Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2980952
Lil schreef: Mijn Rambo honden jas mag dan wel nog heel zijn, heel warm was hij nooit en waterdicht is hij niet lang gebleven (ik behandel jassen uiteraard).
Oeps dat is minder. Schrappen we dus van lijstje.
#2981032
Ruisje schreef: Ik heb onze hondenjasjes toch gevonden bij zooplus. :) Er zit inderdaad ook elastiek aan de achterkant waar de achterpoten doorgaan zodat het niet op kan waaien.

Dit zijn ze: http://t.zooplus.nl/shop/honden/hondenkleding/hondenjas/regenjas/65238
Die zijn werkelijk niet duur en zien er aardig uit, maar ik ben wel bang dat hij scheef gaat zakken omdat er geen borstband aan zit. Duc is nogal smalletjes namelijk.
**Jolanda** schreef: De 3e jas, je kunt de maten zelf doorgeven incl. het soort stof enz enz.

http://www.madebymarion.nl/honden.html
Dit is wel een typisch windhondenmodel. De opgaande hals gaat Duc nooit passen.
#2981035
Heb nog even snel gekeken,deze jas lijkt er veel op,de buitenstof was wax,van binnen zat er een ruitstof.
Het was een jas met 2 banden,eentje aan de voorkant bij de voorpoten en eentje van achter,ter hoogte van de lies.
Wel lastig bij reuen :biggrin2:
#2981045
robbiekomvoor schreef: Heb nog even snel gekeken,deze jas lijkt er veel op,de buitenstof was wax,van binnen zat er een ruitstof.
Het was een jas met 2 banden,eentje aan de voorkant bij de voorpoten en eentje van achter,ter hoogte van de lies.
Wel lastig bij reuen :biggrin2:
De site is niet zo duidelijk daarin. Er staan twee foto's bij, een Weimaraner daarbij zit er één band en die zit nogal ver naar achteren en er is geen borstflap, bij de dog zit er een borstflap aan en de buikband lijkt verder naar voren te zitten. Als die band gewoon los erom heen gezet wordt dan wordt hij bij de dog op zijn plaats gehouden door de borstflap. Dus hangt het van de lengte van dat ding af en het model van je hond of die borstband een beetje op een comfortabel plekje zit. Lastig.

Ik begin een beetje voorkeur te krijgen voor de Back on Track die Kallista opperde. De prijs die ik gezien heb is voor de winteruitvoering, dus hij is niet zo peperduur als ik eerst dacht. Wel nog steeds gewoon duur helaas.
Het prijsverschil met de regenjas van Zooplus is erg groot, maar als de jas scheefzakt heb ik er niet veel aan. Als je in de regen loopt met drie honden en je moet telkens bij eentje de jas rechttrekken dan ben je niet blij.
Door Ruisje
#2981052
pike schreef: De site is niet zo duidelijk daarin. Er staan twee foto's bij, een Weimaraner daarbij zit er één band en die zit nogal ver naar achteren en er is geen borstflap, bij de dog zit er een borstflap aan en de buikband lijkt verder naar voren te zitten. Als die band gewoon los erom heen gezet wordt dan wordt hij bij de dog op zijn plaats gehouden door de borstflap. Dus hangt het van de lengte van dat ding af en het model van je hond of die borstband een beetje op een comfortabel plekje zit. Lastig.

Ik begin een beetje voorkeur te krijgen voor de Back on Track die Kallista opperde. De prijs die ik gezien heb is voor de winteruitvoering, dus hij is niet zo peperduur als ik eerst dacht. Wel nog steeds gewoon duur helaas.
Het prijsverschil met de regenjas van Zooplus is erg groot, maar als de jas scheefzakt heb ik er niet veel aan. Als je in de regen loopt met drie honden en je moet telkens bij eentje de jas rechttrekken dan ben je niet blij.
Ik ben met je eens dat welk jasje het ook wordt dat ie wel goed moet blijven zitten en dat zonder dat het ergens knelt of schuurt. 
Je schrijft dat er bij het zooplus jasje geen borstband zit, wat is het verschil tussen een borstband en borstflap? Die laatste zit er nl wel, met klittenband. ;)
Verder zakt ie bij onze honden niet scheef - borstband, buikband en elastiek aan de achterkant. Maar ik weet natuurlijk niet hoe smal jouw Duc is ;)
#2981053
Bij mijn regenjas van Zooplus zit wel een borstflap en dan vanaf de borst/buikflap een band omhoog. Dij schuift niet weg en er zitten eventueel 2 elastieken om om de achterpoten te doen zodat de jas niet omhoog kan flappen. Geen idee of dat ding er dit jaar nog is maar hij is echt ideaal.

Ik heb even gekeken maar volgens mij heb ik de grizzly 11.
Laatst gewijzigd door keetje op di 26 aug 2014, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#2981056
Mijn ervaring is dat een jasje kopen vaak erg lastig is... de rug is net te lang, de borstkast te diep of te smal, of ze blijven niet goed zitten, etc etc...
Ik heb nu iemand gevonden die mooie jasjes maakt precies zoals je het wilt. Voor Foxy kostte ze tussen de 10 en 20 euro...
Voor ene grote hond is het misschien wat duurder, maar ik weet zeker dat ze het kan.

Ik heb voor Vivi nu een jas van neopreen (zelfde materiaal als surfpakken) en het hele grote voordeel vind ik dat we gewoon kunnen wandelen met de jas in mn rugzak, en als het dan regent of ze krijgt het koud dat ik hem dan pas aan doe. Bij gewone jasjes kan dat niet, dan moet je zorgen dat het onder de jas niet nat wordt... maar dat maakt met neopreen dus niet uit, dan voelt echt super lekker warm. (Ze kan er dus ook het water mee in).
#2981059
keetje schreef: Bij mijn regenjas van Zooplus zit wel een borstflap en dan vanaf de borst/buikflap een band omhoog. Dij schuift niet weg en er zitten eventueel 2 elastieken om om de achterpoten te doen zodat de jas niet omhoog kan flappen. Geen idee of dat ding er dit jaar nog is maar hij is echt ideaal.

Ik heb even gekeken maar volgens mij heb ik de grizzly 11.
O, daar is het verschil met borstband- en flap. ;)
Dat zijn inderdaad ook mooie jasjes en een dito prijs! Sergi heeft de andere jasjes een keer te pakken gehad, dus ik moet nieuwe hebben.

Bedankt voor de tip! :)
#2981094
keetje schreef: Bij mijn regenjas van Zooplus zit wel een borstflap en dan vanaf de borst/buikflap een band omhoog. Dij schuift niet weg en er zitten eventueel 2 elastieken om om de achterpoten te doen zodat de jas niet omhoog kan flappen. Geen idee of dat ding er dit jaar nog is maar hij is echt ideaal.

Ik heb even gekeken maar volgens mij heb ik de grizzly 11.
Ik zie hier toch echt geen borstflap  :-\
http://t.zooplus.nl/shop/honden/hondenk ... njas/65238

ik kan op de foto's wel zien dat er iets bij de achterpoten zit. Als ik de reviews lees zie ik ook regelmatig voorbijkomen dat hij scheef zakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door