Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Berna
#2986097
Cindy de Wolf schreef: Wij eten veel eko /bio en de honden waar mogelijk.
Onlangs hebben wij een gedeelte van een koe gekocht, prima service. Misschien ook nog wat voor iemand anders hier een idee; http://www.koopeenkoe.nl
hoe was dat kwalitatief?
Ik koop niet perse bio, zeker niet in de supermarkt. Het keurmerk is leuk, maar je ziet door de bomen het bos niet meer. Er zijn veel fake merken.
We hebben een tijdje Odin-groente tas gehad. Maar dat was op een bepaald moment veel kool. En toch vaak te kort houdbare groente. Zon tas eet je in een dag niet leeg.
Helaas geen landwinkel hier :-(
Door TMG1961
#2986148
lianneke schreef: Wij doen hier zo,n drie maanden mee, eten niet veel vlees per keer en halen af en toe vis of kip bij.
Dat valt dan nog best mee kwa prijs
Door lianneke
#2986225
TMG1961 schreef: Dat valt dan nog best mee kwa prijs
Nou, dat vind ik ook, maarre..de smaak,heeeerlijk!
Door Cindy de Wolf
#2986289
Berna schreef: hoe was dat kwalitatief?
Ik koop niet perse bio, zeker niet in de supermarkt. Het keurmerk is leuk, maar je ziet door de bomen het bos niet meer. Er zijn veel fake merken.
We hebben een tijdje Odin-groente tas gehad. Maar dat was op een bepaald moment veel kool. En toch vaak te kort houdbare groente. Zon tas eet je in een dag niet leeg.
Helaas geen landwinkel hier :-(
Super enneh als je besteld mag je gratis 2 organen meebestellen...dus ik had lever en nier...van beide grofweg een kilo.
Ook wij doen met dit pakket zo'n 2 a 3 maanden met zijn 2-en ervan uitgaande dat we 2 a 3 keer in de week rundvlees eten.
Gebruikersavatar
Door S
#2986549
Bij de boer waar mijn paard staat, kunnen we eens per jaar ook een 'vleespakket' bestellen, samengesteld van de dieren die bij hem staan. Volgende keer doe ik zeker mee, weet ik tenminste 99% zeker dat die beesten geen rotzooi binnen gekregen hebben. Vriendinnen van mij hebben het wel al eens besteld en zijn laaiend enthousiast, ze zeggen echt een verschil te proeven met supermarkt-vlees.  :-X
Gebruikersavatar
Door S
#2988091
Goh, zoiets zouden wij toch ook moeten kunnen verwezenlijken hier. Leuk initiatief, laat zeker weten hoe het bevalt!

Laatst stak er wel een flyer in de bus voor bio groente- of fruitpakketten. Het kleinste bevat 5 tot 7 soorten en kost € 15, de grote bevat 6 tot 8 soorten en kost € 25...
Kweeniegoe...  ::)
Door Brigitte
#2988147
Berna schreef: hoe was dat kwalitatief?
Ik koop niet perse bio, zeker niet in de supermarkt. Het keurmerk is leuk, maar je ziet door de bomen het bos niet meer. Er zijn veel fake merken.
We hebben een tijdje Odin-groente tas gehad. Maar dat was op een bepaald moment veel kool. En toch vaak te kort houdbare groente. Zon tas eet je in een dag niet leeg.
Helaas geen landwinkel hier :-(
In Nieuwland zit bio-boerderij 'De Groene Geer' vorige week geweest, ik vond het aanbod redelijk, en de prijzen ook.
Zo'n Odin tas heb ik ook overwogen, maar ik kies liever zelf mijn groente en fruit.
Ik heb idd ook het idee dat er in de super met vooral bio-vlees gesjoemeld wordt, maar ik heb wel altijd bio-melk en roomboter
Door keetje
#2988195
Wat ik het nadeel van zo'n groentetas (van Odin oid) vind is dat je de hele winter kool en penen zit te eten. En dat met meneer Keetje, wiens darmen dus allergisch zijn voor kool en aanverwante artikelen, is niet handig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door