 16 te worden. Hij is zo krakkemikkig als ik weet niet wat, maar in het asiel had hij maar in een hok gezeten en hier ligt hij lekker in het zonnetje op zijn eigen bankje, eet hij lekker 2 keer per dag een bakje blik en vaak ook al KKV. Met medicijnen dat wel, maar die oude man geniet duidelijk nog.
Luna komt uit het asiel. Onze 2 konijnen komen uit de opvang, ook de laatste 2 kippen zijn "geredde" kooikippen, dus we gaan ervoor. Maar dan moet een opvang wel te bereiken zijn anders ga ik elders kijken. Deze dames, in ieder geval 1 van de dames, mankeert gewoon wat, en ze zijn ruim 5 jaar, niet knuffelbaar, dus niet echt dieren waar mensen voor in de rij staan. Dus die passen prima hier, maar dan moet ik ze wel kunnen gaan halen, snapje. :)
Jazeker, en zeker als het echt een asiel is.
Ik weet dat het in een opvang waar 1 vrijwilliger werkt soms gewoonweg niet te doen is om én voor de dieren te zorgen én de telefoon op te nemen. Nou zal het in een asiel ook niet zo zijn dat iemand de hele dag uit zijn neus staat te eten, maar dan dienen zaken wel dusdanig georganiseerd te zijn dat men in ieder geval de telefoon opneemt.

In dit geval zou ik ook verder kijken.
Door keetje
#2998384
Vanmiddag nog een keer gebeld en weer vna hetzelfde. We zijn bereikbaar van 10.00uur tot 16.00uur dus belt u op die tijd even terug, er kan geen boodschap ingesproken worden.  ::)

Morgen is meneer Keetje een dag naar kantoor dus dan kan ik toch niet weg. Dus ik waag er dan nog maar eens een telefoontje aan en dan vind ik het prima. Jammer voor de beestjes.
Door kakocavi
#2998690
keetje schreef: Ik heb er een mailtje aan gewaagd, jullie hebben gelijk, er is helemaal niets zeker in deze wereld, dus wie weet hoelang ze het nog vol houden. 1 van de meisjes heeft wel de kwaal die Juanita ook had en wat haar fataal geworden is. Cystes op de eierstokjes. Maar ik lees nu her en der op het net dat eigenlijk 90% van de oudere damescavia's daar meer of mindere mate last van heeft? En op die leeftijd is opereren geen optie? Geen idee, we hebben 4 maanden geleden nog 1 van de jongens laten opereren aan een gezwel en die is er ook goed uitgekomen. We zien het wel, Eerst maar eens het antwoord afwachten.
Mijn cavia is toen ze 6,5 was geopereerd. Haar baarmoeder en eierstokken zijn verwijderd (vanwege eierstokcysten en een bloedende baarmoedertumor) en er is nog een flinke milttumor uitgehaald. Ze is nu 7 jaar en vitaler dan ooit. Je weet het nooit natuurlijk, maar soms kunnen ze meer hebben dan je denkt.
Door keetje
#2998694
Straks toch nog telefoon gehad van een mevrouw van het asiel en besloten dat het niet de oude dames gaan worden. 1 van dat stel is gewoon ronduit gemeen tegen anderen (ze zijn daarom al 2 keer terug gekomen omdat koppeling met een derde zeugje niet lukte)dus koppelen aan onze Rosita zit er niet in. Dat is dus niet de oplossing, jammer, ik heb mijn zinnen een beetje op de dames gezet maarre,...nu komt er een castraatje, ook ruim 5 jaar, gevonden op straat, heeft wat mankementjes maar daar valt mee te leven, voor hem en voor ons. 17 oktober gaan we hem halen dan kan hij meteen bij Rosita. 't Schijnt een aanhankelijke oudere man te zijn dus,....Kay is zijn naam,en hij komt hier dus wonen. :)  http://dbca.dierenbescherming.nl/asield ... r/18/80400

Juanita had dus ook cystes op de eierstokjes en die wilden we ook nog laten opereren, ondanks dat ze ruim 5 1/2 was, maar helaas heeft dat niet meer zo mogen zijn, ze was opeens weg.
Bedankt voor je bericht Kakocavi, nu weet ik gewoon dat het nog kan. En 7 jaar is een heel erg mooie leeftijd voor een cavia, vooral omdat ze nog zo vitaal is. Ik teken ervoor en hoop dat de mijne ook die leetijd mogen halen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door