Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2997738
rosmin schreef: Lizzy,

Stomen is echt een goed alternatief en gifvrij.
Ja, je had het al eerder geschreven, sorry, ik wilde er ook al eerder op reageren. In mijn geval is dat niet het geval. De luchtvochtigheid in ons huis is al te hoog om een stoomreiniger te kunnen gebruiken.... En vlooien zijn toch al dol op een hoge luchtvochtigheid dus ze vinden het hier al enig ::) >:( :biggrin2:
#2997739
Nou had ik ook gedaan hoor. Ze moeten toch dood...als ze zich vermeerderen komt er alleen maar meer gif bij kijken.

Krijg wel het idee dat er veel zitten, lees er hier meerdere mensen over, en heb zelf ook nog nooit een vlo in huis gehad tot een paar weken terug.

Heb hier Joep meteen gewassen met shampoo voor huidproblemen, met berkenteer. Stinkt, houden ze niet zo van die vlooien denk ik, en daarna kon ik ook beter controleren op poepjes. Gijs draagt een seresto band ivm de vele teken die hij heeft, al had ie die een tijdje niet aangehad toen ik de vlo zag.
Heb ook wel het idee dat Joep minder teken heeft als Gijs de band aan heeft, dus je zou ook nog kunnen overwegen je honden ombeurten een band om te doen.
#2997742
Lizzy schreef: Ja, je had het al eerder geschreven, sorry, ik wilde er ook al eerder op reageren. In mijn geval is dat niet het geval. De luchtvochtigheid in ons huis is al te hoog om een stoomreiniger te kunnen gebruiken.... En vlooien zijn toch al dol op een hoge luchtvochtigheid dus ze vinden het hier al enig ::) >:( :biggrin2:
Ja het blijven kl*te beestjes,
luchtvochtigheid is hier momenteel 75
in ons huis is het ook vochtig
we stomen wel,  met de deuren open als het kan
We zetten nu 's avonds de gaskachel  aan, niet vanwege de kou, maar om het minder vochtig te krijgen...
leuk he, oude huizen  ::)
#2997755
Lizzy schreef: Ja, je had het al eerder geschreven, sorry, ik wilde er ook al eerder op reageren. In mijn geval is dat niet het geval. De luchtvochtigheid in ons huis is al te hoog om een stoomreiniger te kunnen gebruiken.... En vlooien zijn toch al dol op een hoge luchtvochtigheid dus ze vinden het hier al enig ::) >:( :biggrin2:
Dat is natuurljk zo, maar het idee achter stomen is dat je de jongelui al doodgestoomt hebt in hun kierenschuilplaats.
#2997757
Tegen het vocht, ordinaire vochtvreters inzetten.
Ik heb er in de kamer een hoog op de kast staan, boven een op de ketel, en in de kasten van die pinquinen die vocht opnemen en die droog je in de magneping, aangezien ik die niet heb maar in de oven of aan de lucht als de kachel brand.
Wij hebben die pinquin dingen ook in de auto liggen, dat scheelt zoveel vocht dat wil je niet weten.
#2997772
Wij hebben heel gezellig drie hondjes een lift naar huis gegeven.... en die hebben wat laten liggen...

Ben ook al maanden bezig met de strijd tegen de eitjes, het pas geboren spul, hun ouders, ooms en tantes en opa's en oma's.
Houten vloeren met kieren én een hond met nu behoorlijke huidproblemen omdat hij echt niet tegen de anti-vlooiengoedjes kan. :(
#2997790
Ik heb dus sinds een half jaartje een hygrometer en die geeft voor en na stomen echt geen verschil in luchtvochtigheid aan. Heb ik gedweild met een ordinaire dweil dan is de luchtvochtigheid wel gedruende een uur of twee hoger. Verschil: stomen droog binnen 1 minuut (ok, 3 misschien). Na dweilen nog na 10 minuten nat.

Ik ben dus al jaaaaaaren fan van de stoomreiniger.
#2997831
Lizzy schreef: Maar als de eitjes uit komen, doodt de aarde dan de larven dat je weet? Of denk je dat het zinloos is, deze hatseflats aarde?
Het doodt wel de larven. Dus lekker in de stofzuiger doen. Misschien ook wat in de auto strooien? Ik las dat het ook in het gazon tegen vlooien wordt gebruikt. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door