Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3000778
Doranto schreef: Jaja, doe er nog maar eens een schepje bovenop  >:(

Maar serieus, ik hoop dat je echt een heerlijk plekje voor ze vindt!  :)
:crazy2:

Dank je wel, we doen het heel rustig aan  ;)
Zoals ik eerder al schreef, ze blijven hier zo lang als ze nodig hebben, en dan kijken we rustig aan naar de meest optimale plek.
Ik heb een goede vriendin, daar zou Mouse morgen heen mogen, maar omdat wij nog niet weten of ze op lange termijn evt. wel of niet aan schapen kan of wil werken laten we voorlopig alle opties open.
#3000816
Kallista schreef: 2 eten heus niet zo veel meer als eentje  :biggrin2: :D
Ja maar, ik heb gezegd dat er na Z'ev een pup zou komen  ;) en in mijn hart ben ik goed genoeg hoor, maar jeetje deze heeft begeleiding nodig en tja ik werk weer 36 uur  :( maar als ik niet zou werken zou ik haar ophalen, ongeacht of ze bij de schapen zou werken of niet. Mijn hemel wat een leuk meisje is het... Maar ik moet naar mijn verstand luisteren.
#3000825
Kallista schreef: Zev, je hebt helemaal gelijk, ik was je ook maar aan het plagen hoor  :biggrin2:
Ik weet nog wel dat je dat indertijd zei van een pup.

Toppie trouwens dat je nu een job hebt, proficiat daarmee, dat had ik dan gemist  :yeah:
haha weet ik wel, maar ze lijkt ook nog eens vreselijk op de border van mijn beste vriendin, zooo leuk! Ik wil een grote boerderij en bakken met geld hahaha.
#3000833
Kallista schreef: Boerderij(tje) (zeg maar gerust 20-jaar-renovatie-project)  hebben we al, maar bakken met geld...
i wish...hier vreten de viervoeters me de oren van de kop  :2funny:

Ja, en leuk is ze  :tease:
Daarom ben ik nog op zoek naar een handige vrien (dakdekker/loodgieter/timmerman) hahaha
#3000843
Kallista schreef: 2 eten heus niet zo veel meer als eentje  :biggrin2: :D
jee wat een verschil al te zien,  fijn dat het zo goed gaat!!
Tja, en als het alleen het voer is gelijk doen!.....maar vaak zijn het ook , tijd, energie, DA kosten end, dan dan moet je nog even goed nadenken he  :) :biggrin2:
#3000850
Wat een prachtige foto's en heerlijk filmpje van Mouse!!
Je ziet in het filmpje inderdaad dat ze moe wordt en daardoor de aandacht verslapt, maar jeetje zeg... wat doet ze het al goed!!
Van getraumatiseerde hond naar dit in 2 weken... Mouse heeft zin in haar toekomst! :)
#3001388
essie74 schreef: ff voor de beeldvorming, zouden ze ooit nog kunnen drijven? niet specifiek schapen? maar bijvoorbeeld koeien?  en zou het met kinderen ed. een optie zijn?  of is het trauma daar te groot voor denk jij?
Weet je, als iemand koeien wil drijven met een border collie vind ik dat op zich niet vreemd.
Veel van de nestbroers en -zusjes van mijn eigen bc reuen doen dat.
Maar ik heb de mogelijkheden en de expertise niet om dat uit te testen.

En om daar nu als ze het nooit gedaan hebben op latere leeftijd nog mee te beginnen (zeg pas vanaf 3 jaar of ouder), nee dat zou ik niet doen.
Nog los van het feit of ik nog niet weet of ze ooit nog behoorlijk terug aan het werk kunnen en willen.

Van de reu denk ik dat eerder wel, maar net die zou ik liever niet bij kinderen plaatsen.
Ik denk nl dat ze geen kleine kinderen gewend waren, maar eerder in de ren gezeten hebben als ze niet moesten werken.

Jake gaat van het weekeinde mee naar iemand die een grote kudde heeft, dan gaan we misschien wat meer zien wat ie wil en kan.
#3014264
Even een update:

Nadat Jake een weekeinde mee is geweest naar Duitsland bij iemand met een kudde schapen, is besloten dat ie daar op proef mocht gaan wonen, veel sneller dan we verwacht hadden.
Dit lijkt de plek waar hij gelukkig oud gaat mogen worden. Super plaats waar hij exact lijkt te passen!
Daar ben ik na 2 weken nu voorzichtig positief over, het zal nog veel trainen blijven, maar hij doet het al heel goed.

Vandaag mocht ie dan voor het eerst mee een kudde van een bevriend schaapsherder verzetten, en daar heeft het jochie blijkbaar goed zijn best gedaan, en geluisterd ook  :biggrin2:

Afbeelding

Na gedane arbeid nog een lekkere beloning gehad:
Afbeelding

Ook Mouse begint nu langzaam steeds meer uit haar schulp te kruipen, de schapen laten we even voor wat het is, ze is vorige week pas gesteriliseerd, en het arme ding had de pech dat maandagmorgen de wond weer open ging, zag er niet goed uit dus maandag met spoed retour DA.

Begint langzaam goed te genezen, en doordat je toch veel aan haar moet zitten begint ze nu te begrijpen dat mensen niet altijd boos zijn en joepie dat knuffelen toch eigenlijk ook wel heel fijn is  :D

Als ze weer helemaal fit is gaan we wat meer dingen ondernemen, zoals weer vaker in het bos wandelen, eens mee op bezoek naar andere mensen, en dan ook nog eens opnieuw bekijken wat ze van schaapjes vind  :)
#3014348
Ow, wat geweldig voor Jake! :D Hij is zo te zien helemaal in z'n element daar en dat al zo snel na hun rotleven.
En Mouse begint nu ook te ontdooien bij de warme knuffels die jullie haar geven. Dat is ook super nieuws! Hopelijk is ze weer snel opgeknapt en klaar voor heerlijke boswandelingen. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door