Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
#2985699
Mini's 3-tal schreef: Ik denk dat het wel waar kan zijn, toen ik nog niet zo lang vers/prooi voerde heb ik wel eens een muis ontdooid. Direct vanuit de vriezer erin en 20 seconden later was de muis heel evenredig verdeeld over de gehele binnenkant en heb ik na heel vaak en lang soppen maar een nieuwe gekocht. ::)
Dat vind ik toch een behoorlijk horrorverhaal, hoor Michiel! :biggrin2:
Door sella
#2985702
Wij hadden een combimagnetron omdat ik op de flat geen ruimte had voor een gasfornuis.
Hij is meeverhuisd naar hier, en hadden nog geen oven.
Nu hebben we al een jaar of wat een heul grote oven, en stond dat stomme ding daar maar en gebruikte hem vooral als timer :-[
Dus die naar de stort, scheelt me heel veel ergenis en schoonmaken.
Ontdooien doe ik of in de koelkast of in koud water.
Ik was ooit zo dom om te denken dat je een ovenmaaltijd snel kon verwarmen in de combimagnetron.
3 uur later nog pieslauw, en niet in smaak vooruit gegaan om het mild uit te drukken.
Toen was ik er zo klaar mee.
Komt hier dus ook niet meer, ook geen inbouw, niets.
Ik gebruik geen vaatdoekjes, maar papier, scheelt heel veel bacterie groei en hoef ik ook niet te zien hoe ik dat vieze ding schoon krijg :P :P
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2985717
een ovenmaaltijd 3 uur in de magnetron???
Schoonma heeft wel een keer per ongeluk de magnetronstand gebruikt bij afbakbroodjes, nou die waren na paar minuten toch echt wel zwart en hele bijkeuken stond vol rook. Zelfs de buren kwamen informeren of het wel goed ging en wat er aan de hand was.....
Een week later stonk het huis nog altijd, was blij dat ik er niet woonde  :biggrin2:
Door Esther Q
#2985765
Ruisje schreef: Dat vind ik toch een behoorlijk horrorverhaal, hoor Michiel! :biggrin2:
Nou idd, dat is absoluut horror in de magnetron :biggrin2:
Door Lil
#2985797
Een combi en kan niet zonder. Geen oven en op andere manier opwarmen duurt vaak erg lang en is niet altijd even lekker. Bijv. Macaroni in pan opwarmen. Ik vind dat smaken alsof hij gebakken is. Het wordt dan ook te gaar.
Uitdrogen in magnetron geen last van. Gebruik wel bakken met speciale deksels.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2985827
Lil schreef: Een combi en kan niet zonder. Geen oven en op andere manier opwarmen duurt vaak erg lang en is niet altijd even lekker. Bijv. Macaroni in pan opwarmen. Ik vind dat smaken alsof hij gebakken is. Het wordt dan ook te gaar.
Uitdrogen in magnetron geen last van. Gebruik wel bakken met speciale deksels.
Macaroni opwarmen is hier in ovenschaal doen, geraspte kaas erover en even in de oven ;-)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2985828
dinky89 schreef: een ovenmaaltijd 3 uur in de magnetron???
Schoonma heeft wel een keer per ongeluk de magnetronstand gebruikt bij afbakbroodjes, nou die waren na paar minuten toch echt wel zwart en hele bijkeuken stond vol rook. Zelfs de buren kwamen informeren of het wel goed ging en wat er aan de hand was.....
Een week later stonk het huis nog altijd, was blij dat ik er niet woonde  :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: Vast op 50 watt  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2985829
Lil schreef: Een combi en kan niet zonder. Geen oven en op andere manier opwarmen duurt vaak erg lang en is niet altijd even lekker. Bijv. Macaroni in pan opwarmen. Ik vind dat smaken alsof hij gebakken is. Het wordt dan ook te gaar.
Uitdrogen in magnetron geen last van. Gebruik wel bakken met speciale deksels.
Dat is hier meestal de bedoeling bij macaroni in de pan  :biggrin2:
Door hannabelgje
#2985840
Weet je wat ik toch wel apart vind? Er zijn mensen hier in het topic die ivm gezondheid geen magnetron willen gebruiken. Kan ik best inkomen. Hier wordt ie weinig gebruikt, maar af en toe toch wel voor het gemak. Maar van die mensen zijn er ook die een tatoeage hebben. Hoe zien jullie dat dan ivm jullie gezondheid?
Ik heb daar niks tegen, maar ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd.
Door Martine-Tom
#2985846
hannabelgje schreef: Weet je wat ik toch wel apart vind? Er zijn mensen hier in het topic die ivm gezondheid geen magnetron willen gebruiken. Kan ik best inkomen. Hier wordt ie weinig gebruikt, maar af en toe toch wel voor het gemak. Maar van die mensen zijn er ook die een tatoeage hebben. Hoe zien jullie dat dan ivm jullie gezondheid?
Ik heb daar niks tegen, maar ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd. Afbeelding
Ik heb 5 tat's binnenkort 6....en what can i say....i'm a maverick  :biggrin2:

Ik vind magnetron bereid eten vooral heel erg vies, denk niet zozeer dat ik dood omkap als ik magnetron voer eet  8)
Ik heb ook plastic bakjes waar eten in bewaard word, draag kleding zonder het te wassen als het nieuw is, en drink af en toe alcohol...je moet ergens dood aan gaan tenslotte  ;D
Door Lizzy
#2985851
hannabelgje schreef: Weet je wat ik toch wel apart vind? Er zijn mensen hier in het topic die ivm gezondheid geen magnetron willen gebruiken. Kan ik best inkomen. Hier wordt ie weinig gebruikt, maar af en toe toch wel voor het gemak. Maar van die mensen zijn er ook die een tatoeage hebben. Hoe zien jullie dat dan ivm jullie gezondheid?
Ik heb daar niks tegen, maar ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd. Afbeelding
Ik mis even het verbandje.
Door suzanne 1
#2985852
Wij hadden een magnetron in dit huis tot die plaats moest maken voor een grotere koelkast. Heb em in 1,5jr tijd 1x gemist. We gaan binnenkort verhuizen en in het nieuwe huis komt een nieuwe keuken. ....zonder magnetron. ...we gebruiken het ding gewoon nooit en ik vind het zonde van mn toch al beperkte opbergruimte. ...de keuken is daar 3x2
Door hannabelgje
#2985853
Je reactie zegt over de magnetton het voelt niet goed. Maar het gaat je dus meer over de smaak.
Door hannabelgje
#2985855
Lizzy schreef: Ik mis even het verbandje.
Nou wat ik bedoel is dat die inkt in je lijf vast ook niet echt tot het hoofdstuk gezond hoort. Dat bedoel ik.
Door Martine-Tom
#2985860
hannabelgje schreef: Je reactie zegt over de magnetton het voelt niet goed. Maar het gaat je dus meer over de smaak.
Vooral om de smaak, maar het voelt idd ook niet goed, net zoals ik ook niet graag onder een zendmast zou wonen oid...
Ik denk idd niet dat ik omkap na magnetron voer maar gezond voelt het ook niet nee. Ik was er ook nooit handig mee, te warm, te koud, brood met harde randen...nee lekker is het dus echt niet. Combi van die 2, met als belangrijkste de smaak.
Lekkende straling ed geloof ik niet zo heel erg in, ik wil dan nog wel geloven dat celkernen ed veranderen waardoor de voedingswaarde sneller achteruit gaat als bij koken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door