Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3165004
Hier lijkt er soms een soort hars op te zitten die er niet af gaat. Maar dit is echt 2 keer vegen en alles er af  :D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3165029
Onze kachel doet het  :D :D :D
Ooooooowww het is gewoon warm in het hele huis  :o
(Voor het eerst sinds 8 jaar  :-X)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3165035
Kim_S schreef: Onze kachel doet het  :D :D :D
Ooooooowww het is gewoon warm in het hele huis  :o
(Voor het eerst sinds 8 jaar  :-X)
Wat heerlijk Kim, geniet van de warmte! :-*
Door eelke
#3165037
Kim_S schreef: Onze kachel doet het  :D :D :D
Ooooooowww het is gewoon warm in het hele huis  :o
(Voor het eerst sinds 8 jaar  :-X)
Ohhh heerlijk!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3165045
zurca schreef: Prop kranten, eventueel beetje nat maken en dan met wat as werkt hier ook prima en gratis :biggrin2: :P
Nouuuuuuuuuuuu  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3165046
Kim_S schreef: Onze kachel doet het  :D :D :D
Ooooooowww het is gewoon warm in het hele huis  :o
(Voor het eerst sinds 8 jaar  :-X)
Owwww wat een heerlijkheid!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3165082
zurca schreef: Prop kranten, eventueel beetje nat maken en dan met wat as werkt hier ook prima en gratis :biggrin2: :P
Beetje as werkt inderdaad ook. Maar je wilt niet weten hoe het je ruitje beschadigt  :-X
Ik heb dat ook lang gedaan. Het resultaat is nu een totaal bekrast ruitje. Logisch eigenlijk achteraf gezien. De reden dat je de aanslag eraf kunt krijgen is namelijk door de schurende werking van de as.  :-\
Spray is dan misschien niet zo milieuvriendelijk maar wél beter voor je ruitje!

ps. Ik heb ook wel een de oven/grill spray van HG gebruikt. Die werkt net zo goed als de kachelruitjes spray. Een van de 2 is ietsje minder duur, maar ik weet niet meer welke.
Laatst gewijzigd door doranto op di 27 okt 2015, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3165147
- pien - schreef: Wat een schattig kacheltje Zurca! Past mooi  :)

Wij hebben er zo een: een Franklin
Afbeelding
met minder bling, alleen de koperkleurige bollen zitten erop.

Vorig jaar heb ik nog gekeken naar een pelletkachel als verwarming maar de meeste zijn net grote schoenendozen, ik wilde zo'n ding niet in m'n kamer...past totáál niet.
Ons rookkanaal is nagekeken (er moest van 16 jaar kauwnest uit  :-X ) en nu blijkt dat onze Franklinkachel er niet op aangesloten kan worden. Te klein rookkanaal voor zo'n kachel die je open stookt (rookkanaal is 130 en het moet minimaal 150 zijn voor een opengestookte kachel).
Dus gaat mr. Franklin weer op MP en dan komt er een Jotul F100 waarschijnlijk...
Afbeelding
Hier kunnen ook best grote houtblokken in (40 cm).
Door - pien -
#3165167
Nee hoor, hier gaan we alleen bij zitten kneuteren met een goed glas slobberwijntje en een biereke  ;D
Door eelke
#3165172
Doranto schreef: Beetje as werkt inderdaad ook. Maar je wilt niet weten hoe het je ruitje beschadigt  :-X
Ik heb dat ook lang gedaan. Het resultaat is nu een totaal bekrast ruitje. Logisch eigenlijk achteraf gezien. De reden dat je de aanslag eraf kunt krijgen is namelijk door de schurende werking van de as.  :-\
Spray is dan misschien niet zo milieuvriendelijk maar wél beter voor je ruitje!

ps. Ik heb ook wel een de oven/grill spray van HG gebruikt. Die werkt net zo goed als de kachelruitjes spray. Een van de 2 is ietsje minder duur, maar ik weet niet meer welke.
Ja dat schurende lijkt me inderdaad ook niet goed.
Als het goed is zou deze spray ook nog helpen voorkomen dat het opnieuw weer snel zwart wordt.

Onze ruitjes beslaan toch wel vrij snel ook eigenlijk. Maakt niet uit wat voor hout erin zit. Ik merk daarin ook nog extra veel verschil tussen de zijruitjes en de voorruit. Geen verklaring voor.

Nu worden ze helemaal snel vies omdat we nog niet hard hoeven stoken, en daardoor de kachel vrij vaak smoren.
Door charmed
#3165211
Ik heb al langer de verwarming aan, steeds koorts gehad weken lang. Ook vandaag de verwarming aan ;) veel te koud hier en grijs!
Door keetje
#3165326
Ik stook ook al weer redelijk. Ik knal hem gelijk op fullpower nadat de aanmaakhoutjes eenmaal fikken en mijn ruitje is nog steeds brandschoon. Kachel goed wit van binnen. Als je echt goed stookt dan hoeft je ruit helemaal niet vuil te worden, zo is me verteld door kenners en het blijkt echt zo te zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door