Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2997170
Kaela schreef: Ik zou in ieder geval heel goed zorgen voor stofzuigen=vlooien die je opzuigt dood. Ons werd geadviseerd steeds met een omgevingsspray in de stofzuigerzak te sprayen. Nadeel is wel dat de geur van die spray steeds uit je stofzuiger komt. Maar dan gaan de vlooien die je opzuigt wel dood. Vlooienband in de zak doen schijnt niet te werken zei deze dierenarts
Dat wist ik niet. Dank. Want ik heb er nu vlooienband ingedaan. Gisteren ook wat omgevingsspray na het stofzuigen. Maar ik was niet van plan om dat te blijven doen, omdat het inderdaad zo vies ruikt :-X
#2997175
Op mijn werk hadden we ook altijd last van vlooien ( ik heb nooit met dieren gewerkt). Het enige wat er aan te doen was, was omkleden op het werk en het kledingkastje goed inspuiten met omgeivngsspray. Als we onverhoopt toch eens vlooien hadden, was het een kwestie van 3 of 4 x per dag de honden kammen, net zolang dat er niets meer te vinden was. Ik zette de honden altijd wel op een groot laken als ik ze kamde. Dat laken ging daarna direct in de was. Ook hier hebben we een houten vloer met naden. Verder iedere dag stofzuigen en de manden continue maar wassen. Het is altijd goed gekomen.
#2997179
Mijn da gaf me de raad om een Bolfo fogger te gebruiken. Dan moet je wel 4 uur uit je woning en nadien luchten. Ik heb 't toen 's nachts aangezet, Berre mee naar boven voor een keer, na een uur of 5 alles open. Na nog 's een uur met een dweil de looppaden en nadien het tafelbladen de keukenbladen, deuren.....alles waar je met je handen aankomt afgenomen met vochtige doeken. Voedsel mag in gesloten kasten blijven maar ik had toch het meeste ingepakt en buiten gezet omdat ik bang was dat het gas toch op de verpakkingen zou komen door eventuele kieren. Bij ons bleken de vlooien overigens te komen uit een vogelnest in het klimop bij de achterdeur. Klimop is weg en geen vlooien meer  ;)
#2997247
kiara schreef: Regel matig knoflook ook Leo
Heb hier nooit last al 30 jaar niet
3 keer oer week knoflook ook voor teken niet 1 nu
Grappig, omdat Linga kurkuma krijgt, had ik geen knoflook meer door de groentenmix gedaan. Mmm, ze gaan weer op de knoflook met z'n alle, dan maar even geen kurkuma voor Lingie.... (of een beetje).
#2997261
Vroeger had mijn zus ook honden en hoogpolig wollen vloerbedekking :-\
Ook was ze niet echt proper.
Het wemelde daar dan ook van de vlooien. Als ik naar haar toe ging dat spoot ik met een bus omgevingsspray me broekspijpen en beetje op me mouwen. Wel hoofd wegdraaien. Maar toen wist ik nog niet hoeveel gif dat spul was ;)
Omdat als ergens 1 vlo was werd ik gebeten op mijn benen. Maar onze hond en kat hadden gelukkig nooit last van de vlooien.

Oja en toen had je Groenbanden(waren ook gifgroen maar zonder gif) ;D voor honden die roken echt 2 maanden lang naar eucaliptus.Zijn toen uit de handel gehaald maar mijn moeder had nog wel een flinke voorraad gekocht. Dat zelfs een hond die we jaren later kregen ze ook nog omgehad heeft :)
#2997263
Thea schreef: Vroeger had mijn zus ook honden en hoogpolig wollen vloerbedekking :-\
Ook was ze niet echt proper.
Het wemelde daar dan ook van de vlooien. Als ik naar haar toe ging dat spoot ik met een bus omgevingsspray me broekspijpen en beetje op me mouwen. Wel hoofd wegdraaien. Maar toen wist ik nog niet hoeveel gif dat spul was ;)
Omdat als ergens 1 vlo was werd ik gebeten op mijn benen. Maar onze hond en kat hadden gelukkig nooit last van de vlooien.

Oja en toen had je Groenbanden(waren ook gifgroen maar zonder gif) ;D voor honden die roken echt 2 maanden lang naar eucaliptus.Zijn toen uit de handel gehaald maar mijn moeder had nog wel een flinke voorraad gekocht. Dat zelfs een hond die we jaren later kregen ze ook nog omgehad heeft :)
Die zijn inderdaad uit de handel gehaald. Rook heerlijk, maar hielp geen ene zier tegen vlooien of teken.
Door Martine-Tom
#2997331
Lizzy schreef: Potverdrie, er ontsnapt vanmiddag een vlo aan mijn kam :-X

Ik heb vandaag toch mooi (of eigenlijk heel erg niet mooi) 2 vlooien >:(
Ik leef met je mee, ben er al een week mee bezig, maandag 13 vlooien van Tom gehaald, elke dag erna 2 tot 5...nu voor de 3e dag vlovrij, duimen dat dat zo blijft!

Succes!
#2997371
Het hondenspul wassen met azijn werkt ook goed, daar kunnen de vlooien enzo slecht tegen.
Iets in de stofzuiger zak stoppen wordt afgeraden, omdat de meeste stofzuigers aan de achterkant uitblazen en dan zou je juist de eitjes en zooi veel meer verspreiden door de kamer.
#2997373
miik schreef: Het hondenspul wassen met azijn werkt ook goed, daar kunnen de vlooien enzo slecht tegen.
Iets in de stofzuiger zak stoppen wordt afgeraden, omdat de meeste stofzuigers aan de achterkant uitblazen en dan zou je juist de eitjes en zooi veel meer verspreiden door de kamer.
Die snap ik niet....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door