Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3011102
Annemarie Rijnveld schreef: Ik ben al weer een tijdje vlo vrij, op kussens en de bank heb ik knock down gegooid, de honden iedere dag een week lang een teentje knoflook gegeven, en bij iedere wandeling buiten op straat goed ingesmeerd met Neemolie...misschien gewoon geluk gehad, maar vlooien zijn er niet meer..
Knock down? Wat is dat voor spul?
#3011193
Annemarie Rijnveld schreef: Even bus er bij gehaald: Beaphar Vlooienpoeder Knock down, Pyrethrum extract, Piperonylbutoxide.
Is bedoeld om de vacht mee in te wrijven, maar dat heb ik dus niet gedaan,ik heb het in de mand en op de bank gestrooid, rijkelijk..
OK, dank je.

Hoe vaak deed jij die Neem olie op?
#3011246
Lizzy schreef: OK, dank je.

Hoe vaak deed jij die Neem olie op?
Vaak Lizzy, bij iedere wandeling, helaas, dus 3 of 4 x per dag :( Neem olie heeft maar een korte werkingsduur...ik deed de olie pas buiten op straat er op, want ik had het idee dat de vlooien het smerig vonden en dan alvast van de honden afsprongen...Geen idee of dat werkelijk zo is, maar na een week waren zij wel vlo-vrij.
#3011301
Annemarie Rijnveld schreef: Vaak Lizzy, bij iedere wandeling, helaas, dus 3 of 4 x per dag :( Neem olie heeft maar een korte werkingsduur...ik deed de olie pas buiten op straat er op, want ik had het idee dat de vlooien het smerig vonden en dan alvast van de honden afsprongen...Geen idee of dat werkelijk zo is, maar na een week waren zij wel vlo-vrij.
Oei, dat gaat een dure hobby worden :-X
En hoe bracht je het op? (sorry voor de vele vragen!).
#3011429
Lizzy schreef: Oei, dat gaat een dure hobby worden :-X
En hoe bracht je het op? (sorry voor de vele vragen!).
Met 4 honden zeer zeker. Maar zij zijn kortharig toch? Scheelt al weer een stuk...Yuma heeft een dikke vacht dus was wat moeilijker om tot de huid te Komen. Een ander probleem is dat de honden de stank van Neem verschrikkelijk vinden, dus ze gaan als idioten liggen rollen en gek doen, dit was eigenlijk de eerste reden dat ik het buiten op straat ben gaan smeren, honden vastgebonden aan een paaltje, en na de behandeling gelijk weg stevig doorlopend, zodat er niet gerold kon worden.

1. Met een druppelaar (zoals je ook spot on aanbrengt) breng ik druppels aan langs de hele ruggegraat  rondom basis staart, rondom basis oren, en tussen de tenen in en onder de voeten tussen de zooltjes in
2. daarna doe ik wat van de Neem op mijn handen en smeer de binnenkant van de oorflappen in, in de 4 oksels en over de hele buik.
3. en dan nog wat in mijn handen en nog eens goed insmeren over de rug, tegen de haren in....

Met zijn allen stonken we uren in de wind, (Neem houdt ook de muggen op een afstand) het is ook wel een heel karwei als je meerdere keren per dag moet behandelen. Ik kan mij dus ook wel voorstellen dat je dan liever een regulier antivlooien middel wil gebruiken. En ja de fles is nu wel bijna leeg...in het begin mengde ik de Neem met amandelolie, maar voor een beter effect (denk ik) ben ik het puur gaan gebruiken, maar je kan het dus ook verdunnen met amandel- of jojoba-olie.

Ik heb voor deze manier gekozen omdat Yuma sinds de rabiesvaccinatie continu last heeft van vreselijke Hotspots, en Ale een chronische vasculitis :(
#3011451
Annemarie Rijnveld schreef: Met 4 honden zeer zeker. Maar zij zijn kortharig toch? Scheelt al weer een stuk...Yuma heeft een dikke vacht dus was wat moeilijker om tot de huid te Komen. Een ander probleem is dat de honden de stank van Neem verschrikkelijk vinden, dus ze gaan als idioten liggen rollen en gek doen, dit was eigenlijk de eerste reden dat ik het buiten op straat ben gaan smeren, honden vastgebonden aan een paaltje, en na de behandeling gelijk weg stevig doorlopend, zodat er niet gerold kon worden.

1. Met een druppelaar (zoals je ook spot on aanbrengt) breng ik druppels aan langs de hele ruggegraat  rondom basis staart, rondom basis oren, en tussen de tenen in en onder de voeten tussen de zooltjes in
2. daarna doe ik wat van de Neem op mijn handen en smeer de binnenkant van de oorflappen in, in de 4 oksels en over de hele buik.
3. en dan nog wat in mijn handen en nog eens goed insmeren over de rug, tegen de haren in....

Met zijn allen stonken we uren in de wind, (Neem houdt ook de muggen op een afstand) het is ook wel een heel karwei als je meerdere keren per dag moet behandelen. Ik kan mij dus ook wel voorstellen dat je dan liever een regulier antivlooien middel wil gebruiken. En ja de fles is nu wel bijna leeg...in het begin mengde ik de Neem met amandelolie, maar voor een beter effect (denk ik) ben ik het puur gaan gebruiken, maar je kan het dus ook verdunnen met amandel- of jojoba-olie.

Ik heb voor deze manier gekozen omdat Yuma sinds de rabiesvaccinatie continu last heeft van vreselijke Hotspots, en Ale een chronische vasculitis :(
Naaaah, als ik dat had gewild, had ik dat al weken geleden opgedaan...

Ik stofzuig en vlooienkam me helemaal het lazerus (twee keer per dag minimaal), heb natuurlijke spray uit de USA over laten komen, heb wel gif in de omgeving gespoten en toch had ik verdomme gisteren weer een vlo >:( :-X :'(. Oh, ik had ook van Bogacare pipetten gekocht. Daar zit margosa extract in. Twee keer raden wat dat is :biggrin2:. Neem. Vier pipetten voor 24 euro. Ik denk dat een flesje pure neem olie goedkoper is. Nou moet ik zeggen, ik vind die druppels van Bogacare dus heel lekker ruiken. Daar zit vast iets in dat de smerige lucht van neem olie verbloemt! Het ruikt een beetje citronella-achtig.

Maar goed, ik ga op jacht naar pure neem olie, dank je wel voor je uitleg!
#3011535
Fido schreef: Op dit moment adviseer ik de comfortis tabletten. Deze werkt tegen vlooien en ook heel snel. Bravecto werkt tegen vlooien en teken maar voor dieren die momenteel geen last hebben van teken zou ik dus de comfortis geven. Daarbij werkt de comfortis 4 weken en de Bravecto 12 weken. Eind oktober niet echt nodig lijkt mij  ;)
Dat hangt er vanaf waar je woont/verblijft. In gebieden waar reeen wonen, zijn het hele jaar door teken :(
#3011627
Parelridder schreef: Dat hangt er vanaf waar je woont/verblijft. In gebieden waar reeen wonen, zijn het hele jaar door teken :(
Daar heb je gelijk in. En soms zijn er ook in onze omgeving honden/katten die het hele jaar door last hebben van teken. Gister nog iemand aan de balie dus toen de Bravecto geadviseerd.
#3011995
Lizzy schreef: Naaaah, als ik dat had gewild, had ik dat al weken geleden opgedaan...

Ik stofzuig en vlooienkam me helemaal het lazerus (twee keer per dag minimaal), heb natuurlijke spray uit de USA over laten komen, heb wel gif in de omgeving gespoten en toch had ik verdomme gisteren weer een vlo >:( :-X :'(. Oh, ik had ook van Bogacare pipetten gekocht. Daar zit margosa extract in. Twee keer raden wat dat is :biggrin2:. Neem. Vier pipetten voor 24 euro. Ik denk dat een flesje pure neem olie goedkoper is. Nou moet ik zeggen, ik vind die druppels van Bogacare dus heel lekker ruiken. Daar zit vast iets in dat de smerige lucht van neem olie verbloemt! Het ruikt een beetje citronella-achtig.

Maar goed, ik ga op jacht naar pure neem olie, dank je wel voor je uitleg!
Graag gedaan!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door