Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#2979855
Angelique schreef: En waarschijnlijk zullen vele mensen die op dit moment op het Inet aan het gillen/krijsen zijn dat ze maar pedo's moeten gebruiken met het grootste gemak en dikke liefde voor hun hundje een Lepto 4 laten zetten, waar hoogstwaarschijnlijk bij de ontwikkeling meer honden het loodje gelegd hebben dan deze 39 Labradors.
Nou dat niet alleen hoor... ik was van de week bij de dierenarts en toen probeerde ze me Bravecto aan te smeren, het nieuwe perfecte middel tegen vlooien, 1 pil en 3 maanden geen vlooien en teken... Niet meegenomen en thuis even op internet gekeken....

Het is een pil die uitgebreid getest is op beagle pups van 8 weken, in dosering tig keer de max dosering, en er zijn geen bijwerkingen gevonden  :o na afloop zijn de honden afgemaakt en zijn de organen gecontroleerd en ook daar zijn geen afwijkingen gevonden.. Het ging om 32 beagle pupjes....  :-\

Als mensen dat toch te horen krijgen- dan zullen ze echt niet zo snel die perfecte vlooienpil kopen... maar ja, dat wordt er natuurlijk niet bij verteld....

http://www.parasitesandvectors.com/content/7/1/87
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2979865
miik schreef: Nou dat niet alleen hoor... ik was van de week bij de dierenarts en toen probeerde ze me Bravecto aan te smeren, het nieuwe perfecte middel tegen vlooien, 1 pil en 3 maanden geen vlooien en teken... Niet meegenomen en thuis even op internet gekeken....

Het is een pil die uitgebreid getest is op beagle pups van 8 weken, in dosering tig keer de max dosering, en er zijn geen bijwerkingen gevonden  :o na afloop zijn de honden afgemaakt en zijn de organen gecontroleerd en ook daar zijn geen afwijkingen gevonden.. Het ging om 32 beagle pupjes....  :-\

Als mensen dat toch te horen krijgen- dan zullen ze echt niet zo snel die perfecte vlooienpil kopen... maar ja, dat wordt er natuurlijk niet bij verteld....

http://www.parasitesandvectors.com/content/7/1/87
Genoeg mensen nog steeds. Vlooien zijn nu eenmaal erg vervelend en het product is er nu toch en door het niet te kopen komen die pupjes niet mee terug toch. Kan me van een paar jaar geleden nog de grote verontwaardiging voor de geest halen toen bekend werd dat euk dierproeven deed. Een aantal mensen hier in de buurt bang dat de fabriek hier in de buurt wel kon sluiten, want nu zou "niemand"meer dat willen voeren. Nah, een weekje gillen vanachter het toetsenbord vandaan, plechtig roepen nooit meer euk te kopen enz. en toen het nieuws overwaaide was het toch alweer snel...maarja, hij doet het er goed op bla bla. Denk dat het verkoopdipje ook  niet veel langer heeft geduurd dan dat weekje. Iets met...men deed een plas en alles bleef zoals het was.
Door spikkel
#2979868
Hoe meer aandacht voor dierproeven, hoe beter. We moeten alternatieven zoeken en die komen er steeds meer. Dat alleen als deze dierproeven steeds maar weer in de belangstelling komen. Het betekent ook investeren in alternatieven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2979871
spikkel schreef: Hoe meer aandacht voor dierproeven, hoe beter. We moeten alternatieven zoeken en die komen er steeds meer. Dat alleen als deze dierproeven steeds maar weer in de belangstelling komen. Het betekent ook investeren in alternatieven.
Aandacht is prima, tuurlijk. Ik vind alleen dat er nu op vals sentiment wordt ingezet in het kader van "labradors zijn zulke lieve honden", alsof het dan wel goed was geweest als ze Teckels hadden gebruikt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2979879
Ik vind het voor alle dieren even triest
Maar ook ik ben mij er niet van bewust bij wat het allemaal gedaan word , ja cosmetica weet ik maar word dat vermeld op de verpakking nee!
Dus ja ik denk hoe triest ook het zal voorlopig wel blijven denk ik  :'(
Gebruikersavatar
Door pluk
#2979882
Labradors zijn nou eenmaal beter te verkopen dan bijv. ratten. De aandacht voor de labradors leidt er wel toe dat er een bredere discussie over dierproeven wordt gevoerd.

Ik geloof ook niet dat de wereld op dit moment in 1 keer zonder dierproeven kan. Mij gaat het om bewustzijn, want daar begint verandering mee.Je er bewust van zijn dat er jaarlijks dieren worden onderworpen aan onderzoeken ten behoeve van ons welzijn.  En uiteindelijk komen er veranderingen, zoals nu met de nieuwe wetgeving het geval is en over 5 jaar zal er nog wel meer ten goede van de dieren veranderen.
Door Ruisje
#2979885
pluk schreef: Labradors zijn nou eenmaal beter te verkopen dan bijv. ratten. De aandacht voor de labradors leidt er wel toe dat er een bredere discussie over dierproeven wordt gevoerd.

...
En die vele Beagles en katten die al jaren voor dierproeven worden gebruikt? Die 'verkopen' ook beter dan ratten!
Ik ben het helaas met Angelique eens: de hevige discussie duurt een week of iets langer en dan waait het weer grotendeels over.
Door Esther Q
#2979887
pluk schreef: Labradors zijn nou eenmaal beter te verkopen dan bijv. ratten. De aandacht voor de labradors leidt er wel toe dat er een bredere discussie over dierproeven wordt gevoerd.

Ik geloof ook niet dat de wereld op dit moment in 1 keer zonder dierproeven kan. Mij gaat het om bewustzijn, want daar begint verandering mee.Je er bewust van zijn dat er jaarlijks dieren worden onderworpen aan onderzoeken ten behoeve van ons welzijn.  En uiteindelijk komen er veranderingen, zoals nu met de nieuwe wetgeving het geval is en over 5 jaar zal er nog wel meer ten goede van de dieren veranderen.
Alles dat helpt ons bewustzijn te vergroten is natuurlijk waardevol :)
Door Lizzy
#2979895
Angelique schreef: Dat zijn er nog steeds heel veel. En als je de link in dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=5 even afluistert zul je ook daar lezen hoeveel honden er gebruikt en afgemaakt zijn voor het ontwikkelen van Lepto 4 dan wordt je daar ook niet vrolijk van. En waarschijnlijk zullen vele mensen die op dit moment op het Inet aan het gillen/krijsen zijn dat ze maar pedo's moeten gebruiken en die onderzoekers vergelijken met Dr. Mengele e.d. met het grootste gemak en dikke liefde voor hun hundje een Lepto 4 laten zetten, waar hoogstwaarschijnlijk bij de ontwikkeling meer honden het loodje gelegd hebben dan deze 39 Labradors.

Neemt niet weg dat ik het ubersneu vindt voor deze honden, maar ik vind het ubersneu voor alle proefdieren en niet alleen nu even het aaibare Labsnoetje. Beagles zijn ook aaibaar en varkens hebben ook gevoel.
Terwijl ik dit topic zat te lezen, was dit exact wat ik ook dacht.

Sinds jaar en dag worden er honden (muizen, ratten, honden, apen, etc) gebruikt voor de mensheid. Wij staan namelijk op de hoogste trede van de evolutionaire de ladder :-X. En dat geeft ons kennelijk het recht om de vreselijkste dingen uit te vreten met dieren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 23 aug 2014, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2979898
Dierproeven zijn geen pretje. Varkens onder metalen stangen om als broedmachine te dienen vind ik echt veel verdrietiger. Ik ken mensen die met proefdieren werken en die zorgen met veel liefde voor deze dieren. Hoeveel liefde zal zo'n varken krijgen? Voor de boer is het geen levend wezen met gevoel maar een object waarmee hij zijn brood verdient. Dat je zo nog steeds varkens mag houden vind ik echt ongelooflijk!
Door irmaa
#2979899
Ja en hoe rot ik het ook vind, en hoe sneu.. enz..  vind het vreselijk,  maar aan de andere kant gebruik ik medicijnen die uitgebreid getest zijn op dieren... zonder kan ik niet. En je zal altijd levende dieren nodig hebben, levend materiaal, is zo complex, dat kan je niet  altijd  vervangen door gekweekt materiaal.
Door Esther Q
#2979905
irmaa schreef: Ja en hoe rot ik het ook vind, en hoe sneu.. enz..  vind het vreselijk,  maar aan de andere kant gebruik ik medicijnen die uitgebreid getest zijn op dieren... zonder kan ik niet. En je zal altijd levende dieren nodig hebben, levend materiaal, is zo complex, dat kan je niet  altijd  vervangen door gekweekt materiaal.
Het is natuurlijk een ontzettend moeilijke kwestie, geneeskunde voor de mens en het leed dat daarmee gepaard gaat. Want moet je dan nee gaan zeggen tegen een medicijn dat jou gezond kan maken? Ik heb daarop het antwoord niet. Wat ik wel mooi vind is als mensen heel bewust kiezen voor een ja en voor een nee. En zich niet door anderen laten vertellen waar hun eigen grenzen liggen.

Hier bij voorbeeld een verhaal van een vrouw die zich wel liet opereren en een paar weken radiotherapie onderging bij kanker, maar die geen chemo nam. Ik lees overigens niets over dierproeven en dat dat een reden voor haar was om een deel van het traject dat dokters aanraadden niet te volgen, maar ze maakt wel een bewuste keuze:
http://reset.me/story/fought-cancer-naturally-won/

Ik zelf hoop dat ik sterk genoeg ben om mijn eigen weg te vinden mocht ik ooit ziek worden en mij niet te laten vertellen door anderen wat ik wel en niet moet doen. Ik heb daar nu heel duidelijke ideeen over, over waar mijn grenzen liggen en dierproeven spelen in die overweging ook een rol (net als veel andere dingen) maar het is altijd maar afwachten of die ideeen stand houden op het moment dat je echt ziek wordt natuurlijk.

@hannabelgje, ik geloof er echt niks van dat boeren niets om hun varkens geven. Ook de boeren die hun varkens in kleine kooien hebben enz. Ook die geven volgens mij om hun varkens, maar of ze weten niet beter, of ze kunnen niet anders, of of of... en aan al die of's dragen wij zelf bij, want wij leven in dezelfde wereld, eten varkensvlees, kopen dingen die gemaakt zijn met hun huid en andere lichaamsdelen, ik durf heel die situatie echt niet (meer) bij die boeren neer te leggen. Bij mij liggen op dit moment spekjes in de koelkast en varkensvlees in de vriezer. Ik heb echt geen idee waar dat vlees vandaan komt en hoe die varkens geleefd hebben...  :-\
Door hannabelgje
#2979907
Ik heb verschillende varkensboeren gekend en liefde voor hun varkens ben ik daar echt nooit tegengekomen hoor.
Ik zeg ook niet dat de boeren schuld zijn, maar de regeringen toch zeker. Kippen in legbatterijen zijn zielig en mogen niet meer, waarom die varkens dan wel? Daar hoor je nooit iemand over.
Ik kies heel bewust voor zover mogelijk voor biologisch varkensvlees.
Door spikkel
#2979958
Dierproeven vind ik voor alle dieren even erg. Net zo goed ben ik tegen varkens in een te kleine ruimte of plofkippen. Maar veel hangt af van geld, de EU laat het grotendeels toe met subsidie dat bedrijven verkassen naar het buitenland, recent lag de Rabo en de ING bank weer onder vuur met het verstrekken van mega-leningen aan dit soort bedrijven. Aan de andere kant als mensen blijven kiezen voor dit soort vlees dan blijft het aanbod ook bestaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door