Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2991804
Ik vind het voor moeders, die dan moeten beslissen of dochter wel of niet gevaccineerd gaat worden best wel een dilemma. Als Dochterlief straks als ze 38 is nou net 1 van die 2 varianten krijgt waartegen gevaccineerd kon worden. Dan ga je je als moeder toch verrekte schuldig voelen denk ik.
#2991809
keetje schreef: Wat ik me afvraag na deze reactie's gelezen te hebben is het volgende. Hebben jullie zelf dochters in de leeftijd dat ze een oproep krijgen/kregen voor de vaccinatie en wat heb je toen gedaan? Het met de dochters overlegd of zelf de beslissing (voor hen) genomen?
vorig jaar kreeg mijn dochter de oproep tot vaccinatie.
mijn man en ik hebben de keus aan haar gelaten nadat we op internet de voors en tegens hadden opgezocht.
in het verleden hebben wij ook kritisch gekeken naar bepaalde vaccinaties en sommige vaccinaties hebben mijn kinderen dan ook niet gehad.
ze heeft een paar uur zitten lezen en besloten het niet te doen,het voelde voor haar als een schijnveiligheid en er waren nog veel te veel onzekerheden.

in de klas heeft ze veel commentaar gehad,maar nadat ze aan haar mentor had gevraagt haar standpunt uit te leggen hield dat op.
#2991814
keetje schreef: Ik vind het voor moeders, die dan moeten beslissen of dochter wel of niet gevaccineerd gaat worden best wel een dilemma. Als Dochterlief straks als ze 38 is nou net 1 van die 2 varianten krijgt waartegen gevaccineerd kon worden. Dan ga je je als moeder toch verrekte schuldig voelen denk ik.
nee daar ga ik me absoluut niet schuldig over voelen.
mijn dochter is niet gevaccineerd tegen kinkhoest en mijn zoon en ik wel,we hebben alle 3 kinkhoest gekregen .
mijn zoon en ik zijn echt heel ziek geweest(ben zelfs opgenomen in het ziekenhuis!) en mijn dochter is een week verkouden geweest.bij de GGD is door bloedonderzoek vast gesteld dat het echt kinkhoest was.
ik voelde me dan ook schuldig naar mijn zoon toe omdat ik toen al wist dat de kinkhoest vaccinatie een wassen neus is,maar toen was ik een stuk jonger en durfte niet tegen de arts in te gaan toen ik mijn bezwaren uitte :-[
Gebruikersavatar
Door Hope
#2991816
Roef & Hidde schreef: vorig jaar kreeg mijn dochter de oproep tot vaccinatie.
mijn man en ik hebben de keus aan haar gelaten nadat we op internet de voors en tegens hadden opgezocht.
in het verleden hebben wij ook kritisch gekeken naar bepaalde vaccinaties en sommige vaccinaties hebben mijn kinderen dan ook niet gehad.
ze heeft een paar uur zitten lezen en besloten het niet te doen,het voelde voor haar als een schijnveiligheid en er waren nog veel te veel onzekerheden.

in de klas heeft ze veel commentaar gehad,maar nadat ze aan haar mentor had gevraagt haar standpunt uit te leggen hield dat op.
Wat een dappere meid!
Door Esther Q
#2991827
keetje schreef: Ik vind het voor moeders, die dan moeten beslissen of dochter wel of niet gevaccineerd gaat worden best wel een dilemma. Als Dochterlief straks als ze 38 is nou net 1 van die 2 varianten krijgt waartegen gevaccineerd kon worden. Dan ga je je als moeder toch verrekte schuldig voelen denk ik.
Dat schuldgevoel wordt ons ook aangepraat door de maatschappij, en door ons allemaal. Als we nu eens gewoon accepteren dat er geen hele zekerheden bestaat op dit gebied en dat we dus moeten (en gelukkig kunnen) kiezen. En dat je altijd achteraf toch de ziekte kunt krijgen, of je nu het een of het ander hebt gekozen. Schuldgevoel is net zoiets als angst, beide heb je niks aan.
Door kakocavi
#2991841
Esther Q schreef: Ze refereren daarbij aan de HPV infectie die vooraf gaat aan de vorming van kankercellen.

`In fact, 70% of all HPV infections resolve themselves without treatment in a year, and the number rises to well over 90% in two years.´
’About eight in every ten women who have been sexually active will have HPV at some stage of their life,’ Harper says.  ’Normally there are no symptoms, and in 98 per cent of cases it clears itself.  But in those cases where it doesn’t, and isn’t treated, it can lead to pre-cancerous cells which may develop into cervical cancer.’
Oké, maar dan nog staat er dat een HPV infectie uit zichzelf opgelost wordt terwijl dat niet zo hoeft te zijn. De rest van het verhaal is ook uit de context gehaald, het is inderdaad zo dat 4 van de 40 stammen worden aangepakt maar dat zijn wel verreweg de belangrijkste.
Door kakocavi
#2991843
Roef & Hidde schreef: nee daar ga ik me absoluut niet schuldig over voelen.
mijn dochter is niet gevaccineerd tegen kinkhoest en mijn zoon en ik wel,we hebben alle 3 kinkhoest gekregen .
mijn zoon en ik zijn echt heel ziek geweest(ben zelfs opgenomen in het ziekenhuis!) en mijn dochter is een week verkouden geweest.bij de GGD is door bloedonderzoek vast gesteld dat het echt kinkhoest was.
ik voelde me dan ook schuldig naar mijn zoon toe omdat ik toen al wist dat de kinkhoest vaccinatie een wassen neus is,maar toen was ik een stuk jonger en durfte niet tegen de arts in te gaan toen ik mijn bezwaren uitte :-[
Kinkhoest vind ik toch wel even héél wat anders dan kanker.
#2991847
kakocavi schreef: Kinkhoest vind ik toch wel even héél wat anders dan kanker.
tot dat je aan kinkhoest bijna dood gegaan bent!zo als in mijn geval of ik nu dood ga aan kanker of kinkhoest lijkt me niet ter zake doende!!
Door Esther Q
#2991848
kakocavi schreef: Oké, maar dan nog staat er dat een HPV infectie uit zichzelf opgelost wordt terwijl dat niet zo hoeft te zijn. De rest van het verhaal is ook uit de context gehaald, het is inderdaad zo dat 4 van de 40 stammen worden aangepakt maar dat zijn wel verreweg de belangrijkste.
Er staat dat in de meeste gevallen een HPV infectie uit zichzelf oplost. Dat het niet zo hoeft te zijn kun je daaruit afleiden, lijkt me. Ik begrijp niet waarom je dit bericht, dat van een insider komt, wilt ontkrachten. De dramatische toon, oké, ik houd daar ook niet van, die is onnodig angstzaaiend, maar daar kun je toch doorheen kijken? Ik quote alleen maar stukjes die volgens dit artikel direct van die insider komen. Kan natuurlijk zijn dat ze verkeerd gequote is, ik voel zelf niet zo de behoefte om dat te gaan nachecken, maar er even vanuit gaande dat zij dit werkelijk zo heeft gezegd, hecht ik er iig enige waarde aan. Elke boodschap is gekleurd, altijd, ook deze, maar als dit mijn vakgebied zou zijn, zou ik er het fijne van willen weten!
Door Martine-Tom
#2991849
Weet je....ik vraag me vooral af, waarom kiest de medische wetenschap voor een enting voor een virus die in 2% van de besmettingsgevallen mogelijk voor kanker zou kunnen zorgen, waarom niet een test (bloed, urine..tegelijk met een uitstrijkje) om te zien of iemand HPV heeft en indien ja daarop behandelen of later nogmaals testen om te zien of het weg is ofzo.
Waarom moet er gelijk weer met medicijnen gegooid worden...soms is de wereld best ziek.
#2991851
Martine-Tom schreef: Weet je....ik vraag me vooral af, waarom kiest de medische wetenschap voor een enting voor een virus die in 2% van de besmettingsgevallen mogelijk voor kanker zou kunnen zorgen, waarom niet een test (bloed, urine..tegelijk met een uitstrijkje) om te zien of iemand HPV heeft en indien ja daarop behandelen of later nogmaals testen om te zien of het weg is ofzo.
Waarom moet er gelijk weer met medicijnen gegooid worden...soms is de wereld best ziek.
eens!
Door Esther Q
#2991856
Martine-Tom schreef: Weet je....ik vraag me vooral af, waarom kiest de medische wetenschap voor een enting voor een virus die in 2% van de besmettingsgevallen mogelijk voor kanker zou kunnen zorgen, waarom niet een test (bloed, urine..tegelijk met een uitstrijkje) om te zien of iemand HPV heeft en indien ja daarop behandelen of later nogmaals testen om te zien of het weg is ofzo.
Waarom moet er gelijk weer met medicijnen gegooid worden...soms is de wereld best ziek.
Daar hebben we gelukkig medicijnen voor :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2991862
Tja ik zie net op FB een pup die overleden is waarop door utrecht sectie is verricht: overleden aan teveel aan levend entstof............
Of zijn dit dan ook geen directe bewijzen?
Vind het raar dat als iemand na een vaccinatie omvalt het in ieder geval niet bewezen kan worden dat het daardoor komt, en het dus niet daardoor komt, en als het van een broodje salmonella was dat moet de salmonella persee van dat broodje komt bij wijze van.

Waarom worden problemen door vaccinatie nou niet eens serieus genomen? Volgens mij echt niet omdat men het bewijs niet zeker kan stellen, maar meer om andere redenen.
Ben niet tegen vaccineren an sich maar dat HPV virus vaccinatie heb ik zelf niet gedaan en zou ik ook bij mijn denkbeeldige dochter niet gedaan hebben
Esther Q schreef: Daar hebben we gelukkig medicijnen voor :biggrin2:
Jij snapt het !  ;D
Door Esther Q
#2991865
Kaio schreef: Tja ik zie net op FB een pup die overleden is waarop door utrecht sectie is verricht: overleden aan teveel aan levend entstof............
Of zijn dit dan ook geen directe bewijzen?
Vind het raar dat als iemand na een vaccinatie omvalt het in ieder geval niet bewezen kan worden dat het daardoor komt, en het dus niet daardoor komt, en als het van een broodje salmonella was dat moet de salmonella persee van dat broodje komt bij wijze van.

Waarom worden problemen door vaccinatie nou niet eens serieus genomen? Volgens mij echt niet omdat men het bewijs niet zeker kan stellen, maar meer om andere redenen.
Ben niet tegen vaccineren an sich maar dat HPV virus vaccinatie heb ik zelf niet gedaan en zou ik ook bij mijn denkbeeldige dochter niet gedaan hebben
Jij snapt het !  ;D
En, als iemand geneest na een medicijn, dan wordt dat wel als bewijs gezien dat die genezing door het medicijn komt, wat natuurlijk ook helemaal niet zo hoeft te zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door