Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2985358
Martine-Tom schreef: Zo doe ik het ook hoor, vraag me ook af, iedereen die zo ontsmet na barf portioneren, doen jullie dat ook als je voor jezelf gekookt hebt met vlees?
Ik maak gewoon schoon met allesreiniger, elke keer pak ik een schoon doekje en zo af en toe als ik het op mijn heupen heb dan gaat er iets van bleek ofzo door de keuken (omdat dat zo lekker schoon ruikt :P ) verder maak ik me er niet zo druk om eigenlijk...en ik leef nog steeds :P
Tja, maar hier gaat het om iemand met een serieus lage weerstand en dan is dat toch wel even anders dan anders.
Borke schreef: Als je vegetariër bent, dan kan ik me indenken dat je voor Barf apart 'gereedschap' gebruikt.
Maar waarom doen de niet-vegetariërs dat?

Wij doen het in ieder geval niet en we leven nog steeds  ;)
Hier ook andere plank etc dan voor onszelf. De snijplank van Nelson heeft het behoorlijk te verduren en de krassen zijn best diep. Dat krijg je veel minder goed schoon dan een snijplank met normaal gebruik. Ook de messen gebruik ik alleen voor barf, omdat ik vlijmscherpe keukenmessen heb en ik niet het risico wil lopen dat ik die beschadig als ik per ongeluk probeer een stuk bot door te snijden  ::)
Door Martine-Tom
#2985359
Angelique schreef: Dat is idd ook een puntje bij het aparte gereedschap, dat ik die hakbijl en megavleesmes bij de bereiding van ons eigen voer eigenlijk nooit nodig heb.  Maar goed, dan nog, in een duister verleden gebruikte ik om het blikkie kattenvoer te prakken al een apart vorkje  :biggrin2:
Ik heb dezelfde afwijking  :biggrin2:
De katten hebben soms een lik blik nodig om ze aan een nieuwe smaak kvv te wennen...daar heb ik speciaal theelepels voor gekocht want een theelepel die in een blik gezeten heeft voelt toch niet senang om die in mn thee te stoppen  :P
#2985365
Ik ben niet extreem proper ::)
Het doekje wat evt nog op aanrecht lig gebruik ik dus bv na het portioneren en gaat daarna zeker de was in.
Zo ook de theedoek en handdoek.
Ik maak als ik klaar ben gewoon aanrecht met doekje en ontvetter schoon.
Heb wel een aparte snijplank en 2 vorkjes voor de kvv maar als die al in vaatwasser zitten pak ik gewoon een vork van ons zelf.
Schaar waar ik bv plastic van de kvv rollen knipt gaat iedere dag in de vaatwasser.
Heb nu en oude kapotte droger op het balkon staan daar gaat een grote snijplank van de ikea op en daar wil ik eigenlijk gaan portioneren en de bohman vullen die ik dus buiten aanzet als er bv pens in gaat.

Als ik het zo terug lees toch redelijk proper ;D

Maar ik doe ook net zo makkelijk de katten eten geven terwijl ik voor ons zelf ook bezig ben.
Het eten voor Bency gaat s morgens zo uit de vriezer in een oude pan of zijn etensbak die in die pan past.
S middags knippen we de zakjes open en krijg hij zijn eten.
#2985393
De echte gore klussen doe ik buiten op een oude tuintafel met kunststof blad . Die kan stevig worden geschrobt . Ik hoef geen dooie ganzen ,konijnen en dergelijke op mijn aanrecht
Verder heb ik een flinke grote snijplank voor de soos en een apart gedeelte aanrecht . Ik heb aparte messen en verder bestek voor ze .
Als ik klaar ben dan word de boel wel even goed schoon gemaakt en dan gaat alles de was in
De aanrecht is hier het schoonst zeg maar  :biggrin2:
#2985515
Als ik alles hier zo lees , prijs ik me gelukkig met mijn grote garage,  een tot barftafel omgebouwde comp. tafel en een uitstortgootsteen.  :D  Rolletje keukenpapier hangt  op  in de garage en een sprayflacon met een chlooroplossing  staat binnen handbereik. Eigen snijgereedschappen  liggen op of in de nabijheid van  de barftafel.  Het enige wat ik mis, is een  warmwaterkraan, dus moet ff met een emmer sjouwen

Ik hoef niet eens in de keuken te zijn met  de barfhappen .  :)
#2985525
Gisteren ben ik voor het eerst echt serieus bezig geweest met portioneren voor een maand (wij zijn nog maar beginners) en ik kan nu al met zekerheid zeggen dat ik toch zèker een aparte snijplank ga halen. Nadat ik een kilo niertjes versneden had, keek ik met een raar gevoel naar mijn ooit mooie groene snijplankje wat nu een beetje paars zag whahaha! Kan me niet voorstellen dat mijn groentjes nog lekker zouden smaken als ik datzelfde plankje zou gebruiken.

Wij hebben natuurlijk ook geen vaatwasser en ook al doe ik altijd een moortje kokend water bij het afwaswater, voor zulke dingen wil ik toch echt zeker zijn dat het schoon-schoon is. Vuil kruipt zo makkelijk in die sneetjes van een snijplank, dat vind ik gewoon geen fijn idee.

Gisteren een halve moor kokend water over de snijplank gegoten en de rest nog gebruik om het aanrecht schoon te maken.

Ik las dat iemand zei om een doekje in de micro te doen en dat kan zeker, maar je kan er ook wat kokend water over gieten (als je dan toch bezig bent, zoals ik bv.).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door