Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2985080
Ik leg elke dag oude folders/kranten op het aanrecht, daar zet ik de ontdooibak en voerbakken op als ik de bakken ga vullen. Vlees verdelen met takkenschaar/snoeischaar/gardena-knutselschaar doe ik boven de ontdooibak. Als het klaar is spoel ik de ontdooibak met heet water om (soms met een sopje) en gaat het papier in de papierbak. Eventuele gemorste bloedspetters op het aanrecht haal ik met afwasmiddel weg. Ontsmetten heb ik nog nooit gedaan, ben ik nou heel vies  :P?
#2985087
Theevelien schreef: Ik leg elke dag oude folders/kranten op het aanrecht, daar zet ik de ontdooibak en voerbakken op als ik de bakken ga vullen. Vlees verdelen met takkenschaar/snoeischaar/gardena-knutselschaar doe ik boven de ontdooibak. Als het klaar is spoel ik de ontdooibak met heet water om (soms met een sopje) en gaat het papier in de papierbak. Eventuele gemorste bloedspetters op het aanrecht haal ik met afwasmiddel weg. Ontsmetten heb ik nog nooit gedaan, ben ik nou heel vies  :P?
Nee hoor.
Ik ontsmet alleen alles gronding als mijn moeder hier in huis is en/of eet. Mijn moeder heeft een zeer lage weerstand en dan hou ik daar echt rekening mee. Verder ben ik echt tegenstander van een steriele leefomgeving. Je lichaam moet, als het dat kan natuurlijk, zichzelf juist leren beschermen tegen de meeste bacteriën. Wat niet wil zeggen dat het aanrecht hier vol bloed zit hoor, haha, maar gewoon goed schoonmaken met water, zeep en hoogstens een keer een sopje dettol doe ik niet.
#2985092
Ik haal bloed e.d. weg met keukenpapier en maak dan het aanrecht schoon met schoonmaakmiddel. Ongeveer één keer per week maak ik het aanrecht nog eens schoon met chloor. Mijn handen was ik gewoon met zeep uit een goedkoop zeeppompje Ik vond mezelf hiermee altijd wel netjes genoeg, maar voel me nu een beetje een viespeuk........ hoewel, nee eigenlijk vind ik de meesten hier nogal overdreven netjes.  :P
#2985094
Nadia schreef: Nee hoor. Schoon kan schoon lijken. Maar in werkelijkheid heb je de bacteriën een lekkere warme douche gegeven :)

Belangrijk ook is dat je schone doeken gebruikt. En afwisselt met  reinigingsmiddel. Bacteriën raken resistent tegen constant hetzelfde.
Dat resistent raken werkt bij mensen wat betreft bacteriën ook ;)

Hier maken we het gewoon goed schoon met onverdunde azijn, verder niet. Doodt idd bacteriën en is niet giftig oid. Het zal vast niet steriel zijn maar dat heb ik liever ook niet :biggrin2: En bovendien heb ik veel liever bacterien op de plek waar ik m'n eten bereid dan resten van giftige chemische zooi.
#2985102
Ruisje schreef: Voor het aanrecht gebruik ik altijd natuurazijn met water (50/50). Eerst het aanrecht schoonmaken, daarna de azijnoplossing erop sprayen, even laten intrekken en afnemen met een schone doek. Azijn doodt de bacteriën en neutraliseert geurtjes.
+1
Ik wilde het ook al schrijven. Bijkomend voordeel: azijn is niet giftig en belast het milieu niet.
Met Dettol moet je trouwens oppassen als je katten hebt, het schijnt voor katten giftig te zijn. Als het voor katten al giftig is, wil ik het zelf ook niet binnenkrijgen en zal het dus ook niet op mijn aanrechtblad gebruiken, laat staan mijn handen er mee insmeren.
#2985126
Sher schreef: Ik haal bloed e.d. weg met keukenpapier en maak dan het aanrecht schoon met schoonmaakmiddel. Ongeveer één keer per week maak ik het aanrecht nog eens schoon met chloor. Mijn handen was ik gewoon met zeep uit een goedkoop zeeppompje Ik vond mezelf hiermee altijd wel netjes genoeg, maar voel me nu een beetje een viespeuk........ hoewel, nee eigenlijk vind ik de meesten hier nogal overdreven netjes.  :P
Zo doe ik het ook ongeveer. En net als Hope, wanneer mijn moeder (89) bij mij logeert dan krijgt alles wat extra aandacht, zij is nou eenmaal kwetsbaarder. Alhoewel, als ik soms zie wat zij in haar eigen keuken presteert met haar eeuwige vaatdoekje  :-X dan denk ik wel eens: die moet ook ijzersterk zijn op bacteriegebied. Want als ik er van gruwel dan moet het wel erg zijn  ::)
In het kader van de bacteriën in huis kwam ik zojuist dit stukje tegen:

http://www.nu.nl/wetenschap/3864721/men ... erien.html
#2985132
Bedankt iedereen,hier kan ik zeker iets mee! :)

Voor degenen die het overdreven vinden,ik heb een lage weerstand door med.gebruik en heb een paar keer een ESBL besmetting gehad.
Ben op dit moment herstellende van een Campylobacter bacterie,vandaar dat ik het graag heeeel goed schoon wil hebben ;)
#2985135
robbiekomvoor schreef: Bedankt iedereen,hier kan ik zeker iets mee! :)

Voor degenen die het overdreven vinden,ik heb een lage weerstand door med.gebruik en heb een paar keer een ESBL besmetting gehad.
Ben op dit moment herstellende van een Campylobacter bacterie,vandaar dat ik het graag heeeel goed schoon wil hebben ;)
Kijk, en dan moet je gewoon extra uitkijken met rauw voedsel.
Niet alleen met vlees trouwens.
Ik zou dan ook zeker een set gekleurde snijplanken in huis halen voor jezelf. Zodat je ook geen kans hebt op kruis-besmetting.
#2985141
robbiekomvoor schreef: Bedankt iedereen,hier kan ik zeker iets mee! :)

Voor degenen die het overdreven vinden,ik heb een lage weerstand door med.gebruik en heb een paar keer een ESBL besmetting gehad.
Ben op dit moment herstellende van een Campylobacter bacterie,vandaar dat ik het graag heeeel goed schoon wil hebben ;)
Dat verandert natuurlijk een hoop en vind ik niet overdreven! Toch zou ik wel bij te agressieve middelen uitkijken voor inademing (spiritus) en huidcontact.  De meeste bacteriën leggen bij heet water en ordinair boenen met sop al het loodje ;) Dus daarna met een doekje van het een of ander erover is vaak al genoeg. En misschien kende je deze nog niet: tussendoor een vaatdoekje iets vochtig 1 minuut in de magnetron doodt alle bacteriën in het doekje.
#2985143
robbiekomvoor schreef: Bedankt iedereen,hier kan ik zeker iets mee! :)

Voor degenen die het overdreven vinden,ik heb een lage weerstand door med.gebruik en heb een paar keer een ESBL besmetting gehad.
Ben op dit moment herstellende van een Campylobacter bacterie,vandaar dat ik het graag heeeel goed schoon wil hebben ;)
Dat verandert de zaak natuurlijk.  ;)
#2985218
Ruisje schreef: Dat verandert natuurlijk een hoop en vind ik niet overdreven! Toch zou ik wel bij te agressieve middelen uitkijken voor inademing (spiritus) en huidcontact.  De meeste bacteriën leggen bij heet water en ordinair boenen met sop al het loodje ;) Dus daarna met een doekje van het een of ander erover is vaak al genoeg. En misschien kende je deze nog niet: tussendoor een vaatdoekje iets vochtig 1 minuut in de magnetron doodt alle bacteriën in het doekje.


Oh ja?
Nee,dat wist ik niet,het is dus helemaal niet nodig om elke dag een schoon vaatdoekje te pakken? ???
#2985229
Ruisje schreef: Dat verandert natuurlijk een hoop en vind ik niet overdreven! Toch zou ik wel bij te agressieve middelen uitkijken voor inademing (spiritus) en huidcontact.  De meeste bacteriën leggen bij heet water en ordinair boenen met sop al het loodje ;) Dus daarna met een doekje van het een of ander erover is vaak al genoeg. En misschien kende je deze nog niet: tussendoor een vaatdoekje iets vochtig 1 minuut in de magnetron doodt alle bacteriën in het doekje.
yup, helemaal waar. Wees wel voorzichtig las je het doekje weer beetpakt, het kan heel heet zijn  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door