Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#2990480
Sja, nou moe, hoe denken jullie dat jullie wollen kleding gemaakt is? Allemaal omaatjes die naast elkaar in een fabriekshal met pennen zitten te breien?
Ik heb hier trouwens een heel mooie zachte super warme muts van 100% alaskan malamute onderwol. Zelf gemaakt. Hondjes gekamd, wol gewassen, gedroogd en gesorteerd, gekaard, gesponnen en toen gebreid met de hand. Een week werk zo'n ding... en je kunt er nog geen paar tientjes voor vragen.

Maar goed, geen brei-mensen hier blijkbaar :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2990483
Esther Q schreef: Sja, nou moe, hoe denken jullie dat jullie wollen kleding gemaakt is? Allemaal omaatjes die naast elkaar in een fabriekshal met pennen zitten te breien?
Ik heb hier trouwens een heel mooie zachte super warme muts van 100% alaskan malamute onderwol. Zelf gemaakt. Hondjes gekamd, wol gewassen, gedroogd en gesorteerd, gekaard, gesponnen en toen gebreid met de hand. Een week werk zo'n ding... en je kunt er nog geen paar tientjes voor vragen.

Maar goed, geen brei-mensen hier blijkbaar :biggrin2:
Niet  :'(

Bij ons thuus stond er ook eentje. Nooit gebruikt wegen het ontbreken van de f8cking manuel  :biggrin2:
Door hannabelgje
#2990487
Een kennis van mij heeft er eentje waar ze erg blij mee is. De wol is alleen erg duur tegenwoordig. Ik denk dat ze er eentje van singer heeft. Brother is ook een goed merk.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2990489
Als ik nou tijd over had  ::)
Maar dat is de komende 18 jaar nog niet zo vrees ik  :-X
Door evelyn02
#2990496
Ik heb er wel een maar al een poosje niet gebruikt. Het is een Brother en dat is een goed merk breimachines. Ik vind het heerlijk om te doen, het werkt verslavend.
Door Esther Q
#2990499
evelyn02 schreef: Ik heb er wel een maar al een poosje niet gebruikt. Het is een Brother en dat is een goed merk breimachines. Ik vind het heerlijk om te doen, het werkt verslavend.
Heb je een heel uitgebreide? Die in allerlei vormen ook kan breien?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2990503
Esther Q schreef: omg wat is dat :biggrin2:
Dat lijkt me best handig als je in Lapland woont  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2990509
Kiezen voor een dubbelbeds-machine, dan kun je veel meer. Wat ik me herinner moest ik de boorden altijd wel met de hand doen. Mijn vader (je leest het goed) heeft hele posters voor mij nagebreid in truien, die man was geniaal op de breimachine. Wij hadden een Brother en een ASAP.
Door evelyn02
#2990544
Esther Q schreef: Heb je een heel uitgebreide? Die in allerlei vormen ook kan breien?
Ik heb een dubbelbedsmachine met ponskaarten. Daarmee kan je allerlei motieven breien. Tegenwoordig zijn ze vaak electronisch om patroneren te maken maar met ponskaarten werkt ook prima.

Er zijn machines voor dunne wol (tot ongeveer pen 4) en voor dikkere wol.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door