Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ramses1
#2990993
Lizzy schreef: Geinig :-X

Ik dacht dus dat ik de enige was met zoveel stof in huis. En ik dacht al dat het door het spoor komt, waar wij bij in de buurt wonen. Maar het komt hier misschien ook wel door de honden? Ik heb echt zo absurd veel stof in huis, ik word er niet goed van. Ik stofzuig elke dag. En om de dag, dan wacht ik 30 minuten. Dan stof ik alle meubelen, vensterbank, schilderijen, etc. met een vochtige microvezeldoek. En het is niet normaal zoveel stof ik overal van af haal!

Kan het echt door de honden komen joh?
Dat dus :(

Het schijnt de stof uit de lucht weg te zuigen, niet wat al is neergedaald maar wel wat nog rondzwerft. Helpt zo'n Venta echt tegen het vele stof?
Laatst gewijzigd door Ramses1 op zo 14 sep 2014, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2991052
Ramses1 schreef: Dat dus :(

Het schijnt de stof uit de lucht weg te zuigen, niet wat al is neergedaald maar wel wat nog rondzwerft. Helpt zo'n Venta echt tegen het vele stof?
Ja! Zonder Venta: Papegaai naast glimmend zwarte tegeltjes op de schouw, na 1 dag kan je je naam er schrijven. Met Venta: Na 2 dagen begin je te denken goh morgen zou ik er misschien mijn naam op kunnen schrijven.

Nadeel: de venta zelf schoonmaken vond ik een stom klusje en het middel wat je in het water doet is niet heel goedkoop. Maar met dat middel ging het wel veel beter, dus ik gebruikte dat wel.
Door Lizzy
#2991058
Venta is een luchtbevochtiger, toch? Ja, daar heb ik niks aan, het is hier vochtig genoeg van zichzelf.... (te). Andere apparaten?
Door Erna
#2991059
Lizzy schreef: Ik zeg "herplaatsen", wat jij Erna?! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar zonder dollen, geven honden zoveel stof? En het is ook zwart he, niks lichtgrijs/wit stof, nee, bijna zwart!
Het stof herplaatsen! hihi

Het is niet alleen stof van huidschilfers maar het is het zand aan hun poten en stof in hun vacht wat ze mee naar binnen nemen. Door het lopen in huis verplaatsen ze ook het stof en ligt het overal.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2991063
Lizzy schreef: Venta is een luchtbevochtiger, toch? Ja, daar heb ik niks aan, het is hier vochtig genoeg van zichzelf.... (te). Andere apparaten?
Nee, de venta haalt stof uit de lucht door vochtige roterende platen. En draagt daarbij wel bij aan een gezonde luchtvochtigheid in huis, maar is niet specifiek een luchtbevochtiger.
Door Ramses1
#2991098
Erna schreef: Het is niet alleen stof van huidschilfers maar het is het zand aan hun poten en stof in hun vacht wat ze mee naar binnen nemen. Door het lopen in huis verplaatsen ze ook het stof en ligt het overal.
Dit bracht mij net op het idee om de waterblazer op droge honden te zetten en.... My god wat een stof!!! Vooral de twee Herders stonden in bijna een mist van stof. :o :o
Ik weet wat ik ga doen : een Venta kopen en de honden af en toe ook droog onder de blazer zetten!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2991236
Lizzy schreef: Ik zeg "herplaatsen", wat jij Erna?! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar zonder dollen, geven honden zoveel stof? En het is ook zwart he, niks lichtgrijs/wit stof, nee, bijna zwart!
Ja joh.  :biggrin2:

Hier in een ver verleden een keer de fout gemaakt om binnen (dan wel in de trimsalon) een waterblazer op een droge vacht te zetten. Nah echt, je wist niet  wat je zag  :-X

Maar hier is afstoffen ook iets wat je doet 5 minuten voor de visite binnekomt.Verder is het kansloos  :biggrin2: En afstoffen doe ik altijd met een natte doek tesamen met spuitflacon water/sop, anders is het gewoon op laten waaien om het 10 minuten later weer terug te zien dwarrelen.
Door eelke
#2991238
Ik stofzuig inderdaad alle kastjes etc eerst met zo'n opzetstukje daarvoor, en daarna alles nog eens af met een natte doek.

En dan moet het de dag er na weer.  >:(
Door Shanti en co
#2991254
Lizzy schreef: Veul, 350 euro :-X
Daarom hebben wij laatst een Boneco gekocht, die is normaal "maar" €270 (toen ook nog korting).
Hij werkt ook prima maar uit de venta halen we heel vies water terwijl we uit de boneco gewoon viezig water halen.
Een ander nadeel van de boneco vind ik dat je een watereservoir hebt wat je onder de kraan moet houden (ik ben elke keer bang dat ik hem laat vallen), bij de venta moet je er gewoon water ingieten. En als er water uit het reservoir loopt klokt die (de eerste keer dacht ik dat er een kat aan het overgeven was  :biggrin2: ).
Wel is de boneco in de zachte stand stiller maar op zijn harst hoor je hem duidelijker dan de venta oo zijn hardst

In allebei de apparaten gebruiken we trouwens gewoon afwasmiddel ipv dat middel wat je er speciaal voor kan kopen. Dat zorgt voor een laagje op de schoepen waardoor het beter het stof uit de lucht haalt.
Door Juul
#2991255
Hey wat toevallig dit topic.

Ik heb net een Venta opgehaald. Bij Dorcas voor 4,75    8). Hij stond er al voor mijn vakantie, voor 15 euro. Nu stond ie er dus nog en was ie zelfs afgeprijsd. LOL. Dus heb ik hem maar meergenomen.
Ik ga hem zometeen schoonmaken en aanzetten. Hier ook mega veel stof, ik hoop dat het echt iets scheelt.
Door Lizzy
#2991272
Angelique schreef: Ja joh.  :biggrin2:

Hier in een ver verleden een keer de fout gemaakt om binnen (dan wel in de trimsalon) een waterblazer op een droge vacht te zetten. Nah echt, je wist niet  wat je zag  :-X

Maar hier is afstoffen ook iets wat je doet 5 minuten voor de visite binnekomt.Verder is het kansloos  :biggrin2: En afstoffen doe ik altijd met een natte doek tesamen met spuitflacon water/sop, anders is het gewoon op laten waaien om het 10 minuten later weer terug te zien dwarrelen.
:biggrin2: :biggrin2:

Ik wist dat dus niet he, dat er zoveel stof met de honden mee kwam. Echt leerzaam, dit forum :biggrin2:

Ik maak ook een emmer sop. En dan met een microvezeldoek alles vochtig afnemen. Ik nam vandaag het Dalmatierschilderij af, dat was al een week of 2 geleden, naaah, je zou denken dat ik echt een heul vies wijf ben :-X :biggrin2:

Maar goed, niemand van jullie heeft zelf last van het stof, qua longen, hoesten, hoofdpijn en dergelijke?
Door eelke
#2991278
Nee, ik denk dat ik er inmiddels ook wel redelijk aangewend ben. En het raampje in de keuken staat altijd open voor frisse lucht.

Voel me ook altijd zo'n slechte huisvrouw. Helemaal als je eens een tijdje een hoge kast vergeet, of onder de koelkast en bank enzo  :-[
Hoewel ik echt bijna zeker weet dat ik meer huishoud dan gemiddeld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door