Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2981511
joel schreef: Qadir blijft ook netjes liggen,  we komen wel veel honden tegen maar niemand die de kar ' aanvalt' . We kunnen het scherm eroverheen trekken ( zie 2-de foto op dw mp link) maar dan gaat ie net zolang friemelen tot zn kop erbuiten komt en de flap loswappert,  dus die laten we nu gewoon thuis  :biggrin2:
Hub wil het frame eraf halen....maar ik vind het net te kaal dan, nu bied de achterkant nog iets bescherming al moeten we wat harder trappen ( tot mn e- bike er is;)
Niet ideaal dus voor mij. De aanvallen zijn met name richting Jones die moet rennen en naar mij. Naar Jones vind Boris geen probleem (die weert zich wel!). Maar als de honden mij achtervolgen of in de benen proberen te bijten gaat hij grommen en dan wordt hij ontdekt. Het is dat ik verstand van honden heb, maar je zou maar bang zijn als fietser... Weet weer waarom ik daar nooit iemand zie wandelen/fietsen, maar het is even de enige route voor mij.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2981720
Qua prijs en compleetheid trekt die van Els me het meest.
Sommige zijn of niet compleet of wel heul erg aan de prijs.
De kar van quadir is voor mijn oudje niet iets omdat het een soort kuip is en hij daar te wiebelig zelf voor is om in te komen.
Maar door jullie antwoorden, ervaringen, foto's ben ik zeker een heel stuk wijzer geworden. Nu testen of het ook wat kan zijn, dit ook ivm het gewicht wat er totaal geduwd moet worden.

@Els ik heb een pb gestuurd  ;)
Door smulpaap
#2990191
Extreme schreef: Onze ouwetje wilt nog zo graag mee het bos in, maar we merken dat de wandeling van onze vakantieplek ernaartoe, hem aan het nekken is, van de DA mag/kan hij nog een minuut of 15/20 per keer wandelen, alleen van en op het park zorgt ervoor dat deze tijd al bijna benut is, hij geniet nog zo van zijn boswandeling dat we nu overwegen om een kar aan te schaffen zodat we hem erin mee kunnen vervoeren, zodat hij  quality time heeft in het bos.
Wie heeft tips, welke fietskar/buggy/bolderkar is daar het meest geschikt voor.
Hij is een labrador van 30 kilo, die zelf niet meer makkelijk ergens in kan stappen, dus lijkt mij een bolderkar geen optie omdat je dan iedere keer 30 kilo ergens in en uit moet tillen. Is een fiets kar dan wel een goeie optie? Kan hij daar stabiel in zitten/liggen?

Ons lijkt zoiets wat: http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/hondenfietskar/220587#more.

En ? Heb je al een fietskar ?  :)
Er is vast wel iemand die ervaring heeft met een oudere hond vervoeren, overigens is het voor alsnog de bedoeling dat we lopend met hem gaan om hem te vervoeren, vandaar de duwstang.
Gezien de bedragen, zijn leeftijd zou het ook om een gebruikte gaan.
Wat zijn je ervaringen met dit soort karren, zijn er alternatieve, of heb je er zelf eentje die nog goed is te  koop, ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Door pluk
#2990204
Wij hebben deze bolderkar gekocht toen Scott nog pup was
Afbeelding

naast hem konden we ook lekker veel spullen kwijt  ;D

Deze heeft luchtbanden, dus bos is goed te doen. Hij kan alleen niet achter de fiets..
Zie alleen niet voor me hoe je jouw hond erin gaat krijgen. Maar voor kleinere honden vind ik 'm ideaal
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2991202
@smulpaap, nee we hebben nog niets gekocht, maar ook nog niet iets kunnen testen, hij had een slechtere periode, en om dan terwijl hij zich verstapt heeft iets uit te proberen dat leek ons niet ideaal voor hem. Maar de zoek tocht is still going on  ;)

@Pluk, nee zo'n kar is zeker leuk als je een handzaam formaat hond hebt, en je hem/haar erin kan tillen, als ik mijn oudje die enorm tegen stribbelt als je hem tilt hier in moet zien te krijgen, lig ik onderop in de bak te spartelen ;D ;D
Door smulpaap
#2991454
Extreme schreef: @smulpaap, nee we hebben nog niets gekocht, maar ook nog niet iets kunnen testen, hij had een slechtere periode, en om dan terwijl hij zich verstapt heeft iets uit te proberen dat leek ons niet ideaal voor hem. Maar de zoek tocht is still going on  ;)

@Pluk, nee zo'n kar is zeker leuk als je een handzaam formaat hond hebt, en je hem/haar erin kan tillen, als ik mijn oudje die enorm tegen stribbelt als je hem tilt hier in moet zien te krijgen, lig ik onderop in de bak te spartelen ;D ;D


Ooh weer een slechtere periode dus , ja ik snap dat je je oudje dan niet gaat belasten
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2998028
Els&Flow schreef: Ik heb deze: http://www.eilandshop.nl/index.php?c=45&p=210  en ben er erg tevreden over. Word compleet geleverd, dus met duwstang en met fietsstang. Hij is ruim, licht en makkelijk in te klappen.  Kan tot 45 kilo beladen worden.
Enige is dat als ze met hun kont achterin gaan zitten dan kiept ie om, maar dat was met de originele doggy ride ook al het geval. In dat geval kan je er een extra standaard onder laten zetten of een mama-standaard op je fiets monteren. Ik gooide altijd een knuffel, of mn jas op die plek, zodat ze daar niet kon gaan hangen.
Even dit topic weer omhooggehaald. :)

Vandaag heb ik samen met vriendlief een elektrische fiets uitgezocht. Gewoon fietsen is voor mij echt niet meer te doen. Ben heel blij, ook al is het een hoop geld, want dit zal mij een hoop vrijheid terug gaan geven.

Nu ben ik op zoek naar een fietskar voor Charlie achter de fiets, zodat ik lekker met hem naar het bos e.d. kan.

Els, de kar die jij hebt, zou jij mij kunnen vertellen hoe breed die is aan de buitenkant inclusief wielen?
Door Femke
#2998067
Ik zou zeker opletten dat hij qua breedte door de deuren kan. Ik heb voor het laatste weekend met Sunday min of meer overhaast een fiets/wandelkar gekocht. Die bleek niet door een deur te passen. We gingen een weekend naar België (en ik wist dat we Sun de woensdag daarna moesten laten inslapen omdat hij zoveel pijn had door artrose in zijn elleboog). De kar en en weekend waren een groot succes, Sunday kon overal mee naartoe zonder te hoeven lopen, hij was afgezien van zijn kapotte poot verder gezond, en kon zelfs lekker slapen in de kar. Maar de kar kon nergens naar binnen zonder de wielen te demonteren en een kreupele hond wil je niet steeds erin en eruit halen. Nou gingen de wielen bij de kar die ik had wel heel makkelijk eraf, dus ik liet de kar op het voorwiel leunen terwijl Jos de wielen er ff uit klikte, dan reden we op 1 wiel door de deur en dan de wielen er weer aan, maar dit is wel de reden dat ik de kar meteen weer verkocht heb en ik zou daar bij een volgende kar op letten.


Ik had trouwens de Globetrotter van Zooplus uit het openingsbericht.
Laatst gewijzigd door Femke op ma 29 sep 2014, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door